معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان:

کارگروه شهر هوشمند در سبزوار تشکیل شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: کارگروه شهر هوشمند در سبزوار تشکیل شد.
 
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری سبزوار ، احمد براداران با اشاره به اینکه شهر هوشمند از مهمترین زیر ساخت های تحقق اقتصاد مقاومتی است اظهارداشت: با توجه تغییر رویکرد و روند رشد شهر نشینی  در کشور مسائل و مشکلات سبک زندگی شهری جدید رویکرد برنامه ریزی و مدیریتی نوینی برای دستیابی به شهر پایدار مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی با بیان اینکه پیاده سازی شهرهوشمند دارای اهداف اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی است تصریح کرد:از اهداف تحقق این برنامه تلاش برای ارتقاء کیفیت زیست شهروندان،و کاهش تعداد سفرهای غیر ضروری درون شهری،کاهش مصرف انرژی،وقت و افزایش بهره وری کاری است.
 
برادران ادامه داد:با توجه به توانمندی های شهرستان سبزوار به عنوان یکی از شهرهای آسیای میانه و متوسط قیاس کشور در مهرماه سال 94 همزمان با سفر آقای دکتر براری معاون وزیر ارتباطات به شهرستان طرح هوشمند سازی شهر سبزوار به عنوان یک غیر کلان شهر مورد موافقت قرار و دستورات لازم برای انجام مطالعات طرح و برنامه ریزی اجرایی صادر شد.
 
وی با بیان اینکه از این سال به بعد مطالعات برای تامین زیر ساخت های لازم و مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت افزود : در همین راستا و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی کارگروه شهر هوشمند در سبزوار شکل گرفت و اردیبهشت ماه سال جاری نخستین نشست های این کارگروه با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  استان  برگزار شد.
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با تاکید بر ضرورت پیگیری هرچه سریعتر برای فراهم سازی بستر های مناسب برای تحقق شهر هوشمند،خاطرنشان کرد : در حال حاضر چهار کمیته مطالعات و طراحی به دبیری دانشگاه حکیم سبزواری،کمیته زیر ساخت ها به دبیری شرکت مخابرات سبزوار،کمیته امنیت شبکه به دبیری فرمانداری سبزوار و کمیته شهروندی به دبیری شهرداری سبزوار تشکیل شده  ، زمینه ساز تحقق این برنامه هستند.
 
منبع: وبسایت فرمانداری سبزوار
 
گفتنی است فرماندار سبزوار در بهمن 94 درباره مطرح شدن این شهرستان به عنوان چهارمین شهر هوشمند کشور، اظهاراتی را بیان کرده بود که با اظهارات قبلی وزیر ارتباطات در این زمینه تضاد داشت و مورد نقد رسانه های محلی قرار گرفت.(منبع)
 
اینک به نظر می رسد با قید کردن، هوشمندسازی سبزوار به عنوان یک غیرکلانشهر، ابهامات قبلی در سخنان فرماندار دیار سربداران کمی برطرف شده است.
 

 

نظرت را بنویس
comments

از جلسه شورا براي دفن استاد سبزواري چه خبر؟ چه تصميمي گرفتند؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما