روی خط خبر اسرارنامه

اخبار غرب خراسان رضوی/بسته ویژه خبری بیست و سوم مرداد98

پدر طبیعت ایران در گذشت

دکتر غلامعلی بسکی، پزشک و هوادار محیط زیست ایران و موسس بیمارستان بسکی در گنبد کاووس بامداد چهارشنبه درگذشت. وی که متولد سال 1310در سبزوار بود در چند دهه زندگی خود فعالیت های گسترده ای را در زمینه حفاظت از طبیعت ومحیط زیست انجام داد و بسیاری از اموال خودشون را صرف امور خیریه کرد.

گفتنی است قرار است روز جمعه 25 مرداد ماه در روستای تنگراه گنبد کاووس به خاک سپرده شوند. باتوجه به اینکه دکتر بسکی متولد سبزوار بود از مسؤلین انتظار می رفت نسبت به خاکسپاری پدر طبیعت ایران، در زادگاه خود توجه بیشتری نشان دهند.

انصراف تیم هندبال سربداران از لیگ برتر

شنیده ها حاکی از این است که تیم هندبال سربداران به علت مسائل و مشکلات مالی از لیگ برتر کشور انصراف داده است. این خبر در حالی منتشر شده است که طی ماه های اخیر تعدادی از مسئولان به حمایت از این تیم برخاسته و وعده پشتیبانی از این تیم را داده بودند. اما به نظر می رسد گفته های مسئولان همچنان در حد شعار باقی مانده است.

مرگ تدریجی درختان در سطح شهر سبزوار

طبق مشاهدات خبرنگار اسرارنامه و پیرو ارسال پیامهایی از جانب همشهریان سبزواری شمار قابل توجهی از درختان حاشیه بیرونی دانشگاه حکیم، پیاده روی سلامت، جنوب میدان امام حسین و پارک جانبازان در معرض خشک شدن و در وضعیت نامطلوبی قرار دارند. این در حالی است که در شهری مانند سبزوار با آب و هوای گرم نیاز به مراقبت بیشتری به فضای سبز احساس می شود که هم از مردم و از مسئولان انتظار می رود در این زمینه نقش فعالانه تری ایفا کنند.

تخصیص 250 میلیون تومان بودجه برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در سبزوار

رئیس کمیسیون ایثارگران در شورای اسلامی شهر سبزوار به تخصیص250 میلیون تومان بودجه برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در این شهرستان اشاره کرد گفت: این باغ موزه آینه تمام نمای هشت سال جنگ تحمیلی است که سال گذشته برای نخستین بار با همت شورای اسلامی شهر ردیف  بودجه ای برای این باغ موزه تخصیص داده شد تا کارهای مقدماتی آن انجام شود.

این باغ موزه دارای زوایا و فازهای هشتگانه به نام هشت تن است که فعلآً استارت فاز نخست آن زده شده است.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما