تئاتر«در چشمان خیس اسماعیل» به کارگردانی شیوا خسرومهر به روی صحنه می رود

بازیگر «ستایش» تئاتر روی صحنه می‌برد

شیوا خسرو مهر از آماده سازی نمایش «در چشمان خیس اسماعیل» با مضمون رفتن به زیارت امام هشتم شیعیان (ع) برای حضور در ۲ جشنواره و اجرای عمومی خبر داد.

شیوا خسرومهر بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره دومین تجربه کارگردانی‌اش گفت: قرار است نمایش «در چشمان خیس اسماعیل» را که نوشته پیمان دانشمند است به صحنه ببرم. این اثر نمایشی در مرحله پذیرش متن ۲ جشنواره تئاتر رضوی که با محوریت امام رضا (ع) برگزار می شود و همچنین جشنواره تئاتر شهر، پذیرفته شده و در حال حاضر خود را برای بازبینی در این ۲ جشنواره آماده می کند.

وی ادامه داد: البته قرار است این اثر نمایشی ۵ مردادماه در برج آزادی یک اجرای نمایشنامه خوانی داشته باشد و همچنین برای بازبینی اجرا در تالار اندیشه حوزه هنری همزمان با تولد امام رضا (ع) که ۴ شهریورماه است خود را آماده سازد. این اثر نمایشی شخصیت پردازی ویژه ای دارد و مشکلات پسر سربازی را که عاشق امام رضا (ع) و زیارت کردن حرم ایشان است، روایت می کند.

بازیگر سریال «ستایش» درباره انتخاب متن این نمایش توضیح داد: حدود ۲ سال قبل من قرار بود برای حضور در جشنواره تئاتر رضوی در این نمایش بازی کنم اما به دلیل آماده نشدن نمایش برای بازبینی، کارگردان از جشنواره انصراف داد ولی چون من علاقه خاصی به متن پیدا کرده بودم از نویسنده نمایشنامه اجازه گرفتم تا خود در فرصتی دیگر نمایش را برای اجرا آماده کنم.

وی یادآور شد: البته در این اجرا خودم بازی نمی کنم و برای تمرکز بیشتر تنها کارگردانی اثر را بر عهده دارم. استاد بزرگوارم زنده یاد حمید سمندریان همیشه به ما می گفت که هیچگاه ۲ کار مهم را با هم انجام ندهید چون نمی توانید هر دوی آنها را به شکل مطلوب به نتیجه برسانید.

خسرومهر درباره گروه بازیگری «در چشمان خیس اسماعیل» افزود: لیلا عبدی و سامان ولی زاده بازیگران اصلی نمایش هستند که هنرمندانی بسیار منظم و مسلط بوده و بدون حاشیه و باتلاش درحال آماده کردن خود برای بازبینی های پیش رو هستند.

وی در پایان درباره داستان این اثر نمایشی توضیح داد: داستان نمایش در دهه ۳۰ و در یک روستا رخ می دهد. پسر سربازی به نام اسماعیل که سربازی اش رو به اتمام است به دلیل رفتار خوبی که دارد از طرف فرمانده اش تشویقی می گیرد، به این ترتیب که ۲ بلیت سفر به مشهد مقدس به او داده می شود و او باید با یک همراه مرد به این سفر زیارتی برود. از آنجا که او پدر و برادری ندارد از کدخدای ده می خواهد که در این سفر او را همراهی کند اما وی با ترفندی همراه با نوکرش، اسماعیل را فریب داده و خودشان به تنهایی راهی مشهد می شوند. پس از آن اتفاقاتی برای اسماعیل و اهالی روستا رخ می دهد.

شیوا خسرو مهر پیش از این نمایش «کاپوچینو ایرلندی» نوشته ایوب آقاخانی را در خانه نمایش اداره برنامه های تئاتر به صحنه برده بود و نمایش «در چشمان خیس اسماعیل» دومین تجربه کارگردانی اش به حساب می آید.

گفتنی است نام شیوا خسرومهر در فهرست هنرمندان سبزواربزرگ که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه در حال گردآوری است، درج شده است:

فهرست هنرمندان سبزواربزرگ(کلیک کنید)

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شیوا خسرومهر در سال 94 دو نمایش را کارگردانی می کند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما