روی خط خبر اسرارنامه

اخبار غرب خراسان رضوی/بسته ویژه خبری بیست و چهارم مرداد98

مرگ تدریجی درختان در سطح شهر سبزوار

به دنبال انتشار گزارش اسرارنامه پیرامون خشک شدن درختان در سطح شهر سبزوار، خبرنگار اسرارنامه طی تماس تلفنی با یکی از کارشناسان سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار جویای دلایل این وضعیت شد.

عبدالله رودسرابی درباره وضعیت درختان حاشیه بیرونی دانشگاه حکیم سبزواری به خبرنگار ما گفت: قرار بود دانشگاه حکیم سبزواری خودش پای این درختان را لوله گذاری و آبیاری کند که متاسفلنه این کار انجام نشده و سازمان فضای سبز شهرداری این درختان را هر 15 الی 20 روز با تانکر آبیاری می کند .

همچنین درمورد درختان پارک جانبازان گفت: این درختان را هر روز آبیاری می کنیم و دلیل خشک شدنشان گرمای بیش از 45 درجه هوا و هرس نشدن درختان در چند سال اخیر بوده است  , و افزود که درخواست بالابر جهت انجام هرس درختان کاج و دیگر درختان سطح شهر را داده است.

همچنین درباره دلایل خشک بودن لوله گذاری های پای درختان که قرار بوده است آبیاری قطره ای به فضای سبز سطح شهر را انجام دهند، گفت: حدود یکسال است که اداره آب و فاضلاب به خاطر کمبود آب شرب آب این لوله ها را قطع کرده و ما می بایست از طریق تانکر و با آب چاه درختان را آبیاری کنیم که انشالله بیشتر به این موارد رسیدگی خواهیم کرد.
گرامیداشت یکصدمین سال تأسیس بیمارستان حشمتیه سبزوار

بیمارستان حشمتیه سبزوار در سال 1298 با همت تعدادی از خیرین و مسئولان وقت سبزوار به ویژه دکتر قاسم غنی بر طبق علم روز پزشکی جهان در سبزوار ساخته شد و اولین بیمارستان نوین خراسان بزرگ تا آن زمان بود. به طوری که حتی شهر مشهد نیز تا آن زمان فاقد بیمارستان بود و بیمارستان امام رضای مشهد به عنوان قدیمی ترین بیمارستان این شهر حدود دو دهه بعد از حشمتیه سبزوار در سال 1313 ساخته شد.
از آنجایی که در برنامه ریزی های توسعه سبزوار گردشگری سلامت به عنوان یکی از محورهای توسعه شهرستان مد نظر قرار گرفته است و حتی اخیرا بحث توریست سلامت برای این بیمارستان مطرح شده است، موضوع یکصدسالگی بیمارستان حشمتیه فرصت خوبی برای برندسازی پتانسیل های سبزوار در این زمینه باشد

در همین باره دکتر باقرزاده مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به خبرنگار ما گفت: ستاد گرامیداشت یکصدمین سال تأسیس بیمارستان حشمتیه سبزوار هم اکنون تأسیس شده و به زودی پوستر فراخوان برای مشارکت در گرامیداشت صدسالگی این بیمارستان منتشر می شود و طی نشستی خبری با اصحاب رسانه سبزوار توضیحات دقیق تر در این زمینه به اطلاع مردم خواهد رسید .

تیم هندبال سربداران سبزوار همچنان پا برجا

مدیر فنی تیم هندبال سربداران سبزوار گفت: از لیگ برتر هندبال انصراف نمی دهیم اما از مسئولان شهرستان به شدت گله مند هستیم.

قاسم شعبانپور افزود: امسال نیز برای دومین سال متوالی با وجود بضاعت مالی که تیم سربداران نسبت به دیگر تیم های لیگ برتری هندبال کشور دارد بار دیگر این تیم با حمایت های آقای سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی حاضر می شود .

شعبانپور  به بازی امروز تیم سربداران سبزوار با نیروی زمینی کازرون اشاره کرد و گفت: این تیم نسبت به سال های گذشته خود با قدرت بیشتری امسال در لیگ حاضر شده است تیم کازرون امسال با جذب اسپانسر قوی و بالا بردن بنیه مالی خود، تعدادی بازیکن ملی پوش  قوی را در ترکیب خود دارد.

وی افزود: در بازی امروز که ساعت 5 بعد از ظهر در سالن سه هزار نفری هندبال برگزار خواهد شد  قطعاً بازی سختی  را در خانه خواهیم داشت. اما بازیکنان تیم سبزوار آمادگی لازم را برای رویارویی با تیم حریف دارند.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما