برنامه های تولید و توسعه در مجتمع فروکروم سبزوار

 مدیر عامل مجتمع فروکروم سبزوار گفت: طبق برنامه ریزی، امسال 12 هزار تن فِرّوکروم (Ferrochrome) در این مجتمع تولید می شود.
 
به گزارش دنیای معدن، محمد رضا پیر حسین لو با بیان این مطلب اظهار داشت: مجتمع فروکروم سبزوار با ظرفیت تولید 25 هزار تن فروکروم به دلیل کمبود مواد اولیه با ظرفیت 12 هزار تن کار می کند که برنامه ریزی شده نیمی از محصول تولیدی در داخل مصرف و بخش دیگر صادر شود.
وی ادامه داد: محصول تولیدی به شرکت های فولاد آلیاژی کشور از جمله فولاد آلیاژی یزد و فولاد آلیاژی اصفهان، واحد های ریخته گری، واحد های چدن سازی و غیره ارسال می شود. مواد اولیه این کارخانه با عیار متوسط 38 درصد، از معادن منطقه سبزوار، جغتای، اسفراین، بیرجند، نهبندان و غیره تامین می شود.
به گفته مدیر عامل مجتمع فروکروم سبزوار، با توجه به مصرف 4 تن ماده اولیه برای تولید هر تن فروکروم، تا پایان سال حدود 48 هزار تن ماده اولیه نیاز خواهد بود. همچنین، در این مجتمع 136 نفر به کار مشغول هستند.
پیر حسین لو با اشاره به آغاز تعمیرات اساسی مجتمع فروکروم سبزوار در دی 93 برای نخستین بار از زمان راه اندازی (سال 84)، تصریح کرد: تاکنون حدود 50 درصد کارخانه تعمیرات اساسی (اورهال) شده است و تعمیرات بخش های دیگر مجتمع نیز با تامین بودجه انجام خواهد شد. این مجتمع از ابتدای سال 92 تا آذر 93 به دلیل مشکلات فنی تعطیل بوده بوده است.
وی ادامه داد: این مجتمع به عنوان یکی از واحد های تابعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی وابسته به ایمیدرو، در لیست واگذاری قرار گرفته و مقدمات خصوصی سازی آن در حال پیگیری است و تا 2 ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.
به گفته مدیر عامل، مجتمع فروکروم سبزوار دارای 3 طرح توسعه ای است و طرح «جداسازی فلز از سرباره»، طرح «لیچینگ استحصال منیزیم و آلومینیوم از سرباره» و طرح «راه اندازی سیستم بریکت سازی برای برگرداندن خاک معدنی هدر شده به تولید»، برای اجرا در انتظار تامین بودجه هستند.

منبع : دنیای معدن

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما