لزوم سوق سرمایه‌های مردمی از موسسات مالی به صنعت

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور مسئله نبود نقدینگی و سمت و سو پیدا کردن سرمایه‌های مردم در موسسات مالی و اعتباری است لذا نیاز مبرم به ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت داریم.
خبرگزاری فارس: لزوم سوق سرمایه‌های مردمی از موسسات مالی به صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدرضا محسنی‌ثانی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از صنعت‌گران نمونه این شهرستان با بیان اینکه اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در کاهش مشکلات اقتصادی کشور موثر است، اظهار داشت: این برنامه در 25 ماده توسط مقام معظم رهبری (مدظله) مطرح و ابلاغ شد که می‌تواند به عنوان یک برنامه ملی و فراملی در ابعاد مختلف، اقتصاد کشور را از گزند توطئه‌های خارجی و تحریم‌ها حفظ کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله) بر مبنای کارشناسی‌هایی که در حوزه اقتصادی کشور صورت گرفت این برنامه را ابلاغ کردند، تصریح کرد: اگر این برنامه درست اجرا شود و دولت همه تلاش خود را بر اجرای صحیح آن بگذارد می‌توانیم در سال‌های آینده شاهد شکوفایی اقتصادی کشور بر مبنای توان داخلی باشیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اجرای این برنامه باید از همه ظرفیت‌های داخلی کشور بهره گرفت، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین آفت‌های بخش تولید کشور، وجود موانع مختلف در حوزه‌های تسهیلات، قوانین مالیاتی، بیمه و سرمایه در گردش بود که با نگاه به همین مسئله، قانون رفع موانع تولید به تصویب رسید و به دولت ابلاغ شد تا بتوانیم گره‌ای از مشکلات صنعت‌گران و تولیدکنندگان کشور بازکنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه وجود قوانین مختلف سبب‌شده تا کارآفرینان و صنعت‌گران ما یک بار بزرگ از مشکلات را بر دوش بکشند، خاطرنشان کرد: در این زمینه قانون رفع موانع تولید و اجرای درست برنامه اقتصاد مقاومتی می‌تواند بخش زیادی از مشکلات صنعت‌گران را حل کند.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور در حوزه اقتصاد، مسئله نبود نقدینگی و سمت و سو پیدا کردن سرمایه‌های مردم در موسسات مالی و اعتباری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بود، افزود: در این زمینه نیاز جدی و مبرم به فرهنگ‌سازی داریم و ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و حوزه کارآفرینی تا بتوانیم هم با جذب سرمایه و هم با اجرای قوانین این بخش را تقویت کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهش چشمگیر بخش صنعت در هشت سال گذشته در شهرستان سبزوار ادامه داد: در این مدت تعداد 240 کارخانه و چهار شهرک صنعتی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه سبب شده است تا امروز رونق خوبی در این حوزه داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت شهرک صنعتی شهر داورزن نیز افزود: در این زمینه هم پیگیری‌های خوبی صورت گرفته که با توجه به نیاز منطقه به صنعتی‌شدن، مکاتبات مورد نیاز انجام شده و مجوزهای لازم برای احداث شهرک صنعتی این شهرستان و جذب سرمایه‌گذاران اخذ شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه تلاش ما این است که شهرستان به جایگاه واقعی خود در بخش صنعت و معدن برسد، گفت: امروز ما به نسبت به شهرستان‌های اطراف دارای جایگاه خوبی هستیم که همه این مسائل در سایه همدلی و همزبانی بین مسئولان صورت گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم سبزوار مسئله پروژه پتروشیمی سبزوار است که در ابتدا به اعتباری بالغ بر هزار و 200 میلیارد تومان نیاز داشت که در این چهار سال این اعتبار به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه مجوزهای لازم برای ساخت این پروژه اخذ شده است، عنوان کرد: زیرساخت‌های لازم برای این پروژه ایجاد شده است و ما در این زمینه نیاز جدی به حضور سرمایه‌گذار داریم که امیدواریم بتوانیم با رایزنی‌های صورت گرفته، این مهم را نیز محقق کنیم.

محسنی‌ثانی با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شهرستان سبزوار تبدیل آن به قطب دانشگاهی است که دانشکده‌های خوبی در حوزه‌های صنعتی در این بخش داریم و بخش صنعت می‌تواند با همکاری در این زمینه و بهره‌برداری از آزمایشگاه‌های دانشگاه حکیم سبزواری و علوم پزشکی سطح صنعت سبزوار را ارتقا دهد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه سبزوار بزرگ دارای استعدادهای خوبی در بخش صنعت، معدن و کشاورزی است، گفت: ما استعدادها و ظرفیت‌های زیادی داریم که هنوز از قوه به فعل تبدیل نشده است و باید به این ظرفیت‌ها توجه شود.



منبع : خبرگذاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما