دیه و مهریه در صدر جرائم غیرعمد سبزوار

رئیس اداره زندان، اقدامات تأمینی و تربیتی سبزوار گفت: دیه و مهریه بیشترین تعداد زندانی جرائم غیرعمد در این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومي شهرداري سبزوار به نقل از فارس، علی‌اکبر خرمی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه دیه و مهریه بیشترین تعداد زندانیان جرائم غیر عمد را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: عدم اطلاع درست مردم از وضعیت بیمه‌های شخص ثالث و قید مهریه‌های سنگین به هنگام ازدواج سبب شده تا امروز افرادی به دلایل بدهکاری‌های مالی به زندان بیفتند.

وی با بیان اینکه عدم اطلاع‌رسانی شرکت‌های بیمه‌گذار قبل از اتمام مدت بیمه‌های افراد یکی از دلایلی است که سبب می‌شود افراد بدهکار مالی شوند، تصریح کرد: بیمه‌های شخص ثالث باید به عنوان یک پشتوانه مهم مالی به صورت یک قانون و اجبار درآید تا افراد به دلایل مختلف پس از بروز یک حادثه اسیر زندان نشوند.

خرمی با اشاره به کاهش جدی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در زندان سبزوار خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته تعداد ۳۱ زندانی در بخش جرائم غیر عمد داشتیم که با همت مردم و خیران آزاد شدند و امسال نیز این تعداد مددجو به ۱۹ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه دیه و مهریه مهم‌ترین دلیل حضور این مددجویان در زندان است، گفت: یکی از اقدامات خوبی که دستگاه قضا در دستور کار خود قرار داده مسئله عدم تشکیل پرونده‌های قضایی برای مطالبات مهریه بوده که براساس دستورالعمل جدید افرادی که در این زمینه مطالبه دارند باید از طریق اداره ثبت اسناد اقدامات قانونی خود را انجام دهند.

رئیس اداره زندان سبزوار با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ساخت زندان جدید در این شهرستان خاطرنشان کرد: این پروژه با توجه به وسعت و تعداد زندانی جزء پروژه‌های ملی قرار گرفته و برای آن زمینی به میزان ۵۰ هکتار احصا و پیش‌بینی شده که برای ساخت دیوار و برجک‌های نگهبانی آن نیاز به اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هستیم.

خرمی با بیان اینکه برای ساخت این زندان اعتباری بیش از ۸ میلیارد تومان نیاز است، اعلام کرد: امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز شاهد ساخت هر چه سریع‌تر این زندان باشیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های ستاد گلریزان سبزوار برای استقرار ستاد دیه در این شهرستان نیز گفت: براساس آیین‌نامه‌ها، ستاد دیه فقط در مراکز استان مستقر است که با توجه به نبود شعبات شهرستانی ستاد دیه با استقرار آن در سبزوار مخالفت شد.

رئیس اداره زندان سبزوار با اشاره به اینکه ستاد گلریزان سبزوار در سه سال گذشته رتبه نخست را در جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح استان به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در این زمینه فرهنگ‌سازی خوبی صورت گرفته که ما امسال حتی قبل از استقرار ستاد گلریزان شاهد حضور خودجوش مردم در ستاد هستیم.

منبع : وب سایت شهرداری سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما