معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد خراسان رضوی:

خراسان رضوی: قطب هنر خوشنویسی کشور است / سبزوار شایسته میزبانی جشنواره ملی خوشنویسی رضوی است

ناصر نبی زاده در گفتگو با خبرنگار سایت جشنواره خوشنویسی رضوی با اشاره به برگزاری این دوره جشنواره در شهرستان سبزوار، شهرهای بزرگ استان خراسان رضوی مانند سبزوار را داری ظرفیت های بالای هنری و منطقه ای جهت برگزاری جشنواره های ملی دانست.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد خراسان رضوی از هنر خوشنویسی  به عنوان هنری قدسی با سبقه مذهبی درمجموعه ی  هنرهای اسلامی نام برد که همواره در طول تاریخ اسلام در راستای مباحث دینی و در جهت انتقال آیات و احادیث و سخنان پیامبر و ائمه بوده است.

نبی زاده با اشاره به این موضوع که خراسان یکی از قطب ها  و مراکز هنر خوشنویسی در کشوراست،  گفت: به برکت وجود بارگاه مقدس امام رضا ( ع) که مملو از جلو های زیبای هنر خوشنویسی است و با توجه به پیشینه غنی این هنر در استان  بدون شک می توانیم از استان خراسان رضوی به عنوان  مهم ترین و بهترین میزبان جهت  برگزاری جشنواره  خوشنویسی  نام ببریم.

نبی زاده در ادامه یادآور شد: سیاست اداره کل ارشاد خراسان رضوی در میزبانی برنامه های هنری تمرکز زدایی از مرکز استان است و با توجه به جایگاه خوب هنری و منطقه ای و هم چنین  بحث توسعه یافتگی که در شهرستان سبزوار مشهود است مسئولین اداره کل ارشاد خراسان رضوی، شهرستان سبزوار را میزبان مناسبی برای برگزاری  این جشنواره مهم ملی دانستند .

منبع: وبسایت جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

راهنمای کامل ثبت نام و ارسال آثار به جشنواره ملی خوشنویسی رضوی

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما