سبزواری ها در شبکه های اجتماعی به استقبال از پایان مذاکرات هسته ای و صدور بیانیه وین رفتند

شمار زیادی از شهروندان سبزواری که این روزها در شبکه های اجتماعی مختلف حضور دارند، پس از پایان مذاکرات هسته ای و قرائت بیانیه مشترک وین توسط ظریف و موگرینی، به استقبال از این رویداد مهم بین المللی رفتند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، هرچند در سال های اخیر شبکه های اجتماعی مختلفی در موبایل و یا صفحات اینترنت راه اندازی شده است، اما بیشترین حضور و فعالیت شهروندان سبزواری این روزها در شبکه های تلگرام، اینستاگرام و فیسبوک به چشم می آید.

به طور نمونه در شبکه اجتماعی تلگرام از چند روز گذشته تا کنون بانزدیک شدن به توافق قطعی ایران و 5+1 بر سر مذاکرات هسته ای، پیام های زیادی در میان شهروندان سبزواری رد و بدل شده است که عمدتاً متمایل به انجام توافق بوده و در پاره ای از موارد سبزواری ها اعلام کرده اند، یکی از مهمترین دعاهای خود را در شب های قدر به پایان خوش مذاکرات هسته ای ایران اختصاص داده اند.

از صبح سه شنبه نیز که تقریبا با خبرهای مختلف منتشر شده از سوی رسانه های متعدد خبری، حصول توافق هسته ای مسجل شده بود نمود عینی تر استقبال شهروندان سبزواری از این دستاورد مهم بین المللی به صورت آشکارتری در شبکه های اجتماعی قابل مشاهده شد.

ارسال پیام ها و یا تصاویری که عمدتاً دکتر محمدجواد ظریف، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و سایر مقامات ایرانی موثر در مذاکرات هسته ای را مورد تقدیر و تجلیل قرار داده بودند و شخصیت ظریف را به عنوان امیرکبیر دوران معاصر ایران مطرح می کردند، گوشه ای از همراهی سبزواری ها با دیگر مردم شریف ایران در حمایت از توافق هسته ای بود که در روز سه شنبه 23تیر93 درشبکه های اجتماعی مختلف به کرات مشاهده شده است.

در بعضی از پیام هایی که شهروندان سبزواری در گروه های تلگرامی «اصلاح طلبان پیشرو»، «سبزوارتوسعه»، «فروردین»(گروه ویژه شاعران سبزواری و هم نام با انجمن شعر فروردین سبزوار)، «صدای ملت سبزواربزرگ»(گروه ویژه نشریه صدای ملت در سبزوار) ، «مطبوعات و رسانه های سبزوار» و ... ارسال شده است، علاوه بر متن های کوتاه تبریک، رباعی و دوبیتی هایی با مضمون سیاسی و اجتماعی، جوک و لطیفه ، سخنان حکیمانه و... نیز به چشم می خورد که همه به نوعی متأثر از فضای شاد بعد از توافق هسته ای است.

اسرارنامه تعدادی از پیام های متنی به اشتراک گذاشته شده در گروه های تلگرامی سبزواری ها را اعم از متن، شعر، لطیفه و ... در ادامه منتشر می کند، اما نام افراد ارسال کننده پیام ها به دلیل عدم هماهنگی و کسب اجازه از همه آن ها، در اینجا درج نمی شود:

- خدا قوت ای بزرگمرد
جدا از هرگونه نتیجه حاصل شده ، دکتر ظریف ثابت کرد گفتگو ، میانه روی و خرد ورزی ، بهترین شکل دیپلماسی هست
توافق هسته ای مبارک

 *    *    *

- جالبه

دقت کردید از این توافق فقط دلواپس ها و اسراییلی ها ناراحتند.

چرا؟

  * * *

- درود بر تفکر تعقل اعتدال وبصیرت..تبریک بر دوستان

  * * *

- صد شکر که تزویر و ریا رسوا شد
تدبیر گره گشای فرداها شد

گفتید کلید شیخمان گم شده است
دیدید که درشهر وین پیدا شد

  * * *

 - سر گرم غنی سازی عشقم به دلی خون

تحریم نگاه توام و واله و مجنون

ای روح ظریفت صنما قبله گه راز!

من صلح وین خواهم وتو دبه ی اشتون!

  * * *

- وقتی دیوار برلین رو برداشتند همه خوشحال بودند.
یک زن سالمند آلمان شرقی میگفت:
ما تنها مردمی هستیم که برای بازگشت به 40سال قبل خوشحالیم!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
وچه آشناست !!!
مردم ایران به 10 سال پیش بر گشتند.

  * * *

- مردى كه در سال ٦٨ قطعنامه ٥٩٨ را براى پايان جنگ ايران و عراق تنظيم كرد بار ديگر تاريخ را ورق زد

  * * *

- حال دلواپسان شهر در حد اورژانس خرابه .

  * * *

 - آقاااااااااا یکی جلوی این توافق رو بگیره! 

۵۰۰ تومن بردم بقالی هر چی خرج میکنم تموم نمیشه!!

  * * *

 - مشترك گرامي بابت شيريني توافق ٥ هزار تومان از حساب شما كسر گرديد


بانك ملي ايران

گزارش تصویری (کلیک کنید) 

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما