طراحی پوستر حمایت از آب توسط یک هنرمند جوان سبزواری در موسسه کیاسبز

بحران کم آبی یکی از چالش های جدی کشور ما در سال های اخیر بوده است و اینطور که از شواهد و قراین بر می آید، هرچه می گذرد این بحران شدیدتر می شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه بسیاری از شهروندان سبزواری که در یک هفته اخیر در اوج گرمای تابستان به خاطر ترکیدن  لوله اصلی انتقال آب ، با قطعی یک تا چند روزه آب مواجه شده اند، به خوبی رنج معضل کم آبی را درک کرده اند.

با این حال معضل کم آبی هرچند شاید در تابستان بیشتر نمود پیدا کند، اما فقط به تابستان ها محدود نمی شود، بلکه به خاطر کاهش چشمگیر نزولات جوی و گرمای شدید هوا و پایین افتادن سطح آب های زیرزمینی ، کم آبی بحرانی است که بسیاری از مناطق کشورمان را در تقریبا در طول همه سال تهدید می کند.

از این رو بسیاری از شهروندان سبزواری که نسبت به این بحران، احساس خطر کرده اند، وظیفه خود می دانند که به اشکال مختلف این معضل را به خود و به دیگران یادآوری کرده و جهت استفاده بهینه از منابع موجود آبی، اقدامات لازم را انجام دهند.

بی شک یکی از موثرترین گروه هایی که می توانند سهم چشمگیری در فرهنگ سازی مسائل مختلف در سطح جامعه داشته باشند  هنرمنندان و موسسات فرهنگی و هنری هستند که به طور مثال در همین زمینه بحران آب اگر هر یک از هنرمندان سبزواری به نوبه خود و با هنری که دارند نقش سازنده شان را در حساسیت سازی اجتماعی نسبت به این بحران مهم ایفا نمایند، شاید بتوانند کمک بی بدیلی برای کاهش ابعاد فاجعه داشته باشند.

یکی از هنرمندان جوان مدرسه تخصصی هنرهای دیجیتال سبزوار که زیر نظر موسسه فرهنگی هنری کیاسبز راه اندازی شده است، از جمله کسانی است که به نوبه خود با طراحی یک پوستر زیبا و اثرگذار خطر کم آبی را هشدار داده و این پوستر را در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرده است.

شما گرامیان در زیر، پوستری را که بهزاد وفایی  در زمینه بحران آب طراحی کرده است را مشاهده می کنید:

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

رفتار زیبای چند شهروند سبزواری برای استفاده بهینه از آب

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما