سبزوار در اجرای طرح های بازآفرینی به خوبی عمل کرده است/ تربت حیدریه و نیشابور باید خود را با برنامه پایلوت سبزوار هماهنگ کنند

طی سال جاری صورت می‌گیرد
اختصاص اعتبارات ویژه برای ارائه تسهیلات مسکن به متقاضیان

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهر وزارت راه و شهرسازی از اختصاص اعتبارات ویژه برای ارائه تسهیلات مسکن به متقاضیان طی سال جاری خبر داد.

نریمان مصطفایی ظهر امروز در نشست ستاد بازآفرینی پایدار محدوده و محلات سبزوار با بیان اینکه این شهرستان در اجرای طرح‌های بازآفرینی به خوبی عمل کرده است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهایی که در اجرای طرح در شهرستان سبزوار احساس می‌شود، استقرار دبیرخانه دو سالانه ستاد پایدارسازی محلات است.

به گفته وی، با توجه به اینکه این شهرستان به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است، این دبیرخانه نیز در شهرستان مستقر می‌شود که باید آیین‌نامه اجرایی آن هر چه سریع‌تر توسط ستاد شهرستانی تدوین و برای تصویب به ستاد ملی ارسال شود.

مصطفایی با بیان اینکه تجربیات و اقدامات انجام شده در سبزوار باید به عنوان یک برنامه به سایر شهرستان‌های شرق کشور نیز منتقل شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه دبیرخانه طرح پس از دو سال به استان سیستان و بلوچستان و شهرستان زابل منتقل می‌شود، ما نیاز به یک برنامه مدون از برنامه‌های اجرا شده در سبزوار داریم که امیدواریم در این دو سال به اهداف تعیین شده دست یابیم.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهر وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح توانمندسازی در شهرستان‌های تربت حیدریه و نیشابور نیز در حال اجرا است، گفت: این شهرها نیز باید خود را با برنامه پایلوت سبزوار هماهنگ کنند تا بتوانند طرح‌های خود را به درستی و به صورت هماهنگ پیش ببرند.

مصطفایی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای ما در شهرستان پیش‌بینی اعتباراتی برای اجرای برنامه‌های دبیرخانه است، عنوان کرد: با اختصاص این اعتبار ما می‌توانیم حداقل‌های مورد نیاز شهرستان را تأمین و تجهیزات مورد نیاز ستاد را تهیه کنیم.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهر وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی کشورهای اقیانوسیه و آسیا برای بررسی طرح‌های توانمندسازی بین‌المللی ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌های سال گذشته همه نگاهمان به اجرای طرح‌های توانمندسازی در سکونتگاه‌های غیررسمی بود.

وی با اشاره به ابلاغ کلیات برنامه ششم توسعه توسط رهبری معظم انقلاب نیز گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این برنامه به خوبی به آن توجه شده، مسئله پایدارسازی محلات و سکونتگاه‌های غیررسمی است که بر این اساس برنامه‌های پایدارسازی نیز به صورت پنج ساله و براساس برنامه ششم توسعه تدوین می‌شود.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهر وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه بودجه امسال توجه ویژه‌ای به اختصاص اعتبارات برای ارائه تسهیلات مسکن و اشتغال توجه شده است، عنوان کرد: این اعتبارات از درآمد حاصل از محل یارانه‌ها در نظر گرفته شده که امیدواریم به صورت کامل اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در برنامه بودجه نیز 10 درصد از درآمدهای حاصل از محل یارانه‌ها برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با سازمان فنی و حرفه‌ای هستیم تا بتوانیم با استفاده از این اعتبارات بخشی از نیازهای مربوط به اشتغال در مناطق هدف را تأمین کنیم.

مصطفایی با بیان اینکه برای اجرای طرح بازآفرینی شهری باید مشاور هرچه زودتر انتخاب و طرح آغاز شود، اضافه کرد: در این طرح تکلیف همه دستگاه‌های اجرایی مشخص شده که باید تکالیف هر دستگاهی با توجه به طرح دیده شود.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهر وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمام روستاهای استان خراسان رضوی باید در طرح بازآفرینی استانی مورد توجه قرار گیرند، گفت: متأسفانه خشکسالی‌های اخیر تأثیر جدی روی این مناطق گذاشته که بای در طرح های امسال به آنها توجه جدی شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت و درمان نیز افزود: براساس تفاهم‌نامه‌هایی که عقد شده باید طرح‌های درمانی مانند درمان بسترها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌هایی که در این مناطق ساخته می‌شود باید با هماهنگی و براساس برنامه ستاد بازآفرینی انجام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما