پس از استعفای علی امیدبخش

ضرورت انتصاب مدیر بومی و متخصص در اداره صنعت ، معدن و تجارت سبزوار

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار به تازگی از سمت خود استعفا داده و بنابراین یکی از مهمترین ادارات دیار سربداران هم اکنون در آستانه انتصاب یک مدیر جدید قرار دارد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، یکی از فعالان توسعه سبزوار در تماسی تلفنی با خبرنگار این مجله ضمن بیان خبر استعفای علی امیدبخش از سمت خود، اعلام کرد، پس از این استعفا صنعتگران و دلسوزان توسعه سبزوار خواستار انتصاب فردی بومی و متخصص در سمت ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار هستند.

گفتنی است شهرستان سبزوار  از دیرباز تا به امروز به عنوان یکی از مهمترین بازارهای اقتصادی شمال شرق کشور محسوب می شده است. این شهرستان در گذشته به واسطه قرار داشتن در مسیر جاده ابریشم و فعالیت گسترده پیشه وران و تجار به عنوان یکی از مراکز پررونق و تاثیرگذار در اقتصاد خراسان بوده است ، بلکه در دوران کنونی نیز به واسطه قرار داشتن در شاهراه ارتباطی شمال شرق کشور که محل تلاقی چند جاده اصلی، بزرگراه ، آزادراه و راه آهن در حال احداث است از موقعیت بسیار مناسبی برای بسط و گسترش صنعتی و تجاری برخوردار می باشد.

از مزیت های دیگر سبزوار وجود تنها فرودگاه فعال و مرزمجاز هوایی خراسان رضوی بعد از فرودگاه مشهد است که این مورد نیز زیرساخت مهمی برای توسعه اقتصادی و صنعتی منطقه سبزوار محسوب می شود.

همچنین سبزوار دارای بیشترین سرمایه ذخیره شده مالی در بانک های شهرستان نسبت به دیگر شهرستان های استان است و همین موضوع فرصت ایجاد سرمایه گذاری های مناسب صنعتی و تولیدی را در غرب خراسان فراهم می آورد.

علاوه بر این موارد سبزوار با وجود اقلیم خشک حاشیه کویر، از لحاظ تولید برخی محصولات کشاورزی و دامی و همچنین به لحاظ وجود شمار زیادی از معادن ارزشمند، به عنوان یکی از قطب های کشاورزی، دامی و معدنی استان و در پاره ای از موارد از قطب های کشور محسوب می شود.

یکی دیگر از ظرفیت های ارزشمند سبزوار جایگاه ممتاز دانشگاهی این شهر در استان خراسان رضوی است که مهمترین دانشگاه های بزرگ و معتبر ملی بعد از مشهد مقدس در سبزوار واقع شده و طی چند دهه سابقه فعالیت صدها متخصص در بعضی رشته های فنی ، مهندسی و صنعتی را پرورش داده و نیروی انسانی ماهر و متخصص کافی را برای گسترش فعالیت های صنعتی و تجاری در منطقه تولید کرده اند.

با وجود همه این ظرفیت ها، متأسفانه بخش صنعت سبزوار در دهه های  اخیر رشد و توسعه قابل قبولی نداشته است. البته نباید انکار کرد که همین حالا سبزوار به عنوان یکی از قطب های تولید سیمان شمال شرق کشور محسوب می شود و به برخی کشورهای آسیای میانه نیز صادرات انجام می دهد. و همچنین کارخانه ی مهم دیگری نظیر کابل خودرو با تعداد زیادی کارگر سال هاست در این شهر فعالیت می کند و اخیراً کارخانه داروسازی طاها و صنایع دیگری از این دست در سبزوار در حال شکل گیری است.  اما یقیناً این مقدار نسبت به ظرفیت های موجود در  شهرستان بسیار ناکافی است.

 از همین رو می طلبد، در انتخاب مدیران مربوط به بخش صنعت و تجارت در این شهرستان پراستعداد، نهایت دقت و حساسیت به کار گرفته شود تا مدیرانی فارغ از خطوط ضربه زننده سیاسی و جناحی و با نهایت کارآمدی و اثربخشی زمام امور مربوطه را برعهده بگیرند و اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار را نه به عنوان یک شهرستان از 30 شهرستان خراسان رضوی و با نگاهی محدود به امور روزمره اداری بلکه به عنوان مرکز ثقل صنعت، معدن و تجارت نیمه غربی استان و با نگاهی فرا شهرستانی، مدیریت کنند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

توسعه صنعتی سبزوار نیازمند رفع تبعیض ها در ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران است

نظرت را بنویس
comments

باشکوه

همان طور که گفتید اول تخصص دوم تعهد به کار و تلاش سوم بومی بودن. ما از فرماندار عزیزمان درخواست داریم این سه اولویت را در انتخاب ریاست صنعت ، معدن و تجارت لحاظ نمایند متشکریم

مفتح

برای آوردن نیروی متخصص و کار آمد و متعهد لازم نیست مدیریت شهرستان راه دور برود در سازمان تو مشهد از همشهریان سبزواری که بسیار توانمندند حضور دارند فقط لازمه که اراده کنند و بخواهند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما