کاهش عملکرد فرودگاه سبزوار در سال 97

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

عملکرد فرودگاه سبزوار به عنوان دومین فرودگاه استان پهناور خراسان رضوی، در سال 97 نسبت به سال 96  در سه زمینه نشست و برخاست، میزان جابه جایی مسافر و بار کاهش داشته است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، طبق آمار مندرج در شماره صد و دوازدهم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، طی سال 97 تعداد کل پروازهای صورت گرفته در فرودگاه سبزوار 350  فروند بوده است که این رقم نسبت به سال 96 با 468 پرواز، کاهش 25 درصدی را نشان می دهد.

در همین سال تعداد مسافران جابه جا شده از طریق پروازهای تنها فرودگاه غرب خراسان رضوی،21268 نفر بوده که این رقم نیز نسبت به سال 96 با 30745 نفر مسافر ، کاهش 31 درصدی داشته است.

همچنین در زمینه اعزام و پذیرش بار، نیز این فرودگاه در سال 97 با جابه جایی 137950 کیلوگرم بار نسبت به سال 96 با جابجایی  203410 کیلوگرم بار، کاهش 32 درصدی داشته است.

لازم به ذکر است، گرچه ریاست فرودگاه و نمایندگان سبزوار وعده هایی برای برقرای پروازهای زیارتی و سیاحتی همچون عتبات عالیات وکیش در سال گذشته داده بودند، اما تمام پروازهای فرودگاه سبزوار در سال97 تنها در مسیر هوایی تهران به صورت رفت و برگشت صورت گرفته است.

گفتنی است با وجود انتشار اخبار افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار توسط نمایندگان این شهرستان و نیز انتشار عکس های یادگاری با مدیرعاملان شرکت های هواپیمایی با هدف پیگیری پروازها، در نهایت خروجی نداشته است و تنها شرکت هواپیمایی ماهان پروازهای فرودگاه سبزوار را در 3  روز هفته انجام می دهد.

متاسفانه مدتها است که مسئولان سبزوار تنها حرف می زنند و مدیران دیگر شهرها عمل می کنند، به طور مثال عملیات بهسازی مقاوم سازی و تطویل باند فرودگاه، توسعه سالن ترمینال و ترانزیت فرودگاه، افزایش پروازها، افزایش مسیرهای زیارتی و سیاحتی و نیز بحث بین المللی کردن فرودگاه، از وعده های مسئولین این شهرستان و آرزوی دیرین مردم دیار سربداران بوده که متاسفانه در حد حرف مانده، اما  این در حالی است که فرودگاه شاهرود با همت مسئولانش و کمیته مردمی این روزها شاهد اتفاقات خوبی در حوزه پروازی، عمرانی و... بوده است.

 


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما