سیدنورالله رضوی:

مهم ترین دستاورد جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، توسعه فرهنگی و هنری سبزوار است

 سومین جلسه ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در راستای هر چه بهتر برگزارشدن این جشنواره و با هدف ایجاد هماهنگی بین اعضای این ستاد در سبزوار برگزار شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، در ابتدای این جلسه سیدنورالله رضوی، دبیر ستاد برگزاری جشنواره با ارائه گزارشی کوتاه از روند اجرایی جشنواره خوشنویسی رضوی، با اشاره به اینکه برای نخستین بار است اجرای چنین برنامه ی هنری و فرهنگی گسترده و مهمی در سطح ملی به اداره ارشاد اسلامی سبزوار واگذار شده است، افزود: خوشنویسی به عنوان اصلی ترین هنر اسلامی_ایرانی رابطه ی تنگاتنگی با دین و معنویت دارد و بی شک برگزاری این جشنواره که مزین به نام مقدس مولایمان امام رضا (ع) می باشد عنایت و نگاه ویژه ای است که امام هشتم به هنر و هنرمندان شهرستان داشته است.

دبیر ستاد برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در ادامه و با اعلام این نکته که تا به امروز رایزنی های گسترده ای با مسئولان برگزاری جشنواره های ملی رضوی انجام گرفته، گفت : تا کنون ستاد اجرایی این همایش چندین جلسه و نشست هم اندیشی در راستای ایجاد بسترهای مناسب و جذب بودجه برای برگزاری این جشنواره را با مسئولان اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار کرده است.

وی همچنین از سید سعید سرابی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، به عنوان دبیر جشنواره نام برد.

سیدنورالله رضوی در ادامه فضای به وجود آمده را فرصت مناسبی برای نمود یافتن هر چه بیشترفرهنگ و هنر سبزوار دانست و اظهار داشت: چشم انداز ما در اجرای این جشنواره تنها محدود به برگزاری یک دوره نیست بلکه عزم مان را جزم کرده ایم تا با برگزاری هر چه با شکوهتر این همایش بتوانیم در آینده این برنامه ملی را به صورت سالانه در شهرستان برگزار کنیم و دبیرخانه ی دائمی جشنواره را به شهرستان سبزوار منتقل نماییم که این مهم خود دستاورد بزرگی برای ارتقاء فرهنگی خطه ی هنرپرور سبزوار بزرگ است. والبته که این موضوع مستلزم برنامه ریزی و همدلی مسئولان و صاحب نظران و هنرمندان شهرستان می باشد.

دبیر ستاد اجرایی این همایش ، مهم‌ترین رویکرد ارزشی و دستاورد جشنواره خوشنویسی رضوی را توسعه فرهنگی و هنری شهرستان سبزوار ذکر کرد و بیان داشت : بر آنیم که با برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بضاعت سبزوار را در حوزه ی هنر در سطح کشور نشان دهیم و بی گمان برگزاری چنین برنامه هایی که نمود ملی و کشوری دارد می تواند اثرات خوبی از نظر فرهنگی برای شهرستان، استان و کشور داشته باشد .

وی همچنین تصریح کرد:هدف ما در این جشنواره ادای دین به هنرمندان خوشنویس سبزوار است نگاه مدیریتی ما در اجرای این برنامه نگاه جمعی است و بیشترین توجه و دغدغه ما به سمت حوزه فرهنگی است .

در ادامه این جلسه استاد علی طوسی ثانی دبیر تخصصی جشنواره خوشنویسی رضوی، با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جشنواره ای که به صورت تخصصی به هنر خوشنویسی توجه دارد، اجرای این برنامه را فرصتی مغتنم برای هنر و هنرمندان خوشنویس شهرستان سبزوار دانست و گفت: باید بدانید هنر خوشنویسی از جمله هنرهایی است که از پیشینه ی تاریخی بسیار غنی در سبزوار برخوردار است و امروزه نیز هنر خوشنویسی در سبزوار بسیار پر رونق می باشد و فعالیت های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته که از نتایج بارز آن می توان به وجود هنرمندان برجسته و استادان خطاط سبزواری اشاره کرد که نه تنها در سطح استان بلکه در کشور شناخته شده هستند.

این استاد خوشنویسی فعالیت های انجام گرفته در ستاد اجرایی جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: بی شک افق نگاه ما از برگزاری این جشنواره انتقال سرمایه فرهنگی و هنری هنرمندان شاخص مان به همه نقاط کشور است و هدف بلند مدت از برگزاری این برنامه ها در سطح شهرستان معرفی همه ظرفیت‌های هنری سبزوار است و در این راستا انتظار داریم به این جشنواره فرهنگی توجهی ویژه شود.

درادامه این جلسه اعضای ستاد اجرایی در خصوص نحوه ،کیفیت،زمان و مکان برگزاری این جشنواره بحث و تبادل نظر نمودند. لازم به ذکر است علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند به آدرس اینترنتی:    Razavikelk.ir

یا به آدرس دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی: سبزوار، حاشیه میدان ارشاد(نقابشک) مجتمع بیهقی مراجعه کنند.

منبع: وبسایت جشنواره ملی خوشنویسی رضوی

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سیزدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در سبزوار برگزار می شود

نظرت را بنویس
comments

با سلام به خسته نباشيد به مسئولان جشنواره _____________ يه پيشنهاد: دعوت از دو سه استاد ملي مانند استاد اميرخاني هم مي تواند به سطح کيفي جشنواره کمک کند و هم برد ملي جشنواره را بيشتر مي کند و سبزوار را به سطح ملي ارتقا مي بخشد پس دوستان حتما از اين استادان دعوت کنند و پيگير باشند که بيايند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما