در نشست خبری شهرداری سبزوار مطرح شد:

سبزوار جزء محدود شهرداری های درجه 10 کشور است/ 80 هکتار به فضای سبز شهری سبزوار افزوده شد

 شهردار سبزوار:
بیش از ۸۰ هکتار به فضای شهری سبزوار افزوده شده است‌

خبرگزاری تسنیم: شهردار سبزوار گفت: با تلاش‌های انجام شده، بیش از ۸۰ هکتار به فضای شهری سبزوار افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، محمدعلی طالبی شامگاه دوشنبه در نشستی خبری، با بیان اینکه جداسازی آب شرب از فضای سبز از مهمترین برنامه‌های شهرداری سبزوار است، اظهار داشت: سال گذشته فعالیت‌های خوبی در این زمینه داشتیم به طوری که بزرگترین مخزن آب با ظرفیت هزار متر مکعب آماده و به زودی هم افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه آبگیری آزمایشی این مخزن انجام شده است، افزود: بیش از 80 درصد فضای سبز در شهرستان از آب خام استفاده می‌کنند و فقط یک نقطه بحرانی در شهر وجود دارد که برای آبیاری فضای سبز از آب شرب استفاده می‌شود ‌آن هم منطقه توحید شهر است.

طالبی با اشاره به نبود آب خام در منطقه توحید شهر برای آبیاری فضای سبز، اظهار داشت: به ناچار برای آبیاری منطقه با استفاده از تانکر آب شرب به منطقه برده می‌شود؛ به همین دلیل گام بعدی شهرداری برای این معضل ایجاد یک مخزن در دانشگاه حکیم سبزواری است.

وی ادامه داد: با انتقال خط لوله آب خام، توحید شهر نیز تحت پوشش آب خام برای آبیاری فضای سبز قرار خواهد گرفت.

طالبی با تاکید بر اینکه آب شرب مانند طلا ارزشمند است، خاطرنشان کرد: سفره‌های آب شرب سبزوار در آینده کوتاه مدت دچار اختلال خواهد شد و شهرداری به عنوان یک مصرف کننده آب باید برنامه‌های حفاظت و حراست از آب شرب را داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری برای حفاظت آب شرب برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده است، یادآور شد: با توجه به خطوط لوله‌ای که باید داشته باشیم و این خطوط باید مطابق استاندارد باشند و نیاز به ایجاد 2 مخزن آب در شمالی ترین نقاط شهرستان، تا پنج سال آینده بطور 100 درصد جداسازی آب شرب انجام می‌شود.

شهردار سبزوار با تاکید براینکه شهرداری سبزوار جزو نادرترین شهرداری‌هایی است که کمترین آب شرب و بیشترین آب خام را مصرف می کند، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با جداسازی آب شرب در حفظ آب شرب گام موثری برداریم.

طالبی با اشاره به اوضاع کنونی و کمبود آب در شهرستان، تصریح کرد: در 2 هفته اخیر شهرداری برای آبیاری حتی در نقاط بحرانی هم از آب شرب استفاده نکرده است و در این مدت با کمک ماشین‌های آتش نشانی و 12 تانکر به صورت 2 شیفت و همچنین با کمک تانکرهای آبرسانی که بصورت اجاره‌ای و موقت در اختیار شهرداری است آبیاری با آب غیر شرب انجام می‌شود تا مشکلات آب شهرستان رفع شود.

وی همچنین با اشاره به ارتباط سبزوار با شهرداری‌های درجه 9، 10 و 11 کشور، گفت: در سطح کشور 35 شهرداری درجه 10 داریم که عمده آنان مراکز استان‌ها هستند و در کل تعاملات سبزوار با شهرداری‌های هم تراز و بالاتر و یک درجه پایین تر از خود بسیار خوب است.

طالبی با اشاره به مبادله اطلاعات در بین شهرداری‌ها و جایگاه مناسب شهرداری سبزوار در سطح کشور، افزود: در بحث آموزش، شهرداری سبزوار در سال گذشته رتبه کشوری را کسب کرد و درحال حاضر آموزش‌های شهروندی و کارکنان شهرداری های غرب خراسان بر عهده شهرداری شهرستان سبزوار است.

وی با اشاره به خدمات شهرداری در زمینه عمران شهری، اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر 80 هکتار به فضای سبز شهری اضافه شد که این امر کاری بس ارزشمند و با اهمیت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار آب دارد، مدیریت آب ندارد

نظرت را بنویس
comments

یک سبزواری

واقعا باید قدر دکتر طالبی را دانست با وجود سختی جلو ساخت و ساز بی رویه و برج سازی غیر اصولی و انفجار اینده شهری را گرفت این همه کار زیر بنایی که اصلا تبلغ نمیکند را کرده باید خدایی از نزدیک رفت و دید شاید بهترین شهردار سبزوار تاکنون بوده است

کرمی

با سلام بهتره با توجه به زمان کار و مدیریت وی و اعتبارات و مدیریت خوب وی که جلوگیری از فروش بی رویه و به عبارتی شهر فروشی بودهتوجه و این کار زیر بناییی را که کمتر شهرداری انجام داده اشاره و تشکر کنیم از اینهمه اقدامات خوب وی

مفتح

متاسفانه نحو کاشت درخت در سبزوار غلط می باشد اگر منظور شما درختانیست که در کمربندی شرقی کاشتید که در همین سال اول 80 درصد از آنها سبز نشدند و صد در صد در سالهای بعدی باقی مانده نیز خشک خواهند شد چرا که 1: در مشهد که از خاک بسیار مرغوبی برخوردار می باشد قبل از کاشت درخت سعی می کنند از کود و تغییر خاک در پای درخت برخوردار کنند ولی در سبزوار نه تنها همچین کاری صورت نمی گیرد بلکه زباله های بنایی را که از بدترین زباله ها می باشد در پای درختان دفن می کنند 2: در مشهد از نهالهای چند ساله استفاده می کنند نه نهالی که هنوز یکساله نیست در نامرغوبترین خاک کاشت کنید 3: آبیاری در مشهد قبل از ایجاد پارک پیش بینی میگردد نه اینکه یهر وقت فرصت بود و گذر تانکرهای آب از اونجا گذشت یک آب فله ای پای درختان بریزید بایستی در اسرع وقت در قطره ای کردن آب مناطق جدید صورت بگیرد 4 : مهار درختان کاری که در کمربندی شرق انجام شده تقریبا خوب بوده ولی بهتر از آن باید صورت بگیرد 5 : اما مهمتر از همه اینکه در مشهد از این بر درخت نمیکارند و باز از طرف دیگه درختان دیگه که سالها عمر دارند به علت عدم رسیدگی خوشکشان کنند به عنوان مثال درختان کمربند جنوبی واقع در جنب و پشت تلمبه خانه نفت و یا بلوار امام رضا جنب کمربندی جنوبی 6 ...

باشکوه

چیزی بگید که حداقل مردم باور کنند کو فضای سبز

کجاها فضای سبز اضافه شده دقیقا درختان محدوده چهل متری و جنوب پارک سلامت که قطع شدند کمربند شرق هم که درختی نداره دقیقا کدوم 80 هکتار
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما