عقد تفاهم نامۀ همکاری علمی و بین المللی میان دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه ملاکند پاکستان

 
 وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری در روزهای گذشته از برقراری روابط و همکاری های بین المللی بین دانشگاه حکیم سبزواری و یکی از دانشگاه های ملی پاکستان خبر داد.
این اتفاق که در جریان بازدید چندروزه رئیس دانشگاه حکیم سبزواری وهیئت همراه وی از دانشگاه ملاکند پاکستان روی داد ، با پوشش رسانه ای گسترده ای در  صدا و سیما و سایر رسانه های کشور پاکستان مواجه شد.
دکتر عباس محمدیان رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در یکی از بخش های این سفر یک کارگاه علمی بین المللی را که با حضور اساتیدی از دانشگاه های آمریکا، مالزی ، نیوزلند ، پاکستان و ایران و ... برگزار شد ، با سخنرانی رسمی خود افتتاح کرد.
متن گزارش وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری بدین شرح است :
در راستای طرح توسعۀ روابط علمی و بین­ المللی با دانشگاه­ های سایر ملل و همچنین در پی بازدید سال گذشتۀ رئیس دانشگاه ملاکند از دانشگاه حکیم سبزواری و دعوت ایشان، ریاست محترم دانشگاه به همراه هیأتی به پاکستان سفر کردند.
در این سفر سه روزه، آقایان دکتر آذین حسین زاده، مدیر گروه روابط علمی و بین­ المللی دانشگاه و دکتر حسین اصغر رهنما عضو هیأت علمی گروه فیزیک ایشان را همراهی کردند.
آقای دکتر محمدیان ضمن بازدید از دانشگاه ملاکند و دیدار با اعضای هیأت علمی، طی نشست­های متعددی با ریاست دانشگاه و معاونین بخش­های مختلف، تفاهم­ نامه­ ای را به­ منظور همکاری با دانشگاه نامبرده امضا کردند. عقد این تفاهم نامۀ همکاری که در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه­ های جمعی پاکستان صورت گرفت، بازتاب گسترده ای در صدا و سیما و همچنین روزنامه های این کشور داشت.
نخستین گام در راستای تحقق عینی این تفاهم­ نامه طی همین سفر برداشته شد، بدین ترتیب که کارگاهی تحت عنوان :
۲nd International Workshop Materials Modeling and Simulations
در سطح بین ­المللی و با همکاری مستقیم دو دانشگاه حکیم سبزواری و ملاکند به صورت رسمی و با سخنرانی آقای دکتر محمدیان آغاز به کار کرد.
در این کارگاه که اساتیدی از دانشگاه­ های مختلف مانند امریکا (میشیگان، اوهایو…) و همچنین نیوزیلند و ایران و مالزی و پاکستان حضور داشتند، ریاست محترم دانشگاه ضمن بیان نقطه ­نظرات خود، پس از ابراز خوشنودی از دستاوردهای عینی عقد­تفاهم نامه میان دو دانشگاه و برگزاری کارگاه فیزیک به همّت این دو، به بخشی از توانمندی­های علمی و تحقیقاتی دانشگاه حکیم سبزواری اشاره کردند.
موضوع اصلی این کارگاه شبیه­ سازی مواد پیشرفته و هوشمند بود که در حال حاضر یکی از اصلی­ ترین اهدف کشورهای پیشرفته در عرصۀ صنعت است. هیئت رئیسۀ دانشگاه ملاکند با توجه به قابلیت­ های دانشگاه حکیم سبزواری و حضور پررنگش در این هم­ اندیشی پیشنهاد کردند که کارگاه نامبرده در سال آتی در ایران و در همین مقیاس بین المللی در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شود. این پیشنهاد با استقبال هیأت ایرانی و همچنین حضار روبرو شد. آقای دکتر محمدیان ابراز امیدواری کردند که این قبیل همکاری ­ها و همایش ­های بین المللی بین گروه­های مختلف دو دانشگاه صورت پذیرد و اعضای هیئت علمی و همچنین دانشجویان دو دانشگاه بتوانند از دستاوردها و تجربیات علمی یکدیگر بهره­ مند شوند.
منبع : وبسایت دانشگاه حکیم سبزواری
برای مشاهده گزارش تصویری این بازدید می توانید به پیوند زیر مراجعه نمایید :
http://www.sttu.ac.ir/?p=2318

دانشگاه حکیم سبزواری پیش از این در بهمن ماه سال 90در جریان برگزاری بیست و دومین سمینار ملی جبرایران ، میزبان شرکت کنندگانی از چند کشور خارجی از جمله پاکستان بود.
لازم به ذکر است دانشگاه حکیم سبزواری به جز روابط بین المللی ، در داخل کشور نیز روابط گسترده ای را با سایر دانشگاه ها ومراکز علمی و فرهنگی برقرار کرده است.
به طوری که در دی ماه 90 اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شاهرود به بازدید از دانشگاه سبزوار آمدند.
در فروردین ماه سال جاری نیز هیئتی متشکل از رئیس و تعدادی از معاونین دانشگاه تازه تأسیس نیشابور به سبزوار آمدند و ضمن رایزنی برای برقراری روابط دو جانبه با این دانشگاه، از نزدیک  پیشرفت ها و دست آوردهای علمی ، عمرانی و رفاهی دانشگاه سبزوار را مورد بازدید و مشاهده قرار دادند.
دانشگاه حکیم سبزواری در حال حاضر با بیش از 8هزار دانشجو ، در کنار  فردوسی مشهد یکی از دو دانشگاه بزرگ دولتی در شمال شرق کشور می باشد که پردیس آن در ده کیلومتری شمال شهر سبزوار واقع شده است.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
وبسایت سرسنگ راه اندازی شد
 
نظرت را بنویس
comments

عاوم اجتماعی ششتمد

با سلام خدمت دوستان عزیز مطلبی را با عنوان ایجاد سه شهرستان جدید ، گامی دیگر برای تحقق استان سربداران در غرب خراسان جند روزه گذشته از وبلاگ آقای کارگر در وبلاگ خودمان منتشر نمودیم. امروز جمعه نظری از سوی کاربران بدون ذکر ایمیل و آدرس سایت در رابطه با این موضوع ارسال شده . خواهشمند است نظرتان را در این مورد در اسرع وقت به ما ارسال کنید. با تشکر. نظر ارسالی: جمعه 19 خرداد1391 ساعت: 0:7 توسط:حفاظت ا . ج . ا . ا در ارتباط با مسائل تقسیمات سیاسی کشور و استان ها به شما هشدار داده می شود. چنانچه در اسرع وقت نسبت به حذف تصویر و خبر اقدام نکنید هرگونه پیامد آن متوجه مدیریت این وبلاگ خواهد شد. پلیس امنیت سیاسی ج . ا .ا -یگان وب سایت پست الکترونیک [ نظر خصوصی ] ایجاد سه شهرستان جدید ، گامی دیگر برای تحقق استان سربداران در غرب خراسان
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما