فرماندار سبزوار خبر داد

اختصاص 300 میلیون تومان از اعتبارات زیارت به سبزوار

فرماندار سبزوار گفت: امسال توانستیم 300 میلیون تومان از اعتبارات زیارت را به شهرستان سبزوار اختصاص دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، احمد برادران ظهر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی سبزوار با بیان اینکه میزان اعتبارات تملک و دارایی سال گذشته این شهرستان 13 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: از این میزان بالغ بر 9 میلیارد تومان یعنی 70 درصد اعتبارات اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در سال 94 نیز اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 347 میلیون تومان به عنوان اعتبارات جاری شهرستان اختصاص یافته است، تصریح کرد: 6 میلیارد تومان از این اعتبارات از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه از این میزان اعتبار نیز مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 160 میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: بیش از 2 میلیارد و 890 میلیون تومان از این اعتبارات از محل سهم انرژی استان تامین می‌شود.

برادران با بیان اینکه این اعتبارات در 15 فصل و 50 برنامه و بین 37 اداره شهرستان توزیع می‌شود، عنوان کرد: با تلاش صورت گرفته در امسال برای نخستین‌بار توانستیم 300 میلیون تومان از اعتبارات زیارت را به شهرستان جذب کنیم.

وی با اشاره به شناسایی بیش از 140 پروژه عمرانی در سبزوار نیز افزود: از این تعداد 55 پروژه غیر مستمر و نیازمند به توسعه و ساخت و ساز و 85 پروژه مستمر و نیازمند به نگهداری است.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه متاسفانه امسال با کاهش جدی اعتبارات مواجه هستیم، گفت: البته افزایش درصد اختصاص اعتبارات می‌تواند کاهش موجود را جبران کند و مسئولان مربوطه باید با برنامه‌ریزی درست به سمت جذب این اعتبارات بروند.

وی با اشاره به اینکه در قانون بودجه امسال پیش‌بینی‌های خوبی در زمینه اختصاص اعتبارات صورت گرفته است، افزود: ظرفیت‌های خوبی در قانون بودجه سال 94 توسط دولت و مجلس پیش‌بینی شده که می‌تواند در توسعه و عمران شهرها و روستاها مفید باشد.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی سبزوار با اشاره به کاهش 15 درصدی اعتبارات عمرانی استان نیز گفت: در سال گذشته اعتبارات عمرانی استان 350 میلیارد تومان بود که این اعتبارات امسال به 320 میلیارد یعنی 11 درصد کاهش رسیده است.

وی با اشاره به رشد 45 درصدی اعتبارات ماده 180 نیز ادامه داد: این اعتبار در خراسان رضوی 310 میلیارد تومان است که سهم سبزوار قابل توجه است که امیدواریم بتوانیم با جذب و اختصاص این اعتبارات مشکلات موجود را حل کنیم.

برادران با گلایه‌مندی از وضعیت اختصاص اعتبارات نیز اضافه کرد: متاسفانه اعتبارات جاری و تملک و دارایی‌ها مستقیم به حساب وزارتخانه و سپس استان و بعد به شهرستان‌ها واریز می‌شود که این امر سبب گلایه‌مندی ماست، چرا که در زمان اختصاص اعتبارات به شهرستان‌ها سهم کمتری و برخلاف میزان اختصاص‌ها عاید ما می‌شود.

وی با بیان اینکه همواره در اختصاص اعتبارات برنامه‌ریزی‌ها از بالا به پایین است، گفت: اختصاص اعتبارات به شکل متمرکز و واریز آن به دستگاه‌های بالادستی سبب می‌شود که فقط 30 درصد از اعتبارات به شهرستان برسد و این یک ضعف مهم در حوزه برنامه‌ریزی است.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما