ستاد بازآفرینی داورزن با تأکید بر تجربه موفق سبزوار تشکیل شد / محمود فتح الهی: تشکیل وزارتخانه ای ویژه شهرداری ها ضروری است

ستاد بازافرینی پایدار محلات و محدودده های هدف شهرستان داورزن با تأکید بر تجربه موفق سبزوار و با حضور دکتر بروزیی دبیر ستاد بازآفرینی سبزوار و جمعی از مسئولان شهرستان داورزن در این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه بدین ترتیب داورزن در زمره یکی از نخستین شهرستان های خراسان رضوی و در بین شهرهای اکثرا همسطح و کوچک استان اولین شهری است که این ستاد را تشکیل می دهد.

شهردار داورزن در جلسه آغاز به کار این ستاد گفت: خیلی خوشحالم که با پیگیری هایی که انجام شد و حمایت های عبدالهی [فرماندار داورزن] اولین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان داورزن برگزار شد.

محمود فتح الهی در این جلسه همچنین گفت: مهمترین هدفی که ما را بر آن داشت که ستاد بازافرینی داورزن را پیگیری کنیم تجارب ارزنده و موفقیت های چشمگیر ستاد بازآفرینی سبزوار طی 5 سال گذشته به عنوان پایلوت و اولین شهرستان در کشور بوده است.

وی سپس اظهار داشت: همانطور که می دانید ایران امروز برخلاف 106 سال قبل که شهرداری ها تأسیس گردید، در شرایطی است که جمعیت آن به طور محسوس و فزاینده ای با تغییر توازن مکانی جمعیتی مواجه بوده است. یعنی از جمعیت 80 میلیونی امروز کشور دقیقا برعکس گذشته 70 درصد آن در شهرها ساکن هستند. و بنابراین نیازمند خدمات شهروندی می باشند.

فتح الهی با بیان اینکه شهرداری ها باید، به عنوان متولی دولت در ارائه 400 نوع خدمات به شهروندان ایفای نقش کنند، گفت: متاسفانه به علت بحران اقتصادی و کاهش حمایت های دولتی از شهرداری ها امروز خدمات دهی به شهروندان از طریق شهرداری ها با کندی و کیفیت کمتری انجام می گردد و یکی از دلایل آن پارادوکسی است که شهرداری ها دچار آن شده اند که از طرفی باید وظایف خدماتی دولت را در شهرها برای شهروندان به نحو احسن انجام دهند و از طرفی باید حقوق پرسنل شهرداری را خودشان تأمین کنند .

وی همچنین گفت: با این شرایط وجود یک وزارتخانه اختصاصی برای شهرداری ها همچون وزارتخانه های جهاد، نیرو، آموزش و پرورش و ... الزامی است که بتواند به طور تخصصی از حقوق شهروندان و شهرداری ها در هیئت دولت دفاع کند. ولی در خلاء این وزارتخانه نیاز به راه اندازی ستاد بازآفرینی در شهرستان ها احساس شده است.

فتح الهی تأکید کرد: زمانی که مشاهده کردیم ستاد بازآفرینی سبزوار در کنار همراهی، همدلی و همکاری همه نمادها و ادارات شهرستان که با ریاست فرمانداری و دبیری شهرداری مدیریت می شود، دستاوردهای خوبی در همین شرایط موجود به دست آورده است، این ما را بیشتر ترغیب کرد تا برای هرچه بیشتر و بهتر شکوفا کردن پتانسیل های بالقوه منطقه داورزن، ستاد بازآفرینی این شهر را با یاری دیگر بزرگواران و رئسای ادارات راه اندازی کنیم.

کد: 5050

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما