جزئیات تجاوز به دختر 6 ساله سبزواری و قتل او توسط نوجوان شیطان صفت

فرمانده انتظامی سبزوار تشریح کرد

جزئیات عملیات دستگیری قاتل دختر 6 ساله سبزواری

فرمانده انتظامی سبزوار جزئیات عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن و دستگیری قاتل دختر گمشده شش ساله سبزواری را تشریح کرد.

سید محمد هاشم‌زاده‌هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به گم شدن دختربچه شش ساله سبزواری از روز چهارشنبه هفته گذشته اظهار کرد: همزمان با مراجعه کاظم عارف‌خانی مبنی بر گم شدن فرزندش به اداره آگاهی، تیمی از زبده‌ترین تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی در محل حادثه حضور و نحوه فقدان این دختر را مورد بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و تیم‌های اطلاعاتی قرار گرفت، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع دو تیم از عوامل اطلاعات و آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان در محل حادثه به صورت شبانه‌روزی مستقر شدند و اقدامات لازم را انجام دادند.

فرمانده انتظامی سبزوار با اشاره به اینکه از همان ابتدای آغاز این عملیات تمام احتمالات و سناریوهای مختلف مورد توجه و پیگیری قرار گرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی منطقه حادثه به کانال‌ها و قنوات و کوره‌های آجرپزی، نیزارها کال شور سبزوار، اراضی تصفیه‌خانه شهر احتمال سقوط کودک در این مکان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و چهار تیم شامل عوامل انتظامی، اطلاعاتی به همراه مسئولان رده‌ها و فرماندهی ستاد و تیم جست‌وجو و نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان به محل رفته و این مکان‌ها را مورد واکاوی قرار دادیم که با توجه به پیدا نشدن کودک این احتمال به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه احتمال دیگری که ما مورد بررسی قرار دادیم بحث گروگان‌گیری و باج‌خواهی بود، ادامه داد: این مسئله نیز مورد بررسی قرار گرفت و تمام تلفن‌های تماس گرفته شده با خانواده این دختر سبزواری کنترل شد که تعدادی نیز در این زمینه دستگیر و توسط تیمی از مجرب‌ترین عوامل اداره آگاهی مورد بازجویی تخصصی قرار گرفتند که متاسفانه این سناریو و احتمال نیز به نتیجه نرسید.

هاشمی با بیان اینکه سومین احتمال مورد بررسی مسئله هتک حرمت، تجاوز و مسائل اخلاقی و منافی عفت و قتل نسبت به این کودک بود، یادآور شد: در این زمینه با همکاری و همراهی دستگاه قضا و دادستان مسئله مورد پیگیری قرار گرفت و 12 باب منزل در سطح منطقه مورد بازرسی قرار گرفت و 9 متهم نیز در این زمینه دستگیر و مورد بازجویی تخصصی قرار گرفتند که این سناریو نیز به نتیجه نرسید.

وی با اشاره به تماس‌های مشکوک توسط افرادی با این خانواده نیز یادآور شد: در این زمینه هماهنگی خوبی با فرماندهی‌های انتظامی در سطح کشور شد و برخی از این افراد تماس گیرنده که در برخی از شهرهای کشور ساکن هستند دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی سبزوار ادامه داد: در آخرین مورد فردی با این خانواده تماس گرفته بود که بلافاصله فراخوان تمام تیم‌های اطلاعاتی و مسئولان رده‌ها صورت گرفت و کار تحقیق و بررسی انجام شد که از طریق هماهنگی با مسئولان استان شماره تماس این فرد پس از یک ساعت شناسایی و با ردزنی فرد تماس گیرنده دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت که البته این فرد از سلامت عقلی برخوردار نبود.

وی با بیان اینکه سناریوهای مطرح شده بار دیگر مورد بررسی عوامل اطلاعاتی و تیم‌های تلفیقی پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات و امنیت قرار گرفت، اضافه کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته عوامل ما به پسری 17 ساله که پسر خوانده پدر این دختر بود مشکوک شدند و در بازجویی‌های تخصصی از این فرد مشخص شد دختر گمشده توسط وی پس از تجاوز و هتک حرمت به قتل رسیده است.

هاشمی با بیان اینکه جسد این کودک شش ساله در خاکریزهای اطراف جاده سبزوار - بردسکن پیدا شد، اعلام کرد: فرد قاتل دارای اختلافات خانوادگی با مادر و ناپدری خود بوده که عموی وی که پدر این دختر شش ساله بود او را به قیومیت خود در می‌آورد اما متاسفانه در این مدت پسر جوان به دنبال طرح نقشه شوم و اجرای آن بوده است.

وی با بیان اینکه با همراهی دستگاه قضا تیم‌های پلیس تخصصی و فرماندهی ستاد در محل حادثه حضور پیدا کردند، بیان کرد: فرد قاتل صحنه دلخراش جرم را برای ما بازبینی کرد که پس از بررسی‌های صورت گرفته و تشکیل پرونده و ثبت اعترافات متهم برای سیر مراحل قضایی تحویل دادگاه شد.

هاشمی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با قدرت با جرائم خشن برخورد می‌کند، گفت: از مردم متدین سبزوار این انتظار می‌رود که نسبت به بازار داغ شایعات بی‌توجه باشند و به خادمین خود در نیروی انتظامی اعتماد کنند و مسائل را از کانال این نیرو پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

اعتراف سارق طلاجات زنان سالخورده سبزوار به 13 فقره سرقت

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما