بخش اطفال بیمارستان واسعی سبزوار به بیمارستان حشمتیه منتقل می شود

به علت مجاورت بیمارستان حشمتیه با تنها مرکز دوستدار مادر و کودک در سبزوار

بخش اطفال واسعی به بیمارستان حشمتیه منتقل خواهد شد


پایگاه خبری و اطلاع رسانی وبدا /یکی از طرح هایی که در برنامه طرح تحول سلامت مد نظر است بحث ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان ها است  در فاز دوم این برنامه در دانشگاه ، تصمیم بر این شد تا یک بخش از هر بیمارستان بهینه و بازسازی شود که در مرکز آموزشی و درمانی  مبینی بحث درمانگاه و اورژانس در مرکز آموزشی و درمانی  امداد شهید دکتر بهشتی  بخش جراحی عمومی بازسازی شد که هم اکنون قابل استفاده و پذیرش بیمار است.

در ادامه برنامه هتلینگ، در مرکز آموزشی درمانی  واسعی بخش اطفال به لحاظ ضریب اشغال تخت و  تعداد مراجعات بالا مورد بازبینی و بهینه سازی قرار گرفت بخشی که در گذشته دارای مشکلات جدی از جمله جانمایی ، فضای نامطلوب اتاق های بستری، عدم همخوانی تعداد بیماران بستری با تعداد تخت ها، استفاده از نیروهای دارای سعه صدر پایین و کمبود تجهیزات بود.

 بخش اطفال هم اکنون در مساحت 600 متر مربع  مورد بازسازی قرار گرفت که حدود 750 میلیون تومان در آن هزینه شده است.

بخش اطفال واسعی در راستای توسعه، بخش داخلی می شود

رئیس دانشگاه در ادامه این گزارش به خبرنگار وبدا گفت: با افتتاح بیمارستان حشمتیه در اواسط مهرماه سال جاری بخش اطفال فعلی در مرکز آموزشی ودرمانی  واسعی به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جدید(حشمتیه) منتقل خواهد شد.

دکتر مسلم بیان کرد: مشکلی که در بخش بازسازی این بخش با آن روبرو بودیم طبق تصمیم دانشگاه  قرار است بخش اطفال عمومی با 35 تخت و فوق تخصصی اطفال با 17 تخت  به بیمارستان حشمیته منتقل شود .

وی با بیان اینکه بعد از افتتاح بیمارستان حشمتیه بخش اطفال و نوزادان در بیمارستان واسعی نخواهیم داشت ادامه داد: بازسازی باید بگونه ای انجام می شد تا این نکته رعایت شود که بخش اطفال در این بیمارستان موقتی است و تجهیزات بکار گرفته شده در آن از جمله تخت ها، لاکرها و برخی چیزها از لحاظ هماهنگی رنگ با کف پوش ها همخوانی ندارد چرا که بحث انتقال مطرح است.

دکتر مسلم گفت: با جابه جایی بخش اطفال به بیمارستان حشمتیه بخش فعلی اطفال در واسعی در راستای توسعه، بخش داخلی خواهد شد.

رئیس دانشگاه  ادامه داد: یکی از نکات مهمی که در بازسازی این بخش مد نظر قرار گرفت حالت روانی است که کودک  و همراهش باید  در مدت اقامت در بخش داشته باشد تغییراتی از جمله فضای حمام، دستسویی، روشویی و فضای خواب مادران و همچنین فضایی برای استراحت پرسنل و محلی برای آموزش دانشجویان  و اتاق بازی کودک به بخش فعلی اطفال در بیمارستان واسعی اضافه و بهسازی شده است .

دکتر مسلم با اشاره به وضعیت نامساعد بخش اطفال در گذشته و استفاده از نیروهای دارای سعه صدر بالا در بخش های از جمله اورژانس و اطفال، گفت: این نکته مهمی است مد نظر ما در بخش فعلی اطفال در بیمارستان واسعی صرفاً بهسازی فیزیکی بخش بود چون موقت است این موضوع در بیمارستان حشمتیه حتماً اجرا خواهد شد.

تنها مشکل بحث نگهداری وسایل است/ همراهیان بیمار رعایت نمی کنند

سرپرستار بخش اطفال در بیمارستان واسعی در گفتگو با خبرنگار وبدا با ابراز رضایت از تغییر نمای ظاهری و بکارگیری پزشکان متخصص در این بخش گفت: با تغییر بخش جدید تنها مشکل پیش رو بحث نگهداری وسایل است متاسفانه مادران در کنار کودکان بر روی تخت هایی که برای 30 کیلو وزن طراحی شده استراحت می کنند با اینکه بارها تذکر داده می شود اما این موضوع نادیده گرفته می شود.

وی از دیگر مشکلات این بخش را ورود آزادانه و تردد بیش از حد همراهان بیان کرد و افزود: این فقر فرهنگی است ما مخالف طرح تکریم ارباب رجوع نیستیم هر جایی برای خود قانون دارد هنگامی که همراه کودک چندین نفر وارد بخش می شوند همراهیان بیمار علاوه بر اختلال در کار پزشک یا پرستار اقدام به تهدید پرسنل بخش می کنند.

وی ارائه پمفلت های آموزشی برای ارتقاء دانش مادران اشاره کرد و گفت: با اینکه برای استراحت مادران محلی تهیه و تجهیز شده متاسفانه همراهیان اطفال بیمار  از تخت های بستری کودکان استفاده می کنند همچنین گاهی هم شاهد استفاده از وسایل بازی از جمله سرسره توسط همراهان بوده ایم.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

رئیس شورای ترافیک سبزوار مطرح کرد: ساخت پارکینگ، ‌شرط اصلی افتتاح بیمارستان حشمتیه سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما