همسر حمید سبزواری:

بیماری آلزایمر حمید سبزواری تشدید شده است / برای شاعر انقلاب دعا کنید

برای حمید سبزواری دعا كنید / آلزایمر مانع شعرخوانی همسرم در محضر رهبری نشد

خبرگزاری شبستان: شاعر پیشكسوت كشورمان مدتی ست كه با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌كند و این روزها از حال روحی مساعدی برخوردار نیست. همسر این شاعر انقلابی و متعهد از مردم خواست تا برای سلامتی‌اش دعا كنند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، همسر حمید سبزواری با اشاره به این كه چند ماهی است كه بیماری آلزایمر این شاعر شدید شده است، اظهار كرد: متاسفانه فراموشی ایشان نسبت به ماه‌های گذشته شدیدتر شده و حتی گاهی فرزندانشان را هم به خاطر نمی‌آورند.

 وی ادامه داد: چند سال پیش به علت مشكل تنگی مری كه آقای سبزواری داشتند باید آمپولی می زدند كه دكتر آمپول را به رگ اشتباهی تزریق كرد و به علت همین اشتباه داشتند دستشان را از دست می دادند. دكترها برای جلوگیری از این اتفاق مجبور شدند از گردنشان آنیژو بگیرند و همان زمان به ما گفتند كه این آنیژو می‌تواند باعث بروز آلزایمر شود.

 وی همچنین با تاكید بر این كه شرایط جسمانی و روحی حمید سبزواری به گونه‌ای است كه دیگر به سراغ كتاب و شعر نمی‌رود، عنوان كرد: البته برایم عجیب است كه ایشان در دیدار با مقام معظم رهبری در نیمه ماه رمضان توانست حضور پیدا كند و شعر كوتاهی بخواند. هر چند در طول راه چند بار فراموش كرد كه كجا می رود و فرزندم به او یادآوری می‌كرد.

 همسر شاعر سرود «خمینی ‌ای امام» در پایان از مردم كشورمان و دوست داران این شاعر متعهد و انقلابی خواست تا برای سلامتی‌اش دعا كنند.

 گفتنی است، مقام معظم رهبری در دیدار سالانه شاعران، پس از دیدن حمید سبزواری با صدای بلند صدا می‌زنند: آقای حمید... و این شاعر پیشكسوت با كمك بقیه آرام آرام نزدیك می‌شود و  حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز می گویند: «بیایید ببوسمتون...» و این شاعر را در آغوش می‌كشند. و چنین توجهی از سوی رهبری نشان از اهمیت و اثرگذاری این شاعر انقلاب دارد.

 همچنین علیرضا قزوه مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در این جلسه از حمید سبزواری با عنوان «بزرگ جماعت شعر انقلاب» نام می‌برد و می‌خواهد كه او شعرخوانی را شروع كند.

 حمید سبزواری متولد ۱۳۰۴ سبزوار است. وی ابتدا به شغل معلمی مشغول بود. بعد از حوادث مرداد ۳۲ از آموزش و پرورش اخراج و سپس كارمند بانك بازرگانی (بانك تجارت پس از انقلاب) در تهران شد و سپس به شاعری روی آورد. شعر سبزواری، به اعتقاد بسیاری شناسنامه زمانمند انقلاب است، زیرا كمتر حادثه یا رویدادی است كه انعكاسی از آن درشعر او نباشد. شاعر با حساسیت ویژه خویش، هر رویداد مهم تاریخ معاصرایران رابا گل واژه‌های شعرش درحافظه زمانه نقش كرده است تا آیندگان از یاد نبرند كه نسل گذشته در چه شرایط دشواری از آرمان‌ها و انقلابش دفاع كرده است.

از آثار او می‌توان به «سرود درد»، «سرود سپیده»، «سرودی دیگر، «تو عاشقانه سفر كن» و «بانگ جرس» اشاره كرد.

 

گفتنی است نام همسر حمید سبزواری «شکوه اقدس شفقی» است و در فهرست زنان موفق سبزوار بزرگ که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه جمع آوری می شود، به ثبت رسیده ا ست:

فهرست زنان موفق سبزوار بزرگ (کلیک کنید)

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گزارش کامل از شعرخوانی شاعران در حضور رهبر معظم انقلاب

نظرت را بنویس
comments

میلاد

به خدا پناه ببر، از هر چه که فکر می کنی تو رو از خدا دور می کنه دوری کن، انشااله شفای عاجل عنایتت بشه

ali

خداوند انشالله همه بیماران را که از هر نوع هست شفا دهد بخصوص بیماران اعصاب را مثل من که افسردگی شدید گرفته ام مرا هم دعا کنید انشالله

علی ششتمدی

سردبیر محترم سایت اسرارنامه با عرض سلام و احترام، فردا سه‌شنبه، از ساعت 17 در کتابخوانی حاج ملاهادی سبزوار، مراسم نقد کتاب «شاخه‌های روز» اثر حسن کیقبادی نویسنده سبزواری، برگزار می‌شود. از شما دعوت می‌شود در صورت علاقه به این حوزه، در این مراسم شرکت کنید. با تشکر
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما