استقرار دفتر سرمایه‌گذاری برای نخستین‌بار در سبزوار / اشتغال مستقیم برای 200 نفر با راه اندازی کارخانه اسیدسیتریک سبزوار

دو نماینده منطقه سبزواربزرگ در مجلس شورای اسلامی به تازگی در زمینه پروژه های صنعتی و اقتصادی شهرستان های حوزه انتخابیه خود اظهارنظرهایی داشته اند که خبرگزاری فارس به انتشار آن ها پرداخته است:

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی خبر داد: استقرار دفتر سرمایه‌گذاری برای نخستین‌بار در سبزوار

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی از استقرار دفتر سرمایه‌گذاری برای نخستین‌بار در سبزوار خبر داد.

محمدرضا محسنی‌ثانی در حاشیه بازدید از پروژه‌های صنعتی، عمرانی و سرمایه‌گذاری سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به استقرار دفتر سرمایه‌گذاری برای نخستین‌بار در سبزوار اظهار کرد: این شهرستان دارای مزیت‌های خوبی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری است و می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی را ایجاد کند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با اشاره به وجود زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی غنی در سبزوار به عنوان بزرگ‌ترین شهرستان غرب خراسان‌رضوی تصریح کرد: نزدیک بودن فاصله این شهرستان با کشورهای آسیای میانه و کشورهای حوزه CIS شرایط خوبی را در حوزه حمل و نقل کالا از سبزوار به این کشورها را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار امروز به عنوان پلی اقتصادی برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اخذ مجوز دفتر سرمایه‌گذاری شهرستان برای نخستین‌بار و استقرار آن قطعا در معرفی قابلیت‌ها، مزیت‌های اقتصادی، ظرفیت‌های صنعتی و معدنی به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی موثر است.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه شهرستان سبزوار قابلیت اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی را دارد، گفت: وجود بیش از 240 کارخانه و کارگاه در سطح منطقه، معادن غنی از انواع فروها، کرومیت‌ها، منگنز آلیاژها و ... وجود نیروگاه‌های برق، کارخانه‌های سیمان در سطح منطقه و زیرساخت‌های مهمی مانند بزرگراه، خطوط آهن و فرودگاه فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاران و اجرای طرح‌های اقتصادی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ضعف‌های منطقه در حوزه صنعت نبود صنایع تبدیلی و فرآوری است، گفت: یکی از شاخصه‌های مهم برنامه اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت‌های داخلی، نیروی کار متعهد و دارای تجربه و دانش و تولید کالای داخلی است که سبب رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌شود که در این زمینه شهرستان سبزوار قابلیت‌های خوبی دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وجود معادن مختلف در منطقه و کشت برخی محصولات کشاورزی مثل زعفران و پسته در شهرستان ضرورت ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی را در منطقه بالا برده و این امر از صادرات مواد خام و محصولات فرآوری نشده منطقه جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در شهرستان سبب رونق اقتصادی و افزایش میزان اشتغال در منطقه می‌شود، ادامه داد: البته در این زمینه پیگیری‌هایی شده و امروز بخش زیادی از صنایع مستقر در شهرک صنعتی شماره دو سبزوار از جنس صنایع تبدیلی هستند که با این وجود باز هم نیازمند استقرار واحدهای صنعتی بیشتری در این عرصه هستیم.

محسنی‌ثانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های اقتصادی از ماه‌های آینده در شهرستان سبزوار و سطح حوزه انتخابیه با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ادامه داد: این همایش‌ها در راستای معرفی و بیان ظرفیت‌های شهرستان و منطقه برگزار می‌شود که قطعا در توسعه بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی موثر است.

وی با اشاره به سهم 45 درصدی شهرستان در بخش خدمات گفت: این بخش سهم خوبی را در اشتغال دارد که البته با وجود این باید توجه مسئولان اجرایی و سرمایه‌گذاران به بخش صنعت و معدن بیش از پیش باشد تا سهم اشتغال پایدار را در این حوزه افزایش دهیم.

نماینده مردم سبزوار در خانه ملت با بیان اینکه تولید موتور محرکه و توسعه کشور است، افزود: امروز اگر قرار باشد در کشور شاهد توسعه و پیشرفت باشیم باید تولید و کارآفرینی را مورد توجه قرار دهیم که در این زمینه قوانین خوبی در حوزه اصناف، صنایع و بانک‌ها مورد بررسی و تصویب واقع شده است.

محسنی‌ثانی ادامه داد: توسعه کشور بدون همکاری و همدلی قوا میسر نمی‌شود و در این زمینه دولت و دستگاه قضا نقشی مهم در زمینه مبارزه با فسادهای اداری، مالی، قاچاق کالا و ارز، نظارت جدی به گمرکات، توسعه بنادر خشک و ... دارند و مجلس نیز قوانین و سازوکارهای مناسب را در این حوزه تصویب کرده است.

*     *     *


نماینده مردم سبزوار در مجلس خبر داد:
اشتغال مستقیم 200 نفر با راه‌اندازی کارخانه اسید سیتریک سبزوار

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: با راه‌اندازی کارخانه اسید سیتریک سبزوار بیش از 200 نفر اشتغال مستقیم و چندین هزار اشتغال غیرمستقیم در منطقه ایجاد می‌شود که در رونق اقتصادی نقش مهمی دارد.

رمضانعلی سبحانی‌فر در حاشیه بازدید از پروژه‌های بخش صنعت سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به بررسی مشکلات بخش صنعت سبزوار در وزارت صنایع و معادن اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته مسئله کارخانه اسید سیتریک سبزوار بود که برای مدت طولانی روند اجرایی کار آن تعطیل شده بود.

وی با بیان اینکه در نشست کارگروه رفع موانع تولید هم که در شهرستان تشکیل شده بود مشکلات این کارخانه مهم منطقه مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: این کارخانه با اعتباری بالغ بر 30 میلیون یورو اعتبار ارزی و حدود 10 میلیارد تومان اعتبار ریالی در حال ساخت بود که متاسفانه دچار مشکل شده و در کار متوقف شده بود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه رئیس کمیسیون صنایع و معادن و معاون وزیر صنعت نیز از این کارخانه بازدیدهایی را داشته‌اند، افزود: این مسئله سبب شد تا موضوع بررسی مشکلات این کارخانه مهم که از جمله کارخانه‌های کم‌نظیر در سطح خاورمیانه و کشور است در کمیسیون صنایع و معادن و مسئولان بانک کشاورزی مورد بررسی قرار گیرد تا شرایط برای ارائه تسهیلات به آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه این کارخانه در سال 82 کلنگ‌زنی و روند اجرایی آن آغاز شده است، اعلام کرد: متاسفانه مشکلات و موانع موجود سبب شده تا بهره‌برداری این کارخانه به تعویق بیفتد که یکی از دلایل مهم این موضوع نوسانات ارزی سال‌های اخیر و کمبود اعتبارات بوده است.

سبحانی‌فر با بیان اینکه راه‌حل‌های زیادی برای حل مشکل این کارخانه در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته برای حل مشکلات این کارخانه درخواست وامی به میزان 200 میلیارد ریال توسط اعضای این کارخانه مطرح شد که با توجه به اهمیت موضوع این مسئله در کمیسیون صنایع مطرح که با توجه به استمهال تسهیلات این کارخانه وزیر صنایع در این نشست قول دادند که موضوع را بررسی و نظر مساعدی را درزمینه پرداخت این وام داشته باشند.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این کارخانه امسال شاهد یک تحول بزرگ در زمینه تولید اسید سیتریک در کشور هستیم، گفت: با راه‌اندازی این کارخانه بیش از 200  نفر اشتغال مستقیم و چندین هزار اشتغال غیر مستقیم در منطقه ایجاد می‌شود که در رونق اقتصادی آن مهم است.

سبحانی‌فر با اشاره به بررسی بیش از 150 پرونده از صنعتگران سبزواری در کارگروه ستاد تسهیل اعلام کرد: اغلب این پرونده‌ها در زمینه استمهال وام‌ها مطرح شده بود که با موافقت معاونان وزیر و بانک‌های مربوطه مواجه شد که قطعا درآینده اقتصادی شهرستان و رونق کسب و کار موثر است.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید، قانون نظام صنفی و قانون بانک‌ها اعلام کرد: امروز شاهد هستیم که مذاکرات به پایان رسیده و هیئت‌های اقتصادی مختلف برای حضور در بازار اقتصاد ایران به صف شده‌اند که این موضوع برای آینده اقتصاد کشور یک فرصت است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌ها و هیئت‌های اقتصادی اروپایی یکی پس از دیگری برای حضور در بازار اقتصاد و صنعت ایران حضور می‌یابند، گفت: باید از این فرصت مهم بهره ببریم و بخش مهمی از نیاز‌های اقتصادی در زمینه احداث صنایع تبدیلی و فرآوری را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وجود هیئت‌های اقتصادی نباید بر روی ثبات بازار و آرامش آن تاثیر گذارد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین توجهات دولت تدبیر و امید نگاه به مسئله رونق صنایع و تولیدات داخلی است که در این زمینه شرایط باید به گونه‌ای پیش‌بینی شود که به صنایع داخلی صدمه‌ای وارد نشود و این صنایع بتوانند با صنایع خارجی در یک فضای برابر رقابت کنند و بتوانند محصولات خود را به خارج نیز صادر کنند.

سبحانی‌فر با بیان اینکه صنعتگران ایرانی نیز باید در بازارهای اروپایی و دیگر کشورها دارای سهم باشند، افزود: دولت در این زمینه باید شرایط ویژه‌ای را فراهم کند تا صادرات کالای ایرانی به عنوان یک استراتژی مهم در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه اقتصاد باشد.

وی با بیان اینکه دولت به خوبی توانسته تورم و رکود موجود در کشور را مهار کند، اضافه کرد: امیدواریم دولت هرچه سریعتر با بسته‌های اقتصادی به استقبال سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانی برود و رکود بازار را بشکند و شرایط را برای رونق اقتصادی ایجاد کند.

سبحانی‌فر با تاکید بر اینکه بیکاری جوانان تحصیل کرده مهم‌ترین معضل و آفت در حوزه اشتغال کشور است، گفت: در این حوزه نیازمند نگاه ویژه دولت هستیم و البته رونق بازار کسب و کار در این حوزه نیز تاثیرگذار است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ‌سرعت بخشیدن به راه‌‌اندازی مجتمع فولاد و نیروگاه 500 مگاواتی و پتروشیمی سبزوار می‌تواند هزاران بیکار جوان و فارغ‌التحصیل را به اشتغال نزدیک سازد.

سبحانی‌فر در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در بخش‌هایی همچون آب و راه از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

ساخت منطقه ویژه اقتصادی تربت حیدریه در دستور کار قرار دارد

نظرت را بنویس
comments

نگفتین این کارخونه اسید سیتریک کجا قراره احداث بشه؟؟؟؟؟؟

حالا این کارخانه اسید سیتریک در کدوم منطقه قراره احداث بشه البته از اونجایی که جناب سبحانی خیلی پیگیرن حتما باید در منطقه جوین یا جغتای باشه دیگه نه..... اگه غیر این باشه که کلا هواش میکنه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما