درگز به سبزوار می پیوندد


یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را در دست پیگیری دارد که به موجب آن پیوند نزدیک تری میان سبزوار و شهرهای شمالی استان خراسان رضوی برقرار می شود.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، نماینده مردم درگز ، اخیراً در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده است ، احداث یک راه ارتباطی مناسب از درگز به سبزوار ، مهمترین مولفه توسعه شهرستان مرزی درگز است.
این اظهارات حسین محمدزاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برنقش مهم اقتصادی و مواصلاتی ، سیاسی و اداری شهر سبزوار در منطقه شمال شرق کشور دلالت دارد.
از آنجایی که سبزوار در دشتی هموار و وسیع واقع شده است که وضعیت جّوی آن در اکثر ایام سال آرام و ثابت است  اقلیم جغرافیایی این شهر برای توسعه انواع راه ها بسیار مناسب می باشد.
با نگاهی به نقشه راه های مواصلاتی خراسان رضوی به خوبی پی می بریم ، که شریان های اصلی ارتباطی در منطقه شمال شرق کشور ، پیرامون دو شهر مشهد و سبزوار شکل گرفته اند.
برای مشاهده نقش راه های مواصلاتی استان وکشور می توانید به پیوندزیر مراجعه نمایید:
نقشه جامع راه های ایران

سبزوار به لحاظ برخورداری از همین اقلیم جغرافیایی مناسب در سالهای اخیر به توسعه شبکه راهی خود اعم از راه هوایی (با احداث فرودگاه بین المللی)، راه زمینی (با احداث بزرگراه ها ، آزادراه وجاده های اصلی به چهارسمت شمال ، جنوب ، غرب و شرق) و راه  آهن (در حال احداث) اقدام کرده و به تدریج به یکی از قطب های مواصلاتی شمال شرق کشور تبدیل شده است.(منبع)
دیار سربداران  به جز برخورداری از اقلیم طبیعی مناسب جهت توسعه شبکه راهی ، از نقش و مرکزیت اقتصادی ، جمعیتی ، فرهنگی و دانشگاهی مناسبی نیز برخوردار است به طوری که در اکثر این زمینه ها پس از مشهد مقدس اولین شهر شمال شرق کشور و حتی جلوتر از بجنوردمرکز استان خراسان  شمالی محسوب می شود.
وجود همین نقش های با اهمیت در سبزوار ، دیگر مناطق استان را به برقراری رابطه بیشتر با این شهر سوق می دهد.
خصوصاً اینکه نقش اقتصادی وتجاری سبزوار در این ناحیه باتأسیس منطقه ویژه اقتصادی به نهایت درجه خودخواهد رسید.
منطقه ویژه اقتصادی سبزوار ، یک پروژه زمان بر اما زیربنایی در توسعه اقتصادی نه فقط سبزوار بلکه کلیه شهرهای شمال شرق کشور می باشد.(منبع)
این پروژه طبق اطلاعات مجله اینترنتی اسرارنامه با پیگیری های مسوولان اجرایی و نمایندگان محترم سبزوار در مجلس هشتم به تصویب هیأت دولت رسید و امور مربوط به زیرسازی آن درحال حاضر توسط موسسه آبادانی دیار سربداران به عنوان یک موسسه خصوصی  توانمند در غرب خراسان رضوی درحال پیگیری است.(منبع1) (منبع2)
این موسسه قبلاً احداث  فرودگاه بین المللی سبزوار را نیز در پرونده سوابق خود به ثبت رسانیده است.(منبع)
پرواضح است که با تأسیس منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار تمایل دیگر شهرستان های استان از شمال ، جنوب ، شرق و غرب ، برای برقراری ارتباطات بیشتر از جنبه های مختلف با منطقه سربداران افزایش خواهد یافت.
شاید این تلاش نماینده مردم شریف درگز در مجلس شورای اسلامی برای اتصال جاده ارتباطی مناسب میان درگز به سبزوار، شاهد خوبی بر همین مدعا باشد.
پیش از این نیز طرح احداث راه آهن از شمال خراسان به سمت مناطق مرکزی کشور از مسیر سبزوار مطرح شده است.(منبع)
امیدمی رود  اینک که تمامی شرایط زیرساختی برای جهش توسعه ای در غرب خراسان رضوی فراهم  آمده ، مسوولان ارشد شهرستان از این فرصت جهت دستیابی به توسعه یافتگی هرچه بیشتر بهره ببرند.
در ادامه این مطلب ،  متن کامل خبر تمایل نماینده درگز برای اتصال درگز به سبزوار با احداث یک جاده مناسب ، را منتشر خواهیم کرد :

نماینده درگز در مجلس :

جاده ارتباطی درگز به سبزوار نقش مهمی در اقتصاد خراسان رضوی دارد.

عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی از عملیاتی شدن راه ارتباطی درگز- سبزوار در قطعه ارتفاعات الله اکبر این شهرستان خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از خبرگزاری مهر، حسین محمدزاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با دو رویکرد صاحب نظر فنی و مدعی العموم اظهار کرد: پروژه مذکور قطعا حسب نظرات اولیه اینجانب بدلیل عبور از ارتفاعات دارای صعوبت بوده و ناگزیر از اجرای سازه های خاص نظیر تونل، بهمن گیر، باند کندرو و ... خواهد بود.

عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: نکات مهم در قبال تعیین و تصویب مسیر، ابتدا تأمین حداقل ضوابط احداث بزرگراهی بوده و قطعا بحث احتراز از واریانت های پر هزینه و آفتابگیر بودن مسیر و اساساً ایمن بودن مسیر در همه فصول سال و سهولت اجرا باید مبنا تصمیم گیری باشد.

محمدزاده با بیان نقش مهم اجرای این پروژه در اقتصاد استان و کشور در موضوع صادرات و واردات گفت: عملا مهم ترین مؤلفه  تحریک توسعه شهرستان مرزی درگز بوده و نباید بیشتر از این دچار فرصت سوزی شود و خواسته اساسی مردم این شهرستان با دفع وقت مواجه شود.

وی از برگزاری جلسات متعدد با حضور کارشناسان یاد کرد و افزود: تاکنون چندین جلسه با حضور مسئولین راه و شهرسازی استان خراسان رضوی، وزیر راه و شهرسازی، مشاور مطالعات و سازمان نقشه برداری کشور در خصوص این پروژه گذاشته شده و نهایتاً بر حسب نتایج مطالعات مطلوبترین مسیر جهت احداث جاده ارتباطی درگز- سبزوار پیشنهاد و با اکثریت آراء مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.

نماینده مردم شهرستان درگز در مجلس شورای اسلامی زمان پیش بینی شده برای ارائه دفترچه های مطالعات به وزارت راه و شهرسازی را 40 روز آینده اعلام کرد و گفت: انشالله پس از تهیه و ارائه مسیر مصوب نیز در محل میخ کوبی خواهد شد.

محمدزاده ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران که ظرف مدت شش ماه بالاخره توجه به خواسته به حق مردم خداجوی شهرستان درگز را عملاً در مسیر قانونی نهادینه کردند اظهار کرد: با اعلام عزم جدی در خصوص اجرایی شدن این پروژه با عنایت به نقشی که در مقیاس ملی و استانی داشته و موجبات توسعه هر چه بیشتر شهرستان های درگز، قوچان، سرولایت و سبزوار را فراهم خواهد آورد.
منبع : خبرگزاری فارس

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:
سبزوار کانون ارتباطی و مواصلاتی شمال شرق ایران
نظرت را بنویس
comments

یک نفر شاهد

با دست خود باید بسازیم .تا خود ساخته شویم و تجربه ساخته شدن را به دیگران با فراق باز نشان دهیم بار دیگر تلاشهای مجدانه مدیریت شهرمان . افتخاری را بر تارک دیار سربداران به ارمغان آورد ونشان داد که هنوز می توانیم با همیاری و همراهی قدمهایمان را محکم تر از قبل برای اعتلای شهرمان بر داریم به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، شهرداری سبزوار در ارائه اثر علمی با عنوان" نقشه های اجرایی توسعه معابر شهری" توانست در بین 4 هزار و 900 اثر داخلی و خارجی رتبه نخست را در بخش کتاب بدست آورد. کانون هواداران شهردار سبزوار
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما