آماده نبودن زیرساخت های گردشگری سبزوار در نوروز 98 به لطف مسئولان/ جای خالی اتوبوس گردشگری در سبزوار

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه
 
با فرا رسیدن سال 98 و به خاطر قدمت هزارساله دیار سربداران و وجود بناها و آثار تاریخی و فرهنگی کثیر این شهرستان، انتظار اتفاقات جذاب و به یادماندنی در سطح این شهر می رفت، اما متاسفانه این شهرستان از همان ابتدای سال به دلیل ناهماهنگی های برخی از مسئولین، روزهای خوبی را سپری نکرد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، سال گذشته دو اتوبوس گردشگری جهت تسهیل در بازدید مسافران و گردشگران نوروزی به اماکن تاریخی و تفریحی سبزوار با همکاری  شورای اسلامی شهر و شهرداری، به مسافران نوروزی سبزوار خدمات دهی کردند، ولی متاسفانه در سال جاری نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه شاهد بایکوت کردن خانه های تاریخی سبزوار توسط مسئولان مربوطه و به خصوص شهرداری سبزوار بودیم. گرچه سال 97 ، بودجه مصوب شده شهرداری در حوزه فرهنگی ورزشی و هنری سه میلیارد تومان بوده است و از آنجایی که خانه های تاریخی مانند هر اثر تاریخی دیگری بخشی از نماد و هویت گذشته مردم این دیار محسوب می شود، اما شهرداری سبزوار حاضر نشد مبلغی از بودجه را صرف این مهم کند.
 
این در حالی بود که در اسفند ماه 97 یکی از فرزندان دیار سربداران که مسئولیت شهرداری زنجان را بر عهده دارد از راه اندازی اتوبوس ویژه گردشگری در این مرکز استان خبر داد.
 
مسیح اله معصومی در این خبر گفته است: سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری زنجان در نوروز 98، اتوبوس ویژه گردشگری را به‌صورت رایگان برای رفاه حال بازدیدکنندگان از آثار و بناهای تاریخی سطح شهر زنجان راه‌اندازی می کند.
 
نکته جالب این است که اتوبوس دو طبقه گردشگری زنجان از محل اتوبوس های فرسوده توسط نیروهای شهرداری و نیز با هزینه این سازمان بازسازی و به چرخه بازگشته است.
 
امامزاده سید ابراهیم(ع)، حسینیه اعظم زنجان، رختشوی‌ خانه، عمارت دارایی، موزه مردان نمکی، عمارت تاریخی ذوالفقاری، بازار تاریخی زنجان، سفره‌ خانه حاج داداش و مساجد تاریخی سطح شهر زنجان از اماکنی بودند که گردشگران نوروزی با اتوبوس گردشگری از آن‌ها بازدید کردند. اما با وجود اینکه خانه ها و اماکن تاریخی سبزوار با کشمکش های فراوان در نهایت به همت انجمن سفیران گردشگری و میراث یاران سبزوار در سال 98 بازگشایی شد، ولی سهم گردشگران و شهروندان از اتوبوس های گردشگری و.. . که سال گذشته شاهد این خدمات بودیم،  به نزدیک صفر رسید.
 
گرچه شهرداری سبزوار قول همکاری های لازم در سال جدید از جمله در اختیار گذاشتن اتوبوس گردشگری، نظافت، گلکاری و... را به انجمن سفیران گردشگری داده بود،(منبع) اما به قولش عمل نکرد؛ در حالی که مهیا کردن زیرساخت های گردشگری در دیگر مراکز استان و  شهرستان ها توسط شورای شهر، شهرداری و اداره میراث فرهنگی و دیگر مسئولین مربوطه حمایت شده است.
 

 

اتوبوس گردشگری زنجان

نوروز98

 

 

نظرت را بنویس
comments

یا علی

سلام ابتدا باید اماکن تاریخی و گردشگری سبزوار بازسازی و مرمت شوند به نحو احسن سپس به آنجا گردشگر و مسافر برد شاید مشاهده کرده باشید که هر سال به خانه های تاریخی سبزوار برای بازدید افزوده میگردد در حالی که آنها اصلا از وضعیت خوبی برخوردار نیستند که گردشگر و... به بازدید آنها برود مانند خانه های تاریخی اولیا و جعفر زاده و آرامگاه بقراط و... ثانیا از مسئولان سبزوار هم انتظار نمیرود که به فکر میراث تاریخی سبزوار باشد در حالیکه بسیار پر درآمد و پرسود است مانند شهر کاشان و نیشابور و شاهرود و... که حرکت بزرگی برای پیشرفت شهرشان کرده اند. اما سبزوار.... حال باز هم بگوییم سبزوار چهارمین شهر پیشرفته کشور است!!!!!

شهروند خبرنگار

درود جالبه که با انتشار یادداشت شما فوری مراجع اطلاع رسانی شهرداری یادشون اومده که خبر این اتوبوس ها رو منتشر کنند و در عرض سه ساعت چندین خبر مختلف منتشر کردند. اولا باید واقعا تاسف خورد برای روابط عمومی غیرپاسخ گو و بی صداقت شهرداری سبزوار که کلا روابط عمومی سازمان نیست بلکه روابط عمومی فرده.. دوما مردم در این شهر زندگی می کنند و شاهد کم کاری های شهرداری نسبت به شهرهای اطراف از جمله نیشابور بودند.. سوما باید تاسف خورد به حال کانال های خبری شهرستان که به مردم توجه ندارند و مسول پرور هستن و رسالت خبر و خبرنگاری رو زیر سوال بردن البته خوب از آقایون و خانم هایی که بازاریاب بودند و یهو با چسبیدن به این مسئول و اون مسئول شدن خبرنگار بیشتر انتظار نمیره... ممنون که رسالت خبرنگاری رو به جا اوردین
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما