زندگي نامه شهيد استواريكم وظيفه عبدالجواد نوري

برای دسترسی به فهرست شهدای والامقام سبزوار بزرگ هم اکنون روی اینجا کلیک کنید. 

شهيد استواريكم وظيفه عبدالجواد نوري در هفتم دي ماه 1361 در شهرستان سبزوار در خانواده‌اي زحمتکش و متدين به دنيا آمد.
 
در سال 1368 تحصيلات خود را در مقطع ابتدايي آغاز كرد و تا پايان دوره متوسطه در زادگاهش به كسب علم پرداخت. در سال 1380 ديپلم خود را در رشته علوم تجربي اخذ نمود.
 
در اين مدت پدر عبدالجواد به علت بيماري و کهولت سن، از کار افتاده شده بود و اين شهيد در دوران تحصيل علاوه به كسب دانش به امرار معاش خانواده نيز كمك مي‌كرد و با تلاش فراوان، صداقت و امانت‌داري خويش، رضايت و اعتماد اطرافيان را جلب نموده بود.
 
به علت برخي مشکلات خانوادگي نتوانست پس از اخذ مدرک ديپلم وارد دانشگاه شود. سرانجام در سال 1385 با داشتن مشکلات فراوان، در رشته شيمي دانشگاه کاشان پذيرفته شد.
 
وي در شهريور ماه 1386 طعم تلخ از دست دادن پدر را تجربه كرد. در دوران تحصيل در دانشگاه نيز به جهت امرار معاش و تامين هزينه‌هاي تحصيل با سختي فراوان به انجام کارهاي پر مشقت مي‌پرداخت.
 
در سال 1390 موفق به اخذ مدرک کارشناسي شد و در همان سال براي اعزام به خدمت مقدس سربازي اقدام كرد. مادر اين شهيد يک ماه قبل از اعزام فرزندش به خدمت، دچار سکته مغزي شد، بينايي خود را موقتاً از دست داد و در بستر بيماري افتاد. وي پس از اتمام دوره آموزشي، به فرماندهي مرزباني استان سيستان و بلوچستان هنگ مرزي زابل اعزام گرديد و پاي در مسير پر افتخار سعادت ابدي گذاشت.
 
شرح شهادت
 
در هفتم خرداد ماه 91 برابر اعلام هنگ مرزي زابل مبني بر ورود غير قانوني تعداد 3 نفر از قاچاقچيان و اشرار مسلح براي ايجاد نا امني در تعاقب درگيري‌هاي چند روز گذشته و غلبه مرزداران بر سوداگران مرگ، بلافاصله شهيد عبدالجواد نوري به اتفاق چند نفر از همرزمانش ضمن عزيمت به محل مورد نظر با اشرار مسلح درگير مي‌شوند. آنها ضمن دفع خطر تجاوز مزدوران از خدا بي‌خبر به كشور، مقتدرانه از حريم مرزهاي ايران اسلامي دفاع كردند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی ناجا
کد: 4553
 
 
 
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما