توسط جمعیت امام علی(ع)

طرح کوچه گردان عاشق برای دومین سال پیاپی در سبزوار اجرا می شود

طرح کوچه گردان عاشق توسط جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) امسال نیز برای دومین سال پیاپی در سبزوار اجرا می شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، جمعیت دانشجویی امام علی (ع) گروهی از جوانان پرشور هستند که با مجوز یک سازمان مردم نهاد، فعالیت خود را از حدود دو دهه قبل در تهران آغاز کرده اند و اینک به همت شماری از جوانان سبزواری قرار است در این شهر نیز حضور پررنگ تری داشته باشند.

 طبق اطلاع مجله اینترنتی اسرارنامه امسال قرار است همزمان با شب احیای 24 ماه مبارک، طرح کوچه گردان عاشق توسط داوطلبان جمعیت امام علی در سبزوار برگزار شود.

وبسایت رسمی جمعیت دانشجویی امام علی (ع) تاریخچه شکل گیری و معرفی مختصر  فعالیت های این جمعیت را به صورت زیر  شرح داده است:

تاریخچه جمعیت امام علی (ع)

جمعیت مستقل و هوشمند امداد دانشجویی - مردمی امام علی (ع) نخستین بار توسط دانشجویان کلاس های رهیافتی به درون که استاد شارمین میمندی نژاد موسس و مبتکر آن می باشد، تاسیس شده است. دانشجویان این کلاس ها پس از آنکه به خودباوری در زمینه امداد رسانی اجتماعی رسیدند و این کار را به عنوان یک وظیفه برای خویش دانستند، دست به انجام فعالیت های اجتماعی در خصوص کمک به کودکان و زنان نیازمند در جامعه زدند.

آنان غذا رسانی و آموزش را در راس برنامه های خود قرار داده بودند و بدون ترس از خطراتی که در پیش روی آنان بود به محلات معضلخیز و فقیرنشین شهر تهران می رفتند و خانواده ها و کودکان محروم را شناسایی می کردند و به امداد رسانی به آنان می پرداختند.

سابقه فعالیت جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی (ع) به سالها پیش و در دهه هفتاد خورشیدی بازمی گردد. در آن سالها اعضای آغازگر این حرکت اجتماعی که چند دانشجوی ساده بودند، به پیشنهاد شارمین، که استاد آنها بود، به بیمارستان کودکان سرطانی می رفتند و تلاش می کردند تا ساعتی دل این کودکان را شاد کنند. این حرکت اجتماعی اندک اندک شکل دیگری به خود گرفت و هسته اولیه ای که شکل گرفته بود با نگاه به معضلات گوناگون اجتماعی موجود به این نتیجه رسید که نمی تواند در برابر این رخدادها ساکت بماند؛ به طوری که دانشجویان عضو، اعلام کردند که ما می خواهیم چشمان ناظر اجتماع خود باشیم.

در پی این اندیشه، آنان تفکر مولا علی (ع) را که فرموده است: «همه ما در برابر اجتماع خود مسئولیم.» سرلوحه کار خود قرار دادند و جمع خود را با نام این اسطوره انسان دوستی و دیگر خواهی مزین کردند. جمعیت امام علی (ع) در همان سالها نخستین دفتر رسمی دانشگاهی خود را به عنوان نخستین سازمان دانشجویی فعال در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در دانشگاه صنعتی شریف تهران برپا کردند. این جمعیت در سال 1378 پس از ثبت رسمی در وزارت کشور، به عنوان یک سازمان مردم نهاد مستقل شناخته شد و سپس فعالیت خود را به دیگر دانشگاه های کشور گسترش داد. اعضای جمعیت در سال 1384 نخستین دفتر رسمی مردمی جمعیت را در جنوب شهر تهران و در محله مولوی افتتاح کردند و نام «خانه ایرانی» را بر آن نهادند تا نمادی باشد از قدمی بزرگ برای آبادانی ایران توسط دانشجویان ایرانی. پس از ده سال فعالیت مستمر اجتماعی، در سال 2010 میلادی، این جمعیت موفق به کسب مقام مشورتی در شورای امور اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد ECOSOC گردید.

منبع: وبسایت جمعیت دانشجویی امام علی(ع)

نظرت را بنویس
comments

احمدآباد مستوفی

کاش ما هم میتوانستیم شرکت کنیم

جمیله رخشان

خداوند یار و یاورتان باد والسلام امیدوارم بتوانم قطره ای کوچک در دریای مهر خالصانه جمعیت باشم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما