بیمارستان حشمتیه سبزوار تا مهرماه به بهره برداری می رسد / افزایش رشته های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در مقطع کارشناسی ارشد

دکتر علیرضا مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار این روزها زیر انتقادات فراوانی از سوی اصحاب رسانه دیار سربداران قرار دارد که نمونه ای از این انتقادات را می توان در مطالبی که قبلا در همین مجله منتشر شده مشاهده کرد. (منبع1) ، (منبع2) اما با وجود این انتقادات، عملکرد او خالی از برخی نقاط مثبت نیز نبوده است.

به گزارش مجله تحلیلی اسرارنامه، زمستان 92 بود که چون اعتبارات دولتی برای تکمیل و تجهیز بیمارستان در حال احداث حشمتیه  کفایت نمی کرد و پیش بینی می شد با این روند، کار احداث این بیمارستان فوق تخصصی در غرب خراسان رضوی تا چند سال دیگر به طول بیانجامد، قرار شد ساخت بیمارستان حشمتیه به بخش خصوصی واگذار شود.اما در آن زمان مخالفت های سفت و سختی با این تصمیم صورت گرفت و ساخت و تجهیز این بیمارستان کماکان برعهده بخش دولتی باقی ماند.

حالا یک سال و نیم بعد از آن جریان، بیمارستان حشمتیه تقریبا به آخرین مراحل ساخت خود رسیده و احتمال می رود تا مهر سال جاری به بهره برداری برسد و به نظر می رسد، پیگیری های دکتر مسلم یکی از عوامل موثر در تسریع ساخت بیمارستان حشمتیه بوده باشد.

البته تسریع در ساخت و افتتاح بیمارستان حشمتیه سبزوار در حالی است که چند روز قبل معاون فرماندار سبزوار گفته بود تا زمانی که مشکل پارکینگ و فاضلاب بیمارستان حشمتیه حل نشود، افتتاح آن به صلاح نیست. (منبع) اما به نظر می رسید به تأخیر انداختن بهره برداری از پروژه ای که چند سال تمام این هزینه های سنگین برای ساخت آن صرف شده است، چندان منطقی نباشد و معاون فرماندار و سایر مسئولانی که نگران جنبه ترافیکی و یا سایر مشکلات احتمالی بیمارستان حشمتیه بوده اند، می بایست در همان سال های اولیه تخریب و بازسازی مجدد این پروژه ، همه جنبه های کار را در نظر می گرفتند.

گفتنی است بیمارستان حشمتیه سبزوار نزدیک به یک قرن قدمت دارد (منبع1) ، (منبع2) و اولین بیمارستان مدرن خراسان رضوی محسوب می شود که حتی قبل از بیمارستان های مدرن مشهد به همت دکتر غنی و حاکم وقت سبزوار سالار حشمت مطابق با علم آن روز پزشکی جهان در دیار سربداران ساخته شد و برای یک مدت طولانی به مرکزی مهمی برای مراجعه و مداوای بیماران از شرق کشور تبدیل شده بود اما سرانجام در سال 86 به دلیل فرسودگی بیش از حد ساختمان قدیمی، این بیمارستان تخریب و در فرآیند نوسازی قرارگرفت.

حالا اگر بیمارستان حشمتیه پس از بازسازی مجدد همین امسال به بهره برداری برسد، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار می بایست پس از برگزاری جشن های افتتاح، بلافاصله به فکر برگزاری جشن های یکصدمین سال تأسیس این بیمارستان به عنوان یک اثر وقفی ماندگار و یا به عبارتی به عنوان باقیات الصالحاتی ارزشمند در دارالمومنین سبزوار باشد.

اینک اسرارنامه متن کامل اظهارات دکتر مسلم را به نقل از خبرگزاری تسنیم درباره زمان افتتاح بیمارستان حشمتیه ، استخدام نیروهای جدید و افزایش رشته های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را منتشر می کند:

 رئیس علوم پزشکی سبزوار:
بیمارستان حشمتیه سبزوار اواسط مهرماه امسال افتتاح می‌شود

 

خبرگزاری تسنیم: رئیس علوم پزشکی سبزوار گفت: بیمارستان حشمتیه سبزوار اواسط مهرماه امسال افتتاح می‌شود.

علیرضا مسلم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار با بیان اینکه برای تجهیزات بیمارستان حشمتیه حدود 35 میلیارد تومان پول نیاز است، اظهار داشت: تاکنون حدود 10 میلیارد تومان وزارت وسیله به ما داده که در انبارهای ما موجود است.

وی با بیان اینکه مابقی وسایل را وزارت خریداری نمی‌کند و پول را به دانشگاه می‌دهد تا خود ما وسایل را خریداری کنیم، افزود: محل این پول بند «ط» قانون بودجه بودجه کشور بوده که تاکنون هیچ تخصیصی به وزارتخانه داده نشده است.

وی ادامه داد: طی نامه‌ای که هفته گذشته به وزیر نوشتیم از وی خواستیم از منابع در اختیار 20 میلیارد تومان به دانشگاه سبزوار بپردازد تا بیمارستان در موعد مقرر به بهره برداری برسد و وزیر بهداشت هم به معاون توسعه دستور دادند تا تلاش کنند بیمارستان حشمتیه سبزوار هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسد.

مسلم با بیان اینکه اگر هزینه خرید وسایل تامین شود بیمارستان قابلیت بهره برداری در مهرماه را دارد، خاطرنشان کرد: در سطح کشور وزارت هفت هزار نفر مجوز برای جذب نیرو در بیمارستان‌های تازه تاسیس را گرفته که از این تعداد 360 مجوز به دانشگاه سبزوار داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اینکه حدود 5 درصد کل مجوزهای کشور در جذب نیرو به سبزوار داده شده است؛ یادآور شد: این در حالی است که شهرهایی مانند بجنورد با 120 و بیرجند با 200 مجوز عدد کمتری را نسبت به سبزوار دارند و در این مورد عدد خوبی به سبزوار تخصیص داده شده است.

مسلم با بیان اینکه آزمون استخدامی سبزوار برگزار و نمرات اعلام شده است، عنوان کرد: در حال حاضر در مرحله دریافت مدارک، بازبینی و تایید هستیم تا اسامی نهایی را اعلام کنیم تا بعد از آن مراحل گزینش انجام شود.

وی با بیان اینکه گزینش 360 نفر زمان بر است و تا بهمن و اسفند ماه طول می‌کشد، تصریح کرد: صحبت‌های ابتدایی با گزینش دانشگاه انجام شده تا هر نیرو با به پایان رسیدن مراحل گزینشی مرحله به مرحله به دانشگاه اعلام شود تا در بیمارستان شروع به کار کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به ثبت نام 1800 نفر در آزمون استخدامی سبزوار، گفت: 1400 نفر در آزمون شرکت کردند که از این تعداد حدود هزار نفر بومی سبزوار بزرگ، 250 نفر بومی استان و 150 نفر از مناطق دیگر کشور می باشند.

مسلم با بیان اینکه در 21 ماه اخیر 3 رشته کارشناسی ارشد (سالمندی، فیزیولوژی و بهداشت محیط) به مجموع رشته‌های دانشگاه اضافه شده است، اظهار داشت: در حال حاضر گرفتن رشته خیلی مشکل است زیرا وزارت بر کیفیت بیشتر از کمیت تاکید دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دانشگاه امسال گرفتن 3 رشته دیگر در مقطع ارشد و دستیاری اطفال را مدنظر دارد که بعد از افتتاح بیمارستان حشمتیه بطور جدی آن را پیگیری می کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 130 عضو هیات علمی در دانشگاه مشغول به خدمت رسانی و 1700 دانشجو درحال تحصیل هستند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

معاون فرماندار: بهره برداری از بیمارستان حشمتیه تا زمان رفع مشکلات آن به صلاح سبزوار نیست

نظرت را بنویس
comments

8) دانشگاه علوم پزشکی سبزوار امسال از نظر آموزشی رتبه آخر دانشگاه های منطقه را کسب نموده (یعنی پایین تر از دانشگاه هایی همچون گناباد و تربت حیدریه!!!)

4) در جذب اعضای هیات علمی دانشگاه بصورت طرحی و البته پیمانی به بومی گزینی توجهی نمی شود بصورتی که برای رشته های اشباعی همچون بهداشت، بیوشیمی، فیزیولوژی و .... نیروهایی از سایر شهرها جذب شده اند در حالی که تحصیلکرده های بیکار در این رشته ها در سبزوار بزرگ کم نیستند

همشهری دکتر

) آقای رییس لطفا در مورد تعداد معاونین غیر بومی خودشون و مسوولین تراز اول غیربومی دانشگاه توضیح بدن (معاون آموزش مشهدی، معاون تحقیقات قوچانی، معاون بهداشتی مشهدی، مدیر توسعه فناوری مشهدی، مسوول کمیته تحقیقات دانشجویی خوافی و .... مگر سبزوار قحط الرجال است؟؟!!!

همشهری

باسلام مطمئنا دردوران ریاست ایشون اتفاقات خوب هم افتاده ونباید به عنوان یک شهردانشگاهی ومردمی تحصیلکرده همه موارد رو بهم مربوط دانست ولی احساس بنده اینه که ایشون تازه دارند با روند توسعه سربداران هماهنگ می شوند.ایکاش ازمشاوران بهتر وکارامدتری دردوروبر خودشون استفاده میکردند تا هرچه سریعتر به خواسته های مردم جامع عمل بپوشانند.

قابل توجه مسئولان محترم:دانشگاه علوم پزشکي کاشان 47 رشته دارد و علوم پزشکي سبزوار تنها 21 رشته، دانشگاه علوم پزشکي کاشان دانشکده دندان پزشکي دارد اما جناب مسلم در جلسه معارفه اش جلو وزير بهداشت مي گويد ما دانشکده دندان پزشکي نمي خواهيم و پيگيري همي نمي کنيم. دانشکده هاي طب سنتي و داروسازي هم که مسئولان از جمله جناب سبحاني فر قولشو دادند به جايي نرسيد که نرسيد. دانشگاه علوم پزشکي کاشان يک نشريه پزشکي فارسي دارد و سه نشريه تخصصي به زبان انگليسي (باورتان مي شود سه نشريه به زبان انگليسي) اما دانشگاه علوم پزشکي سبزوار يک نشريه هم ندارد. از همه مهمتر اين که دانشگاه علوم پزشکي کاشان به خاطر همين چيزها سال 92 به تيپ يک دانشگاه هاي علوم پزشکي ارتقا يافت اما دانشگاه سبزوار چه؟_____________________

سبزوار:شهر مظلوم و بی دفاع در مقابل سیاست

انتقادات فراوانی به سیستم این آقا وارده که خوشبختانه سایت های سبزوار داشتند کم کم به خوبی پیگیر می شدند و اطلاع رسانی ها شروع شده بود اما ظاهرا با این گزارش عجیب و البته قدیمی شما که اصلا به انتقادات مربوط نیست، مردم سبزوار باید از شما دوستان اصحاب رسانه هم ناامید باشند. چند مورد از سو مدیریت آقایان: 1) اگر همین حشمتیه نبود آقایون کجا میتونستند مانور بدن و شانتاژ خبری راه بندازن؟؟!!!! دانشکده دندانپزشکی و طب سنتی که نتونستن بگیرن، نارضایتی از بیمارستان ها مخصوصا در مورد مبینی همچنان در بین مردم ادامه داره بصورتی که خود مسوولین دانشگاه برای مشکلات و زایمان همسرانشون به پزشکان و بیمارستان های سایر شهرها مراجعه می کنند و .... 2) طبق گفته سایت خود دانشگاه سبزوار و البته سایت وزارت بهداشت، در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان در معاونت تحقیقات دانشگاه سبزوار هزینه شده و از این نظر دانشگاه سبزوار دومین دانشگاه ایرانه، اولا با این هزینه کرد چرا رتبه دانشگاه بین 4و5 دانشگاه پایین لیست رتبهب ندی وزارتخونس ثانیا این پول رو اعلام کنند که باهاش چه پشتوانه سازی شده و البته به چند نفر رسیده و به چه دلایلی (ظاهرا فقط 300 میلیون به یکی از دانشگاه های تهران داده شده، خرج کف پوش دیوارپوش و تزیینات کتابخانه قدیمی دانشگاه شده درحالی که طبق گفته مسوولین دانشگاه قراره دانشگاه به پردیس توحیدشهر منتقل بشه، و ....) و البته در این مورد یکسری اطلاعات دروغ به دیوان محاسبات داده شده 3) آقای رییس لطفا در مورد تعداد معاونین غیر بومی خودشون و مسوولین تراز اول غیربومی دانشگاه توضیح بدن (معاون آموزش مشهدی، معاون تحقیقات قوچانی، معاون بهداشتی مشهدی، مدیر توسعه فناوری مشهدی، مسوول کمیته تحقیقات دانشجویی خوافی و .... مگر سبزوار قحط الرجال است؟؟!!! 4) در جذب اعضای هیات علمی دانشگاه بصورت طرحی و البته پیمانی به بومی گزینی توجهی نمی شود بصورتی که برای رشته های اشباعی همچون بهداشت، بیوشیمی، فیزیولوژی و .... نیروهایی از سایر شهرها جذب شده اند در حالی که تحصیلکرده های بیکار در این رشته ها در سبزوار بزرگ کم نیستند 5) ابهاماتی که در سایت های گناباد به آن پرداخته شده ظاهرا همگی در سبزوار بصورت بدتری درحال وقوع است 6) رانت و باندی که در بخش های مختلف دانشگاه حاکم گردیده (همچون انتصابات زن و شوهری در جاهای مختلف دانشگاه و ...) و نیروها از نیروهای خدماتی گرفته تا اعضای هیات علمی همگی به دو گروه خودی و بیخودی تقسیم شده اند و البته با این روش نسبت به یکدیگر داتما درحال بدبینی بوده و آقایان با این تفرقه ایجاد شده به راحتی قادرند تا به هر دو گروه حکومت نمایند 7) اخیرا اعلام گردید که در بین دانشگاه های کل کشور، دانشگاه سبزوار در زمینه هتلینگ مقام اول را کسب نموده است حال سوال اینجاست که آیا هتلینگ اولویت اول بهداشت و درمان سبزوار است؟؟!!! مثلا چرا اولویت آقایان در زمینه جذب متخصص، یا امور بهداشتی یا آموزش پزشکی یا سایر امور اصلی و عمومی نبوده است. هتلینگ یعنی فعالیت عمرانی و زیباسازی برای افراد پولدارتر (البته بد نیست اما آیا از نظر عموم مردم، اولویت اول سرمایه های بهداشت و درمان سبزوار بوده است؟؟؟) 8) دانشگاه علوم پزشکی سبزوار امسال از نظر آموزشی رتبه آخر دانشگاه های منطقه را کسب نموده (یعنی پایین تر از دانشگاه هایی همچون گناباد و تربت حیدریه!!!) *این موارد مشتی نمونه خروار است که ظاهرا سیاست بازی های نمایندگان مجلس عامل اصلی آن ها و عدم دلسوزی آقای رییس برای آینده بهداشت و درمان سبزوار بزرگ عامل دیگر آن است حال باید دید مردم از همه جا بیخبر سبزوار که همچون سایر نقاط کشور رو به پیری می روند چه آینده بهداشتی و درمانی خواهند داشت*

مفتح

جناب مسلم اگر از ریخت و پاشهایی که فقط یک نمونه آن را در ذیل یادآور می شوم جلوگیری نمایید هم بیمارستان به نتیجه می رسد هم از اسراف دوری کرده اید. در دوره قبل از مدیریت جناب عالی مدیریت قبل به دنبال ایجاد دانشکده دندان پزشکی برای سبزوار بودند که در این خصوص ساختمان مرکزی واقع در جنب باغ ملی شهر برای دانشکده دندان پزشکی آماده شد و کلینیک دندان پزشکی هم در روبروی آن ایجاد گردید اما متاسفانه با تغییر مدیریت دانشگاه توسط سبحانی و آمدن آقای مسلم در سمت ریاست دانشگاه نه تنها ایشان در جمع مدیران کشوری( معاون وزیر ) و استانی و شهرستانی از پیگیری دانشکده دندان پزشکی که حداقل نیمی از راه هموار شده بود ممانعت کرد بلکه ساختمانی که برای این مورد با هزینه زیاد پیش بینی گردیده بود تجهیزات آن تخریب و با هزینه هنگفت بار دیگه این ساختمان برای اداری تجهیز گردید که سر از میلیارد می زند در حالی که ساختمان اداری این دانشگاه در سایت دانشگاه واقع در توحید شهر بلاتکلیف رها گردید. مشت نشانه خروار است
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما