گزارشی از نمایشگاه بهاره سبزوار/ مکان جدید در پایانه مسافربری دور از دسترس عموم شهروندان است

برخیز و بیا خانه دل را بتکانیم  

عید آمده گلخنده به لب ها بنشانیم

بوی عید می آید بوی سبزه بوی بهار . گام به گام به استقبال نو شدن می رویم .اما این تنها نسیم بهاری نیست که راز شکوفه ها را آشکار می کند. اسفند خود نیز نوید بهار است. اسفند ماه خانه تکانی ، ماه زدودن گرد و غبار کینه و کدورت از دل و البته ماه خرید. ماه لبخند کودکانه.

این روز ها فرش های شسته که از در  و دیوار منازل آویزان است، رفت و آمد مردم در خیابان ها که برای خرید اجناس مورد نیاز خود در تکاپو هستند ، همه و همه مژده آمدن عید را می دهد.

 از جمله چیزهایی که چندین سال است در سطح شهرمان با اسفند عجین شده و آمدن نوروز را خبر می دهد ، برپایی نمایشگاه های بهاره است.

امسال هم در چند نقطه از سبزوار شاهد برپایی این نمایشگاه ها هستیم که بزرگترین آن درمحل پایانه مسافربری (ترمینال) با 180 غرفه برپا شده است که اجناس مورد نیاز مردم را عرضه می کند.

این غرفه ها شامل مواد پروتئینی ، پوشاک ، کیف و کفش ، ترشی جات ، شیرینی خانگی  و ... می باشد.

در بازدیدی از این نمایشگاه که حدود یک ساعت به طول انجامید ، ضمن گفتگو با مردم و غرفه داران نقطه نظرات آنان درارتباط با نحوه برگزاری این نمایشگاه بهاره را جویا شدم.

گرچه مواد و اجناس عرضه شده تقریبا از مرغوبیت مناسبی برخوردار بود اما بعضی بازدیدکنندگان کمتر تمایل به خرید داشتند ، شاید به این دلیل که عده ای از آنان معقتد بودند قیمت کالاها در نمایشگاه با قیمت های بیرون تفاوت خاصی ندارد.

عده ای نیز صراحتاً می گفتند فقط برای گذرانیدن وقت و تنوع به این نمایشگاه آمده اند و از ابتدا چندان قصد خرید نداشته اند. موضوعی می تواند تلنگری برای مدیران شهری سبزوار باشد که سال هاست نسبت به نیازهای تفریحی مردم شهر بی توجه بوده و زمینه های مناسب را برای آنان فراهم نیاورده اند تا شهروندان مجبور نباشند تنها برای گذران اوقات فراغت خود به بازارها و بازارچه های سطح شهر بروند و باعث ازدحام بیش از حد و بی دلیل جمعیت در این گونه مناطق شوند.

نظر غرفه داران را هم در رابطه با نمایشگاه بهاره امسال پرسیدم که اکثرشان مکان قبلی نمایشگاه را که در سال های گذشته در محل پارک شهربازی برپا می شد ، مناسب تر می دانستند . زیرا نمایشگاه داخل شهر بود و مردم به راحتی می توانستند بازدید و خرید داشته باشند.

اما مکان نمایشگاه فعلی به دلیل واقع شدن در محدوده تقریباً خارج از شهر حتی با وجود مزیتی نظیر پیدا شدن جای پارک کافی برای اتومبیل ها ، بازهم باعث کاهش استقبال مردم شده است.

یکی از مسوولان نمایشگاه که نخواست نامی از وی برده شود درباره دلیل انتقال نمایشگاه از شهربازی به پایانه مسافربری گفت : جابه جایی به این دلیل بود که امسال قسمتی از زمین شهربازی که سال های گذشته به نمایشگاه بهاره اختصاص می یافت به بخش خصوصی واگذار شده و زمین کمتری در اختیار نمایشگاه قرار می گرفت.

با این حال اکثر غرفه دارانی که توانستم با آن ها گفتگو کنم از مکان جدید رضایت چندانی نداشتند زیرا دور از دسترس مردم بود ، ولی همه آن ها ابراز امیدواری می کردند که در روزهای آینده استقبال مردم بیشتر شده و خرید به اندازه ای باشد که بتوانند حداقل به اندازه روزی 75000 هزارتومان اجاره غرفه هایشان را از فروش اجناس ، دربیاورند.

باید امیدوار بود در آینده تمهیداتی اندیشیده شود تا وقتی نمایشگاهی تحت این عنوان برپا می شود ، هم اجناس مرغوب با قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار گیرد و هم مکان برگزاری ، محل مناسب و در دسترس عموم شهروندان باشد تا هم باعث استقبال خریداران گردد و هم غرفه داران از فروش خود راضی باشند تا بدین ترتیب شیرینی عید به دهان همه شهروندان مزه کند.زیرا نوروز تنها جشن گیاه و سبزه نیست جشن انسان و جهان است شادی زمین است و آسمان .

گزارش تصویری از نمایشگاه بهاره سبزوار

 

خبرنگار افتخاری اسرارنامه

هستی اسلام نژاد

 

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گزارشی از بازار سنتی سبزوار شهر سربداران

نظرت را بنویس
comments

سلام

حسن فضلی

سلام خانم اسلام نژاد چرا شما تلاش نمیکنید اسم روستای ما عوض بشه وپیام های من که از اهالی روستا هستم را حذف میکنید شما اونجا نشستید وباید به نظرات ما احترام بگذارید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما