خبرهایی از آموزش و پرورش سبزوار

تئاتر دانش آموزي در سبزوارمغفول مانده است

كارشناس فرهنگي هنري آموزش وپرورش شهرستان سبزوار گفت: تئاتر دانش آموزي در سبزوارمغفول مانده است
محمد اسماعیلی در جمع دانش آموزان برگزيده مسابقات فرهنگي هنري استاني ومربيان به نقش هنر بويژه نمايش در بين دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: توجه به مقوله تئاتر در بین دانش اموزان فرصت بروز استعدادها را مهیا خواهد کرد.
اسماعيلي كه خود از هنرمندان برجسته تئاتر شهرستان واستان است اهميت درس هنر در مدارس بوي‍ژه پرداختن به هنر نمايش را براي دانش اموزان امري مهم وجدي دانست و گفت: این هنر عاملی برای بروز شخصيتهاي اجتماعي وفردي نسل جوان خواهد بود.
وي افزود:امروزه در اكثر كشورهاي پيشرفته هنر پيسيكودراما (تئاتر رواني درمان) جايگاه ويژه اي دارد كه حتي امر آموزش را تحت تاثير خود قرار داده ودر راستاي آن دانش آموزان به رشد شخصيت فردي واجتماعي خود پي مي برند.
وی خاطر نشان کرد : متاسفانه اين هنر در بين مسئولين و دست اندرکاران هنر مغفول مانده است.
اسماعيلي همراهی بر نامه هاي اجرايي وكاري تئاتر دانش آموزي شهرستان با انجمن نمايش را يك فرايند مهم دانست و در ادامه گفت: هر چند اكثر دانش اموزان در گروههاي تئاتر شهرستان حضور دارند اما بيشترين نمايش ها و اجراها را گروههاي دانش آموزي انجام می دهند كه متاسفانه از نمایش اين گروه ها استقبال چندانی بعمل نمي آيد
وی اظهار اميد واری کرد تا با ساماندهي گروههاي دانش اموزي در مراكز فرهنگي پرورشي آموزش وپرورش راه براي تئاتر شهرستان هموارتر شود

 

حکم رتبه بندی برای نیروهای مازاد اجرای نخواهد شد

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: حکم رتبه بندی برای نیروهای مازاد در حوزه های مختلف آموزشی اعمال نخواهد شد.
دکتر مرتضی بینش در کمیته برنامه ریزی و ساماندهی نیروی انسانی با بیان این مطلب افزود: برای جلوگیری از تبعات مازاد شدن نیروهای متوسطه سیاست های تشویقی شامل کسری ساعت موظف و افزایش فوق العاده شغل ابتدایی در نظر گرفته شده است .
وی در ادامه با اشاره به سیاست حذف مجتمع های آموزشی خاطر نشان کرد: سیاست حذف این مجتمع ها لزوما ساماندهی نیرو نبوده بلکه ناکارآمدی آن در نظام آموزشی است
این مسئول با اشاره به کاهش حق التدریس در مدارس گفت: ساماندهی نیروی انسانی به نحوی صورت پذیرد که کمترین ساعت حق التدریس ایجاد شود .
مدیر آموزش و پرورش سبزوار در ادامه گفت: انتخاب مدرسه محل تدریس نیز ابتدا در مقطع متوسطه دوم صورت گرفته و نیروهای مازاد آن با نیروهای متوسطه اول امتیاز بندی شده و مازاد آن در مقطع ابتدایی سازمان دهی خواهد شد.
وی با اشاره به کمبود نیرو در مقطع ابتدایی اظهار کرد با توجه به موارد پیش آمده در رتبه بندی بایستی معلمان حدالمقدور از مازاد شدن خودداری نمایند.
این مسئول همچنین به دستور العمل تدریس موظفی مدیران در طول هفته اشاره کرد و گفت: در صورتی که عدم تدریس آنها منجر به حق التدریس شود بایستی در رشته خود تدریس نمایند.
وی تاکید کرد کلیه معلمان بایستی تا پایان مرداد ماه سال جاری ابلاغ سازمانی و رسمی خود را از حوزه های آموزشی دریافت نمایند.

ارسال شده توسط، روح الله مهری مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش سبزوار

برای مطالعه خبرهای بیشتر هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

چکیده مقالات و پژوهش های معلمان سبزواری در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری می شود.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما