ساخت مخزن 3 هزار مترمکعبی در سبزوار

معاون عمرانی فرماندار سبزوار از رفع مشکلات آبی این شهرستان خبر داد و گفت: برای رفع مشکل کم‌آبی مخزنی با حجم 3 هزار متر مکعب در محدوده توحید شهر سبزوار ساخته می‌شود.
محمد کلاته در نشست بررسی مشکلات آبی منطقه شمال شرق سبزوار و اجرای خط انتقال آب به این منطقه اظهار کرد: منطقه شمال شرق شهر سبزوار شامل مناطق شهرک اندیشه و جهاد، مسکن مهر جهاد و منطقه قلعه نو سبزوار می‌شود که در ایام عادی سال که شهرستان مشکل آبی ندارد، این منطقه با بحران آب روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل مخزن آبی با حجم 3 هزار متر مکعبی در محدوده توحید شهر سبزوار ساخته می‌شود، تصریح کرد: این مخزن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان در حال ساخت است که با توجه به ضرورت آبرسانی تصمیم بر این شده که همزمان با اجرای طرح مخزن، طرح خط انتقال آب آن نیز اجرایی شود.

کلاته با بیان اینکه برای اجرای این خط انتقال موانعی هم وجود دارد خاطرنشان کرد: برای انتقال شبکه باید طرح مناسبی ارائه شود که با توجه به اینکه شهرداری در حال بازگشایی مسیر و اجرای پروژه کمربند شمال شرق است، طرح خط انتقال آب از مخزن به این منطقه نیز همزمان با طرح بازگشایی شهرداری اجرا می‌شود.

معاون عمرانی فرماندار سبزوار با بیان اینکه برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان نیاز است، اعلام کرد: طول این خط انتقال 2 هزار و 300 متر است که اعتبارات این طرح از محل اعتبارات ملی و دستور وزیر نیرو تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری باید نقشه منطقه بازگشایی شده را تهیه و در اختیار اداره آبفای شهری قرار دهد، ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که طرح انتقال آب ظرف مدت کوتاهی با همراهی ادارات اجرایی شهرستان وارد فاز اجرایی شود.

منبع : تابناک

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما