کارگران شهرداری سبزوار یک درخت سبز را از ریشه درآوردند / مبلمان شهری بدون فضای سبز

کارگران شهرداری سبزوار بعد از ظهر پنجشنبه 8 مرداد در انتهای خیابان 22 بهمن سه راه چهل متری دوم، در حالی که قرار بود، جدول گذاری جدیدی برای خیابان انجام دهند، درخت سبزی را از ریشه درآوردند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، یکی از شهروندان سبزواری از این اتفاق ناگوار عکس هایی تهیه کرده و در شبکه اجتماعی تلگرام و یکی ازگروه هایی که به دوستداران توسعه سبزوار تعلق دارد، منتشر کرده است.

مشاهده این تصاویر بدون شک باعث دل آزردگی بسیاری از همشهریان سبزواری می شود که قطع درختان سبز را هم به لحاظ مذهبی عملی غیر اخلاقی می دانند و هم به لحاظ اینکه در شهری با آب وهوای گرم و خشک مانند سبزوار قطع حتی یک اصله درخت سبز به منزله اتلاف سرمایه های زیست محیطی است، این موضوع را اتفاقی ناگوار تلقی می کنند.

نکته ناراحت کننده دیگر این است که طبق آنچه از این عکس ها بر می آید، در آن طرف خیابان درست روبه روی جایی که درخت سبز از ریشه در آمده است، مبلمان شهری به گونه ای رقم خورده است که اصلا جا برای  کاشت هیچ درخت و فضای سبزی نیست. این  موضوع باعث نگرانی  همشهریان سبزواری شده است که مبادا شهرداری قصد دارد در مبلمان شهری سبزوار به فضای سبز که ازنیازهای ضروری این  شهر است، بی توجه باشد؟

در ادامه تصاویری را مشاهده  خواهید کرد که توسط محمود فتح الهی یکی از همشهریان دلسوز سبزواری تهیه شده و در برخی شبکه های اجتماعی موبایلی انتشار یافته  است:

 

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

قطع سر درختان سبز تدبیری غیرمدبرانه در مدیریت شهری سبزوار

نظرت را بنویس
comments

مژگان

این درخت سبز ممکنه خونه چند تا پرنده بوده باشه. چندتا جوجه چندتا تخم، چندتا مادر دلواپس که روی تخم ها نشستن چندتا پدر که نگران گرسنه موندن جوجه هان دلم خیلی گرفت با دیدن این گزارش فقط واسه یه بی دقتی ببین چه جور یه درخت نازنین محکوم به مرگ شده و چندتا حیوون بی گناه به آوارگی و بی پناهی افتادن!

مفتح

متاسفانه در سبزوار در نگاه مسئولین و بدتر از همه مسئولین ذیربط نگاه مثبی به کاشت حفظ و نگهداری درختان نمی شود شما اگر یک سری به کمربند شرقی بزنید حتما به این نکته متوجه خواهید شد که از کاشت اون همه درخت شاید کمتر از 10 درصد سبز شدند و باقی خشک شدند دلیل این بی دقتی چند عامله 1: کاشت نهالهای کمتر از شش ماه 2:عدم تغییر خاک پای درختان کاری که شهرداری مشهد انجام می دهد با آنکه خاک مشهد نسبت به سبزوار مرغوبتره 3: مهار درختان تازه کاشت 4:نگهداری بعد از کاشت 5:...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما