مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

سیزدهمین جشنواره سراسری خوشنویسی رضوی همزمان با هفته کرامت در سبزوار برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به میزبانی شهر سبزوار از جشنواره خوشنویسی رضوی، گفت: با توجه به استقبال فراوان هنرمندان، مهلت ارائه آثار به این جشنواره تا ۱۰ مرداد ۹۴ تمدید شد.

 سید سعید سرابی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار داشت: جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) به صورت سالانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل و خارج از کشور به مناسبت میلاد با سعادت و سراسر نور عالم آل محمد(صل الله علیه و آله وسلم) حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در دهه کرامت برگزار می شود.

 وی افزود: همه ساله اندیشمندان، پژوهشگران، هنرمندان و پدیدآورندگان آثار فاخر رضوی با خلق آثار فاخر و ارزنده زمینه ترویج بیش از پیش فرهنگ، سیره و معارف رضوی را فراهم می کنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از جشنواره خوشنویسی به عنوان یکی از جشنواره های موفق این بنیاد نام برد و گفت: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیرۀ، شخصیت و معارف امام رضا (ع) برگزار می شود.

 تعمیق و گسترش جلوه‌های فطری و معنوی تعالی انسان متخلق به سیره و سخن اولیای الهی، جریان‌سازی هنر ایرانی اسلامی در ذیل ارزش‌های الهی و سیره و تعالیم انبیاء و اولیای الهی، الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی رضوی با استفاده از زبان و بیان هنر قدسی خوشنویسی از دیگر اهداف این جشنواره بود که سرابی به آنها اشاره کرد.

 وی با اشاره به تاثیر برگزاری این جشنواره در رشد و شکوفایی استعدادهای استانی و ملی، اظهار داشت: موضوع جشنواره خوشنویسی رضوی شامل بیانات، روایات، اشعار مقالات مرتبط با امام رضا (ع) دو همچنین دل­نوشته، سفرنامه، وصف‌الحال، حدیث نفس و عرض حال هنرمند خطاب به حضرت رضا(ع) می شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این جشنواره در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ ثلث، نقاشی خط و خط تحریری و در دو بخش ویژه اساتید (با دعوت از پیشکسوتان) و بخش مسابقه (سایر هنرمندان خوشنویس) برگزار می شود.

 سرابی با بیان اینکه سیزدهمین جشنواره سراسری خوشنویسی رضوی شهریور ماه سال جاری، همزمان با ایام دهه کرامت در سبزوار  برگزار می شود، گفت: با توجه به استقبال فراوان هنرمندان، مهلت ارائه آثار به این جشنواره تا 10 مرداد 94 تمدید شد.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما