یک شهروند

افزایش تخلفات ترافیکی در نتیجه عدم نظارت درست و پیوسته راهنمایی و رانندگی سبزوار

با تشکر ازمجله اینترنتی اسرار نامه، امیدوارم  صدای ما را به گوش مسئولین برسانید.

در این شهر بی در و پیکر از صبح که از منزل خارج می شوید با انواع تخلفات قانونی مواجه می شوید.

اما چیزی که بیش از همه در سبزوار به چشم می آید، جمعیت غیر قابل شمارش موتوری های این شهر است که الحمدلله به لطف عدم نظارت درست و پیوسته راهنمایی و رانندگی، هرجور دلشان می خواهد رانندگی می کنند و برای شهروندان ایجاد اضطراب و مزاحمت و دردسر می کنند و هیچ کسی هم جلو دارشان نیست.

چراغ قرمز که اصلا برایشان تعریف نشده، سرعت بالا، لایی کشیدن، سبقت از راست، عبور از مناطق عبور ممنوع و مسیرهای یکطرفه، رانندگی در خلاف جهت، دور زدن های ناگهانی و بی قاعده، تک چرخ زدن، راندن موتور توسط کودکان، عبور از پیاده رو ها و ورود به پارکها و هزاران مورد دیگر که نه تنها پلیس راهنمایی سبزوار به آنها رسیدگی نمی کند، بلکه بارها دیده ایم که پلیس ایستاده بوده و موتور ها با تخلف از جلوی پلیس رد شده اند و پلیس را هیچ حساب نکرده اند.

این سطح بی حساب و کتاب بودن را در کجا مشاهده کرده اید؟ اگر مسئولین نمی توانند برای این مشکلات برنامه ریزی صحیحی داشته باشند و نمی توانند اوضاع را مدیریت کنند و کنترل شهر از دستشان در رفته بهتر است استعفا بدهند و کار را به فردی مدیر و کاردان بسپارند.

این که نمیشود به خاطر بی مدیریتی و عدم نظارت یک مجموعه، در این روزها که عرصه بر مردم بسیار تنگ است، بی قانونی عده ای، شهروندان را دچار مشکلات و استرس های مضاعف بکند.

بارها تصمیم گرفته ایم این مطلب را در سطح رسانه های استان منعکس کنیم و از مسئولین رده بالاتر کمک بخواهیم اما این امیدواری که حداقل اسرار نامه این موضوع را منتشر کند و صدای ما را به گوش مثلا مسئولین برساند مانع این کار شد.

با تشکر و آرزوی موفقیت.

 

 

خاطر نشان می شود، اسرارنامه در ستون صدای مردم، فقط انعکاس دهنده دیدگاه های مردمی است و تا جایی که خط قرمزهای اصلی اخلاقی، رسانه ای و قانونی زیر پا گذاشته نشود، اسرارنامه تا حد امکان بدون هیچ دخالتی و یا دست کم با کمترین میزان ویرایش فقط به انتشار مطالب ارسال شده از سوی مخاطبان گرامی خود به این بخش می پردازد. لذا انتشار مطالب در این ستون، به معنای تأیید محتوای آن از سوی تحریریه اسرارنامه نمی باشد و حق پاسخگویی برای شخصیت های حقیقی یا حقوقی که در این ستون مورد انتقاد قرار بگیرند، قطعا محفوظ است. 

 

نظرت را بنویس
comments

سبزواری

فقط و فقط بهترین راه چاره ، گشت نامحسوس و لباس شخصی پلیس و نامحسوس از رانندگان و راکبان موتور متخلف فیلم بگیرند و برای فرد متخلف پیامک جریمه برود و در صورت زیاد شدن تخلفات افراد به دادسرا احضار شوند و حتی وسیله ی نقلیه شان از منزلشان توقیف شود

مرد همیشه پیاده

داشتم تو پياده رو ميرفتم که يهو يه موتوري توي عابر پياده با سرعت از بغلم رد شد و نزديک بود بزنه به من! داد زدم اينجا پياده روئه ها!!! جواب داد اينجا سبزواره ها!!! حرفش منطقي‌ بود ، کاملا قانع شدم!

رضا باشتنی

متاسفانه باتوجه به قیمت پایین این وسیله نقلیه نسبت به اتومبیل و مصرف کم بنزین آن مردم به‌خصوص جوانان به صورت کاملا آزادانهو حتی بدو.ن گواهینامه و بیمه شخص ثالث با موتورسیکلت در سطح شهر تردد می‌کنند و روزبه‌روز هم به تعداد موتورسیکلت‌ها مانند خودرو افزوده می‌شود.از طرفی به دلیل قدرت مانور فراوان موتور از دست ماموران رانندگی فرار کرده و در کوچه های فرعی ناپدید می شوند. موتورسوار‌ها مصون از رعايت قوانين راهنمايی و رانندگی هستند. راكبان متخلف برای رسيدن به هدف كه همانا رسيدن زود‌تر به مقصد باشد قوانين را زير پا میگذارند، حتی مردم عادی هم با گزارش دادن محل استقرار پلیس به فرار آنها از دست قانون کمک می کنند.به همین دلیل در سال گذشته ۳۳‌درصد از متوفیان حوادث رانندگی در ایران راکبان موتورسیکلت به خصوص زیر 30 ساله هابودند.

دل سوخته سبزواری

امروز یک موتورسوار جلو پامون خورد زمین رفتم بالا سرش بعد از چند دقیقه که به خودش اومد یه چیزایی با ناله و بغض زمزمه می کرد, گوشم را بردم نزدیک دهانش دیدم می گه بنزین 1000 تومنی زده بودم , همش ریخت !! موتورم رو تورو خدا صاف کن بابام دیگه من رو تو خونه راه نمیده واقعا دلم براش سوخت .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما