رئیس اداره منابع طبیعی سبزوار:

5 هزار درخت پارک جنگلی شهید فرومندی سبزوار آبیاری شدند / آگهی مزایده واگذاری به بخش خصوصی منتشر شده است

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
به دنبال انتشار گزارش دو هفته قبل مجله اینترنتی اسرارنامه از وضعیت درختان پارک جنگلی شهید فرومندی این شهر که در اثر عدم آبیاری و رسیدگی مناسب، رو به خشکی و ویرانی گذاشته بودند، تحریریه این مجله در روزهای اخیر مجدداً پیگیر وضعیت این پارک 170 هکتاری همجوار با دو مسیر رفت و برگشت جاده آسیایی تهران – مشهد در 15 کیلومتری غرب سبزوار کرد.
 
در جدیدترین پیگیری صورت گرفته، مشاهدات حضوری خبرنگار اسرارنامه حاکی از آن بود که تقریبا پای همه درختان این پارک طبق وعده قبلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سبزوار تشتک گذاری شده است و در روز بازدید ناگهانی خبرنگار اسرارنامه از این پارک، پای درختان رطوبت ناشی از آبیاری مشهود بود اما از آنجایی که این پارک دارای 35 هزاراصله درخت است (منبع)، امکان مشاهده وضعیت تک تک درختان وجود نداشت.
 
همچنین دو حلقه چاه موجود در این پارک و استخر آن همچنان کاملا خشک و همه تجهیزات و ادوات این چاه ها بلااستفاده در یک کنار قرار گرفته بودند.
 
در ادامه پیگیری های اسرارنامه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سبزوار طی تماسی تلفنی به خبرنگار ما گفت: از دو هفته قبل تا کنون حدود 5 هزار اصله از درختان این پارک با تانکر آبیاری شده اند و فرآیند آبیاری با تانکر همچنان ادامه دارد. 
 
عباسعلی کیانی فرد همچنین از انتشار آگهی مزایده واگذاری مدیریت این پارک به بخش خصوصی خبر داد و گفت: با توجه به درآمدی که در این طرح دیده شده است، فکر می کنم نتیجه این مزایده هم برای پیمانکاری که انتخاب شود، و هم برای رونق گرفتن خود پارک شهید فرومندی و نجات آن از وضع فعلی بسیار سودمند خواهد بود.
 
وی از همکاری موثر آقایان ریاضی در اداره آب و فاضلاب، ثابتی در امور آب و نصرآبادی معاون فرماندار شهرستان سبزوار در راستای رسیدگی به وضعیت پارک شهید فرومندی قدردانی کرد.
 
گفتنی است پارک جنگلی شهید فرومندی سبزوار در 15 کیلومتری غرب این شهر و در نزدیکی روستای استیر قرار گرفته است. از مساحت 170 هکتاری این پارک90 هکتار تحت پوشش فضای سبز است و ما بقی فضاهای خالی آن برای مجموعه های تفریحی و ورزشی و اقامتی در نظر گرفته شده است که پیمانکار بخش خصوصی می تواند برای جذب مسافران و نیز گردشگرانی از خود شهر سبزوار در این پارک ایجاد کند و منجر به درآمدزایی شود.
 
 
نظرت را بنویس
comments

سیمین میرکی

بخش خصوصی از مسافران و مردم پول می گیرد تا اجازه ورود به این پارک را داشته باشند و این اتفاق خوبی نیست. و بعد ها هم با خشکاندن درختان پارک زمینش را هم به قیمت هنگفت به فروش خواهد رساند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما