پروژه گازرسانی به کارخانه فولاد سبزوار آغاز شد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی خبر داد
محرومیت 30 درصد مردم جوین از نعمت گاز

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: 30 درصد از مردم منطقه جوین از نعمت گاز محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدرضا محسنی‌ثانی در مراسم کلنگ‌زنی خط انتقال لوله‌های 30 اینچ گاز به منطقه جوین، جغتای، خوشاب و داورزن از این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر 30 درصد از مردم منطقه جوین از نعمت گاز محروم هستند که با اجرای این خط لوله این میزان از منطقه نیز از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح انتقال لوله‌های گاز از منطقه سبزوار به این شهرستان‌ها و کارخانه فولاد سبزوار، تصریح کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری و محوریت بانک پارسیان اجرا می‌شود که امیدواریم با سرمایه‌گذاری این بانک شاهد بهره‌برداری هر چه سریع‌تر طرح بر اساس زمانبندی صورت گرفته باشیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند اجرایی پروژه فولاد سبزوار با مشکلات مختلفی روبه‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی دولت، سهم آورده وزارت صنایع و معادن به مبلغ 150 میلیارد واریز شد که با این اقدام LC270 میلیون یورویی فایناس چین نیز باز شد که این مسئله سبب سرمایه‌گذاری این کشور در طرح فولاد سبزوار شد.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه وجود زیرساخت‌های لازم در حوزه ریلی، هوایی و جاده‌ای در منطقه سبزوار سبب شد که این پروژه در این منطقه اجرایی شود، عنوان کرد: یکی از مسائلی که در این زمینه مطرح است مسئله استخدام نیروهای این شرکت است که با توجه به تحصیل بیش از 30 هزار دانشجو در دانشگاه‌های سبزوار و وجود دانشکده‌های نفت و پتروشیمی در دانشگاه حکیم سبزواری انتظار ما از شرکت فولاد ایران این است که اولویت استخدام نیروهای این شرکت را با نیروهای بومی حوزه انتخابیه قرار دهد.

وی با بیان اینکه وجود شرکت فولاد سبزوار سبب گسترش صنایع پایین دستی مختلفی در منطقه می‌شود، عنوان کرد: با توجه به نیاز این مجموعه برای توسعه زیرساخت، از همه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان جوین انتظار می‌رود تا در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با احداث این خط لوله بخش زیادی از منطقه جوین، خوشاب و جغتای از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، گفت: در حال حاضر 25 روستای منطقه از نعمت گاز بهره‌مند نیستند که امیدواریم با اجرای این پروژه این روستاها نیز به زودی گازرسانی شوند.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه گازرسانی باید بر اساس تعهدات داده شده اجرایی شود، عنوان کرد: انتظار ما از مدیران شهرستان و پیمانکار پروژه این است این پروژه نیز مانند پروژه‌های کلنگ زده شده رها نشود و اگر مانعی هم بر سر راه اجرای این پروژه وجود دارد با همدلی مدیران استانی و ملی آن را حل خواهیم کرد.

منبع: فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آخرین وضعیت پروژه فولاد، نیروگاه و ورزشگاه سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما