در نامه ای به رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

پای دراویش گنابادی به بحران موسسه میزان کشیده شد / توضیحات مدیران ارشد میزان از وضعیت این موسسه

وبسایت محمدرضا محسنی ثانی نوشت:

به دنبال پیگیری های رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی و نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین،جغتای و خوشاب نسبت به وضعیت بحران میزان و چگونگی احقاق حق سپرده گزاران این موسسه مالی و اعتباری، سه تن از مدیران ارشد میزان طی ارسال نامه ای برای محمدرضا محسنی ثانی توضیحاتی ارائه نموده اند.

در این نامه، غفور حلمی رئیس هیأت مدیره ، محمدعیلامی نائب رئیس هیأت مدیره، مجتبی خضری، عضو هیأت مدیره و مدیرعامل میزان، علاوه بر اینکه گزارشی مختصر از فعالیت های میزان در طول بیش از یک دهه فعالیت این موسسه ارائه داده اند، عوامل بروز بحران را به موارد متعددی از جمله، دراویش گنابادی، شرایط شرکت پدیده، رقبای داخلی ، بانک ها و شایعات عمومی دانسته اند و تأکید کرده اند، میزان برخلاف شایعات، از توانمندی های زیادی برخوردار و قادر است در صورت فراهم شدن شرایط مساعد کاری، در زمان مناسب پاسخگوی مراجعان خود باشد.

متن کامل و تصویر نامه مدیران ارشد میزان به نماینده سبزوار در ادامه منتشر می شود:

بسم الله الرحمن الرحیم
رئیس محترم مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی
سلام علیکم :
احتراما همان گونه که مطلع هستید، موسسه مالی و اعتباری میزان افزون بر یک دهه در حوزه انتخابیه جنابعالی حضور فعال داشته و نقش خود را در جهت کاهش مشکلات مردم، تامین نقدینگی بخش های مختلف اقتصادی و کمک به کارآفرینی، به خوبی ایفا کرده است .
این مجموعه که سالها به عنوان امین مردم شناخته می شد و هم اکنون توفیق برخورداری از 900 هزار سپرده گذار متین را دارد، در ماههای اخیر دچار مشکل کمبود نقدینگی ناشی از هجوم ناگهانی سپرده گذاران شده است.
حال آنکه می دانید حرکت شفاف و گره گشای میزان در دهه گذاشتن همواره زبان زد خاص و عام بوده است، برای اطلاع جنابعالی به چند آمار اشاره می کنیم ؛
- تاسیس در سال 1379 با سرمایه سرانه 300 هزار ریال
- سهامداران حدود 3800 نفر از کارمندان و بازنشستگان دادگستری خراسان بزرگ و تهران
- دارای تعداد 110 شعبه در استان های خراسان، تهران و کیش
- دارای 1200 نفر کارمند اداری (ستادی و صف )
- برخوردار از تراز مثبت در همه سال های حضور حتی سال 1393
- دارای حداقل تعداد 900 هزار سپرده گذار
- عدم ورود به معاملات دلالی سکه،ارز و زمین
- پرداخت تسهیلات براساس عقود شرعی در قالب مشارکت و فروش اقساطی، مضاربه، جعاله و..خرید دین و قرض الحسنه که این موسسه برخلاف سایر بانکها، هیچ وقت از سود، سود نگرفته است.
- سهام برابر هر یک از اعضاء حتی مدیران مطابق با قوانین و مقررات اداره کل تعاون
- اخذ مجوز از بانک مرکزی به عنوان اولین تعاونی اعتبار در سال 1387
- کسب موافقت اولیه بانک مرکزی در حفظ استقلال میزان و عدم ادغام
- واریز 1500 میلیارد ریال سرمایه اولیه در سال 1392 و 100/1 میلیارد ریال سرمایه اندوخته قانونی در سال 1389
- عوامل شایعه و ایجاد بحران : دراویش گنابادی، شرایط شرکت پدیده شاندیز، بانکها، رقبای داخلی و شایعات عمومی که پسش از چند روز دامن موسساتی چون آرمان را نیز گرفت، اما به دلیل اینکه 90% سپرده گذاران میزان خراسانی هستند بحران در میزان عمیق تر شد.
- مدیریت بحران : برای مدیریت بحران اقدامات لازم برای آزاد سازی 1600 میلیارد ریال از سپرده نزد بانک مرکزی انجام همزمان حدود 3500 میلیارد ریال نقدینگی دیگر از منابع مختلف نظیر فروش ملک، وصول مطالبات جاری، معوق و غیره تامین و بین سپرده گذاران توزیع شد. جلسات زیادی با فعالان اقتصادی و مدیران بانکها برای تامین نقدینگی برگزار شده اما موفق نبود و هم اکنون نیز دستور العمل جامع عبور از بحران نقدینگی تهیه و به مقامات ارشد استان نیز ارائه شد.
به اطلاع می رسانیم، در پی اتفاقاتی که بر میزان تحمیل شد، همت خود را معطوف به حل مشکلات نمودیم و در این راستا به طور گسترده ای در حال پاسخگویی و ساماندهی مشکلات هستیم، میزان برخلاف نظر شایعه سازان، از توانمندی های زیادی برخوردار و قادر است در صورت فراهم شدن شرایط مساعد کاری، در زمان مناسب پاسخگویی مراجعان خود باشد.
لذا از جنابعالی و سایر نمایندگان محترم توقع داریم، همگامی نمایید تا موارد ذیل محقق شود؛
1- بانک مرکزی به جای بی تفاوتی و تناقض در گفتار از طریق رسانه ها، اقدام به تامین نقدینگی از طریق مصوبات الزام آور به بانکها نماید.
2- مقام های قضایی از توقیف حسابها و اموال منقول پرهیز و به جای آن نسبت به توقیف اسناد و املاک اقدام کنند و با عوامل ایجاد اخلال در کارها که هر روز در مقابل سرپرستی موسسه در مشهد تجمع و این و این عده کم تعداد با توهین و تهدید مرتکب جرم مشهود می شوند و امکان فعالیت را از مدیران سلب کرده اند، برخورد نموده و به موازات آن از قضایی کردن پرونده پرهیز کنند.
3- مسئولان ارشد استانی، ضمن اجتناب از اطاله زمان پاسخگویی به مکاتبات موسسه میزان و رسانه ای کردن ضرب الاجل های مصوب در جلسات، مدیران این مجموعه را به نشست های خود دعوت و در جهت تسریع امور مساعدت و همکاری و هماهنگی داشته باشند.
از کوششتان در جهت حمایت از یک مجموعه فعال و اثر گذار اقتصادی تشکر می کنیم.

غفور حلمی رئیس هیات مدیره      /    محمد عیلامی نایب رئیس هیات مدیره    /   مجتبی خضری عضو هیات مدیره ومدیرعامل

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

تجمع مال باختگان موسسه میزان در مقابل دادگستری سبزوار

نظرت را بنویس
comments

بین خودشون مشکل دارن مردم به هم انداختن همیشه مردم ضرر میکنن
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما