خوش باوریم و می پذیریم که نیست

شائبه اختصاص اتوبوس فرسوده به مناطق محروم شهر

فاطمه ازقند/ مجله اینترنتی اسرارنامه
تبعيض در سرويس دهي اتوبوس هاي شمال شهر و جنوب شهر و فرسوده بودن و نداشتن سيستم سرمايشي در اين فصل  نگرانی هایی است که در صورت بروز، موجبات گلایه شهروندان را فراهم می سازد. هضم اين نكته كه شايد، كم و كاستي ها از جهت تفكيك مناطق غنی و محروم  باشد كمي سنگين است.
این روزها سعی کرده ام خوش باور باشم هر چه هر نهادی می گوید به پذیرم. اکه تبعیضی در اختصاص اتوبوس ها وجود ندارد به سادگی قبول می کنم و اگه سهمیه ای برای اختصاص اتوبوس های نو وجود ندارد خوب حتما وجود ندارد و البته شاید ضرورتی هم برای پیگیری وجود نداشته چون اساسا وضعیت برای همگان اسفبار است و حتی امکان انعقاد پیمان با بخش خصوصی برای اختصاص اتوبوس های مطلوب  هم وجود ندارد خوب حتما ندارد! من به سادگی می پذیرم و خدا رو شکر مردم هم که در این تنگنای معیشتی از انواع اتوبوس های فرتوت و فرسوده و غیر آن استفاده می کنند خوش باورانه قبول دارند که مسئولین عزیز و شفیق از همین وسائل عمومی استفاده می کنند و از درد و رنج آنان با خبرند خدا رو شکر که همه در کنار هم هستیم بازهم صدهزار مرتبه شکر.
از اين رو برآن شدم كه با پيگيري از چند و چون اين مشكل جويا شوم.
مسئولی از سازمان اتوبوسرانی، ناراحتي خود را به جهت استفاده از اتوبوس هاي فرسوده ابراز داشت و گفت: "مشكل را پيگيري مي¬كند و طي چند روز بعد با من درميان مي گذارد."
 حدود سه روز بعد طی تماسی گفت:
"بعضي از خطوطِ درحال سرويس دهي، فرسوده و فاقد سيستم سرمايشي هستند كه بعضا خصوصي و تحت نظر سازمانند لكن سعي مي شود تاحد امكان اتوبوس هايي كه زيرنظر ما هستند از هرگونه مشكلي مرتفع شوند".
در رابطه با علت عدم تعويض اتوبوس هاي فرسوده تصريح كرد: "ندادن سهميه علت عمده است و سال هاست كه اتوبوسي واگذار نشده  و اتوبوس ها، اجبارا با مشقات فراوان و به زور تعمير مشغول به كار هستند".
اولويت بندي تعويض اتوبوس ها در سال هاي گذشته هم حکایتی دارد چرا که بیان داشتند: "هيچگونه تفكيكي در رابطه با منطقه وجود نداشته و اين تعويض صرفا بر اساس سن اتوبوس صورت گرفته و اتوبوس هايي كه ١٠ سال كار آنها پرشده بود با اتوبوس هاي جديد تعويض شدند."
صحبت هاي این مسئول گرامی به پايان رسيد. لیکن ندادن سهميه براي تعويض اتوبوس هاي فرسوده صحيح، اما عدم رسيدگي و مرتفع كردن نقايص فني آنگونه كه بايسته و شايسته است چطور؟ و ایضا بی کیفیت اتوبوس های بخش خصوصی؟
حال، اميد است درآينده دادخواهي شهروندي به اهتمام در حل مشكل بيانجامد و با برخورداري از سهميه در سال هاي آتي، شاهد تعويض اتوبوس هاي فرسوده در جهت زيباسازي فضاي شهري و جلوگيري از آلودگي هوا باشيم .
اما من ماندم و حرف هاي هضم نشده  و مردم رنجور از تموز تابستان و عنقریب سوز میزان و زمستان و باز هم خدا رو شکر که صدقه سری عزیزان مسئول همین ها هم هست. خدا رو شکر.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما