وقتی هندبال را تنها می گذاریم

الهام شبانی مقدم / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
هندبال دچار از هم گسیختگی است
 
هندبال ورزشی نام آشنا برای تمامی  مردم خطه سربداران است و شمار زیادی از جوانان این شهر در طول سال ها و بهتر بگوییم در دهه های قبل برای اعتلای این رشته، دلسوزانه قدم برداشتند بطوری که اکنون سبزوار را "مهد هندبال ایران" می نامند.
 
قدمت هندبال سبزوار به قبل از انقلاب می رسد هر چند که در دهه 60 و 70 به اوج شکوفایی خود رسید و به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا حضور یافت.
 
 در دهه 80 و 90 با حضور موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع)، هندبال سبزوار جانی دوباره گرفت و با تزریق منابع مالی به تیم و بکار گیری بازیکنان ملی پوش  دوباره هندبال سبزوار بر سر زبان ها افتاد و توانست بعد از کسب چندین عنوان قهرمانی، در جام باشگاه های آسیا نیز حضور پیدا کند اما بعد از مشکلات پیش آمده برای موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع) که حامی اصلی هندبال سبزوار بود (به هر دلیلی اینجا جای قضاوت و مناقشه در باره این موسسه نیست ) این رشته دچار از هم گسیختگی شد.
 
بعد از یکسال از غیبت تیم در لیگ برتر،  باشگاه فرهنگی ورزشی بیتا برای حمایت از هندبال حضور یافت گرچه این باشگاه هزینه های مناسبی برای تیم داری انجام داد تنها توانست نتیجه متوسطی کسب کند. به گفته مسئولان این باشگاه بی توجهی مسئولان سبزوار به رشته هندبال و حامی مالی آن، سبب شد آنها نیز خیر تیم داری را بزنند و هندبال را تنها بگذارند.
 
 سبزوارسال گذشته بار دیگر نتوانست در لیگ برتر حضور پیدا کند و هندبالیست های سبزوار همچنان در تیم های دیگر استان ها بازی می کردند. هر چند شنیده شد که رییس وقت دانشگاه حکیم سبزواری به واسطه یکی موسسات زیر مجموعه خود قصد حمایت از تیم هندبال را داشت لیکن مسئولین عالی رتبه ی شهرستان با بیان اینکه" سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند" گویا آنچنان نظر او را زدند که قید حضور و حمایت از تیم هندبال را زد.
 
با وجود همه ی نامهربانی های مسئولین ناهمراه، این  غیبت سال گذشته و خسارات آن برای هندبال شهرستان  سبب شد پیشکسوتان این رشته، آستین بالا بزنند و با حمایت های سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و بعضا مقصودی دیگر نماینده شهرستان، تیمی را در لیگ برتر مهیا و آماده کنند. تیمی که با تکیه بر بازیکنان بومی و با کمترین هزینه بسته شد.
 
دیر بسته شدن تیم هندبال سبزوار و نداشتن بازی های تدارکاتی، نداشتن اسپانسر و به طبع آن جذب نشدن بازیکن غیر بومی برای برخی پست ها، حمایت های ضعیف دستگاه های دولتی و ادارات و شهرداری و شورای شهر شاید از علل عمده نتایج ضعیف تیم هندبال خطه سربداران باشد. 
 
بازیکنان تیم دو دسته هستند بازیکنان با تجربه یا بازیکنان جوان. این بازیکنان و مسئولین تیم با وجود همه ی مشکلات، قرارداد سفید امضا کرده اند و تا کنون حداقل دریافتی تیم های لیگ برتری را نیز دریافت نکرده اند. واقعا مسئولین شهرستان و استان چه فکری کرده اند ورزشی که برند سبزوار و خراسان در کشور شده است نباید چاره اندیشی جدی برای آن داشت. 
 
 آقایان مسئول، این تیم حمایت همه جانبه تمامی مسئولان و در گام بعد مردم و جوانان هندبال دوست را می طلبد.
 
 
هندبال برند خطه سربداران
 
مدیر فنی تیم هندبال سبزوار: رشته هندبال از قدیم الایام به عنوان یک برند در شهرستان مطرح است. از ابتدای انقلاب هندبال سبزوار به نام شهدای هویزه تشکیل شد و تاکنون 70 عنوان قهرمانی در رده های مختلف سنی را در سطح کشور بدست آورده و حتی در 7 دوره از مسابقات آسیایی تا به امروز شرکت کرده همچنین تعداد 40 بازیکن تحویل تیم ملی داده که امروز به یک برند برای خطه سربداران تبدیل شده است.
 
قاسم شعبانپور افزود:  در هر کجای کشور که صحبتی از این رشته ورزشی  شود از سبزوار به عنوان مهد هندبال یاد می شود. در سفر ریاست جمهوری به سبزوار استاندار خراسان رضوی طی پیامی به دکتر روحانی اعلام کردند که به دیار سربداران مهد هندبال ایران خوش آمدید وقتی نگاه مسئولان کشوری  به هندبال سبزوار چنین است از مسئولین شهری انتظار بیشتر می شود تا حمایت های بیشتری از هندبال شهرشان داشته باشند.
 
وی با اشاره به کارنامه درخشان  رشته هندبال سبزوار از اوایل انقلاب تاکنون گفت: زمانی که سبزوار با این آوازه در سطح کشور معروف است پس باید بهترین استفاده را از این برند ملی ببریم.
 
شعبانپور گفت: بعد از وقفه ای که در دو سال اخیر تیم هندبال سبزوار برایش رخ داد و عملاً  به دلیل نبود اسپانسر تیم نتوانست راهی لیگ برتر شود دغدغه هندبال دوستان این بود که نباید چراغ هندبال در شهرستان خاموش شود که در ابتدای کار هیات هندبال تشکیل و مسابقات شهدای هویزه به نام پیشکسوتان ایران در سبزوار برگزار شد و تعداد 8 تیم نیز از سطح کشور در این مسابقات شرکت کردند که در نهایت سبزوار قهرمان این دوره از مسابقات شد.
 
وی افزود: بعد از آن، جلسه ای با مهندس سبحانی فر، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد زمانی که وی در جریان دغدغه هندبالیست ها قرار گرفت در همان جلسه حمایت خود را از تیم هندبال اعلام کرد که پیرو این موضوع نیز جلسه با  روسای ادارات برگزار شد و آنها نیز قول هایی را ارائه دادند.
 
مدیر فنی تیم هندبال سبزوار ادامه داد: مطابق این وعده ها هیات هندبال بدون اسپانسر  تیم را با استفاده از استعدادهای بومی شهرستان بست و با امکانات ضعیف راهی لیگ برتر کرد که همینجا از تمامی کسانی که دغدغه هندبال را دارند تشکر می کنم اما در بین تمامی دستگاه هایی که در جلسه قول کمک به هیات هندبال را دادند تنها دانشگاه حکیم سبزواری، جهاد کشاورزی، شهرداری در حد نصب بنر  به ما کمک کردند و از بخش خصوصی نیز مرغ بیهق و رستوران کاج کمک هایی را در حد توان خود به تیم داشتند.
 
شعبانپور همچنین گفت: صحبت هایی با شهردار  در رابطه با اینکه شهرداری حامی هندبال شود انجام شده است شهردار گفتند نامه ای در این رابطه به شورا نوشته شود در صورتی که این موضوع در شورای تطبیق به اجماع اعضای شورا برسد  بنده حاضر به قبول این موضوع هستم .
 
شعبانپور  افزود: در سطح کشور  شهرداری  ورامین،گنبد و ارومیه در ورزش  والیبال لیگ برتر  تیم دارد امیدواریم که شورای تطبیق به این موضوع نظر مثبت دهد  تا برای سال آینده بار مالی برای هندبال ایجاد شود اگر بحث مالی حل نشود نمی توانیم قدم برداریم  چون هندبال یک ورزش حرفه ای است و هزینه های زیادی دارد.
 
وی اظهار کرد: تنها کسی که حمایت مالی و ریالی به تیم داشت مهندس سبحانی فر بود که تشکر ویژه ای هیات هندبال از وی دارد همچنین دیگر نماینده شهرمان دکتر مقصودی قول هایی را برای حمایت از هندبال سبزوار دادند که منتظر عملی شدن آن ها هستیم.
 
شعبانپور با تاکید بر اینکه هدف روشن نگه داشتن چراغ هندبال در خطه سربداران است ادامه داد: مباحث سیاسی و جناج بندی در ورزش جایگاهی ندارد تیم هندبال نیاز به حمایت دارد و هر کسی به هر نحوی بتواند به هیات هندبال کمک کند ما تا آخر دستش را می گیریم.
 
وی اضافه کرد: با پیگیری نماینده شهرمان آقای سبحانی فر سامانه ای 30444 طراحی شد که با ارسال عدد 1 ماهانه 9 هزار تومان روی فیش تلفن می آید  این سامانه را همراه اول تهران برای حمایت هیات هندبال سبزوار به صورت رایگان طراحی کرد که 80 درصد این مبلغ به هیات تزریق می شود. هندبال نیاز به مشارکت و حمایت مردم دارد. مردم در صورتی که کمک حال هندبال باشند با همین مبالغ اندک می توانیم تیم را به جایگاه بالا برسانیم.
 
مدیر فنی تیم هندبال سبزوار همچنین در مورد ترکیب تیم نیز  اظهار کرد: بهترین استعدادهای بومی در ترکیب تیم حضور دارند امسال  با اینکه تیم با محدود ترین امکانات و کمترین آمادگی وارد لیگ برتر شد اما بیشتر حضور تیم برای ما اهمیت داشت. در ابتدای بسته شدن تیم اعلام کردم نگاه امسال ما به تیم هندبال نباید نگاه فنی باشد که چراهایش فراوان است.
 
شعبانپور با بیان اینکه هم اکنون به 70 درصد اهداف خود برای امسال رسیده ایم گفت: تیم فعلی با بنیه خوبی که دارد آینده بسیار خوبی برای سال بعد در پیش دارد. تمامی بازیکنان تیم قراردادهای سفید امضاء دارند و بازیکنان وضعیت تیم را درک می کنند و با اینکه هر ورزشکار در طول ماه حدود 2 تا 3 میلیون  مکمل نیاز دارد اما هیات  در حد کم می تواند این مبلغ را تامین کند. امروز ورزش را به دید یک حرفه می نگرند بازیکنی که سه ساعت صبح و سه ساعت بعد از ظهر تمرین می کند زندگیش باید از جایی تامین شود پس اگر قراردادی بین باشگاه و بازیکن نباشد قطعاً انگیزه برای ادامه کار بازیکن نخواهد بود.
 
وی تاکید کرد: در ظاهر درست است که به نتیجه قابل قبولی در این دوره مسابقات دست نیافتیم اما با حمایت های مالی مردم و مسئولین در سال آینده این عقب ماندگی  قطعاً جبران خواهد شد. فقط ما را تنها نگذارند.
 
 
سبزوار خواستگاه هندبال کشور
 
   نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در  این باره  گفت: سبزوار خواستگاه و جایگاه  هندبال کشور است و از این جهت باید به این بحث  اهمیت ویژه ای قائل باشیم تا تیم را به جایگاه واقعی خود برسانیم. 
 
رمضانعلی سبحانی فر افزود:  با توجه به اینکه تیم هندبال جوانان که کارنامه درخشانی در طول دوره های گذشته داشت و بعد از مشکلاتی که برای اسپانسر قبلی آن بوجود آمد و بدون حامی مالی بود وقفه ای در تیم داری رخ داد اما چون این رشته ورزشی برای مردم این خطه از کشور مهم است و هدفمان ارتقاء هندبال و بازگرداندن آن به قهرمانی است، با کمک ها و مشارکت های مردمی یک بار دیگر این تیم در لیگ برتر حضور یافت و به میدان مسابقات بازگشت.
 
وی گفت: برای تداوم بایستی  تیم  به صورت مردمی حمایت شود همانطور که در دیگر کشورها تیم های ورزشی با مشارکت مردم حمایت شده و طرفداران آنها تامین کننده تیم هستند. لذا ما نیز این  رویه را پیش گرفتیم و امسال  استارت کار با مشارکت مردم  زده شد تا برای سال های آینده  تیم هندبال  را با حمایت های مستمر مردم به جایگاه بالندگی خود برسانیم. 
 
وی  اظهار کرد: خوشبختانه در همین زمینه امسال تیم های نوجوانان ما در ورزش هندبال ساماندهی شد و تیم هندبال بانوان توانست در مسابقات  شرکت کند و جایگاه مناسبی را نیز بدست آورد. لذا اگر بتوانیم تیم را از رده پایین به بالا سوق دهیم  تیم هندبال شهرستان سبزوار با تجربه ای که مربی های آن دارند در آینده نزدیک  مجدد می تواند  در سطح کشور  حرف نخست  را مانند گذشته داشته باشد. 
 
سبحانی فر گفت: تاکنون با مشارکت مردم کمک های خوبی به تیم هندبال صورت گرفته هر چند انتظار بیش از این است اما این  حمایت ها همچنان ادامه خواهد داشت هدف ما بازگشت مجدد تیم هندبال به صدر جدول است و  جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود چون مردم پشت تیم هندبال شهرشان خواهند بود.
 
 
بایستی پیگیر جذب اسپانسر هم باشیم
 
حسین مقصودی دیگر نماینده  سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چندی قبل جلسه ای با سرپرست فدراسیون هندبال برگزار شد که از این طریق مبالغی برای حمایت به  تیم هندبال سبزوار تزریق شد. همچنین  قول هایی برای کمک دادند که پیگیر جذب آن هستیم.
 
وی افزود: جدای از تامین زیر ساخت ها  به لحاظ اینکه  تیم داری هزینه مالی زیادی در بر دارد بایستی پیگیر جذب اسپانسر هم باشیم که تاکنون در این امر موفق عمل نکرده ایم اما همچنان در تلاش هستیم تا از کانال هایی اسپانسر قوی  مانند حامی قبلی تیم هندبال جذب کنیم.
 
 
حمایت از تیم هندبال و احیای مجدد
 
 رئیس امور ورزش و جوانان سبزوار: با توجه به تغییراتی که در حوزه  تیم های برتر و همچنین اسپانسرهای مالی از تیم هندبال که  به نوعی درگیر مشکلات  شدند و حمایت هایشان با هندبال خاتمه پیدا کرد سعی بر تشکل هیات هندبال شد جلسه ای با علی شعبانپور برگزار شد  که وی پیشنهاد ما مبنی بر تشکیل هیات هندبال را پذیرفتند و این هیات در شهرستان تشکیل شد. 
 
مجید نصر اله زاده افزود:   بعد از این اقدام نخستین  مسابقات  پیشکسوتان ایران در شهرستان برگزار شد که در این مسابقات تیم سبزوار به مقام نخست  دست پیدا کرد بعد از کسب این عنوان قهرمانی بنا شد  با کمک دوستان، تیم هندبال در لیگ برتر حضور پیدا کند که در همین راستا تمهیداتی پیش بینی شد  تیم با حداقل ها بسته شد و اینکه می گویم حداقل به این دلیل است که تیم هندبال سبزوار در مقایسه با دیگر تیم های لیگ برتر کشور که دارای بنیه مالی  خوبی هستند  سبزوار با توجه به کمبود اسپانسر  مالی فعلاً از این داستان محروم است . 
 
 وی با اشاره به اجرای ماده 88 مبنی بر واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، یادآور شد: رسالت اداره ورزش و جوانان، حمایت از ورزش و ورزشکار است با مکاتباتی که با اداره کل ورزش و جوانان استان صورت گرفت در راستای حمایت از تیم هندبال و احیای مجدد  تیم چون عملا ادارات نمی توانند بحث تیم داری را در لیگ برتر داشته باشند تعاملی ایجاد شد که در همین راستا سالن 3 هزار نفری هندبال ترک تشریفات شد و در مزایده قرار نگرفت و رایگان در اختیار هیات هندبال قرار گرفت تا کما فی السابق بازیکنان تیم هندبال آقایان و بانوان از این مجموعه ورزشی استفاده کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار ادامه داد: بعد از غیبت یکساله تیم هندبال در لیگ برتر چون این اولین بار بود که در این چند مدت تیم راهی لیگ  برترشده بود نسبت به دیگر تیم ها تمرینات و بازی های تدارکاتی کمتری را پشت سر گذاشته بود، این بیشتر برای سال آینده است  تا بتوانیم با جذب اسپانسر بنیه مالی تیم را تامین کنیم تا حضور قوی تری برای بازی های سال آینده پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه وضعیت فعلی تیم چندان جالب نیست گفت: بهرحال بعد از یک دوره سخت مالی برای هندبال سبزوار تیم با حمایت های نماینده مردم سبزوار آقای سبحانی فر و اداراتی چون آموزش و پرورش، دانشگاه حکیم، جهاد کشاورزی، فرمانداری و ... به لیگ برتر راه یافت که تشکر ویژه ای از آنها دارم. 
 
نصراله زاده گفت: به هرحال حضور تیم در رده های بالا شرایط خاص تری می طلبد. وزنه مربیگری تیم عالی و بازیکنان قوی کادر تیم را تشکیل داده اند. در آخرین بازی ما با سه اختلاف بازی را به سپاهان که از تیم های قدرتمند در لیگ برتر کشور محسوب می شود  واگذار کردیم این نشان دهنده این است تیم فنی و تاکتیکی است و موقعیت خوبی دارد با اینکه تمام بازیکنان تیم هندبال سبزوار از استعدادهای ورزشی و بومی این شهر هستند، اما به لحاظ حرفه ای در حد قابل قبولی هستند هر چند تیم با اختلاف سه گل شکست خورد اما در مجموع بازی تیم با وجود بنیه ضعیف مالی راضی کننده بود.
 
وی افزود: به هرحال چون بودجه ادارات پیش بینی شده است و عملا نمی توانند از بودجه خود برای بحث حمایت از تیم هندبال استفاده کنند اما تشکر می کنیم که باز هم برخی از ادارات کمک هایی را برای تیم در نظر گرفتند.
 
 وی گفت: آنچه مهم است توجه به بحث استعداد یابی است رده نوجوانان و جوانان را باید دریابیم آنچه تاکنون صورت گرفته نتیجه حضور نوجوانان و جوانان ما در تیم ملی است اگر بحث بر روی هندبال است باید نگاه ویژه تری به این رشته ورزشی داشته باشیم و این می طلبد تا کیفیت را ارتقاء دهیم البته با حمایت های مالی، تا سبزوار با قدرت در سال آینده در لیگ برتر حضور بهم رساند.
 
 
چراغ مهد هندبال ایران باید روشن بماند
 
 گفتگویی کوتاه با علی کوشکی شهردار سبزوار: هر گونه کمک مالی در شهرداری بایستی در روال قانونی طی شود چنانچه قانون اجازه دهد  در مساعدت دریغ نخواهیم داشت.
 
وی اظهار کرد: در راستای حمایت از تیم هندبال سبزوار با توجه به اینکه این تیم فاقد اسپانسر مالی است و البته چراغ هندبال همچنان مانند گذشته در خطه سربداران که مهد هندبال ایران شناخته می شود  باید روشن بماند شهرداری مانند دیگر ادارات در حد توان و البته در روال قانونی عمل خواهد کرد.
 
 وی همچنین گفت: در چندین جلسه ای که برای حمایت از تیم هندبال در سطح شهرستان صورت گرفته  شخص بنده موفق به حضور نشدم اما نماینده ای از این نهاد در جلسات بوده است . البته چندی قبل نشستی با مربی تیم  قاسم شعبانپور  و دکتر آرمین از شورای شهر داشتیم و حمایت و کمک خود را از این رشته ورزشی که برند این شهر محسوب می شود به شرط اینکه قانون اجازه دهد اعلام کردیم.
 
 
 
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر سبزوار :باید از هندبال حمایت کنیم 
 
در ادامه این گزارش برای آگاهی از دیدگاه های شورای شهر درباره هندبال سبزوار به سراغ دکتر محمدی رئیس شورا رفتیم اما  بعد از چندین بار تماس تلفنی موفق به صحبت با او نشدیم که در پیامکی به گزارشکر اسرار نامه اعلام کرد من در این جلساتی که برای حمایت از تیم هندبال صورت گرفته حضور نداشتم و نمیدانم....
 
سپس در به سراغ مسعود پسندیده سخنگوی شورای شهر رفتیم، وی با بیان این مطلب گفت: اگر بخواهیم موضوع هندبال را در سبزوار آسیب شناسی کنیم چند عامل وجود دارد که باعث شد هندبال مثل گذشته پر فروغ نباشد  زمانی بود که هندبال سبزوار به پشتوانه حامی مالی آن ثامن الحجج(ع) در صدر جدول قرار گرفت و همه از پیروزهای آن خوشحال بودند منتها به جای تمرکز بر سرمایه های بومی بر استعدادهای غیر بومی توجه شد و هندبال از این ناحیه ضربه خورد .
 
 وی افزود: اگر بخواهم هندبال را در وضعیت فعلی توصیف کنم به سان طفلی است که هیچ کس تولیت آن را قبول نمی کند نظر شخصی من این است که  شهرداری سبزوار این توانمندی را دارد که حامی هندبال شود و با یک هدف که صرفاً شور و نشاط شهروندی به خصوص در بین جوانان می تواند عهده دار این امر شود.
 
پسندیده اظهار کرد: مردم سبزوار علاقه ویژه ای به هندبال دارند با اینکه در همین لیگ باخت های زیادی داشتیم اما مردم همچنان پای تشویق تیم بودند و برای همراهی تیم و حمایت از هندبال به سالن می رفتند تا همراه تیمشان باشند در شهری که برای برگزاری کنسرت به بهانه های مختلف با مشکل مواجه هستیم و اجازه شور و نشاط نیست ما باید دنبال فضاهایی باشیم تا این خلاء را جبران کنیم.
 
وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان ممکن است برای تیم داری شهرداری پول زیادی باشد گفت:  به نظر من هندبال ارزش هزینه کردن را دارد چون ممکن است  روند افت این ورزش به جایی برسد که عملا نتوان برای آن کاری انجام داد حیف است که از این برند ورزشی غافل شویم.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر سبزوار افزود: در راستای اینکه آیا شهرداری می تواند تولیت هندبال را داشته باشد در پرس و جوهایی که انجام شد وجود قوانین دست و پا گیر در شهرداری مانع از اجرای این موضوع اعلام شد . در گذشته شهرداری حامی مالی تیم های والیبال، بسکتبال و رشته های مختلف  بود اما همین قوانین مانع ادامه این حمایت ها از تیم های ورزشی شد .البته فکر می کنم چون شهرداری تمایلی به این کار ندارد موانع قانونی را علم کرده اگر تمایل باشد موانع قانونی را به هر صورتی باشد می توان رفع کرد.
 
پسندیده ادامه داد: البته نکته ای که نباید از آن غافل شد اولویت فعلی حمایت از هندبال نیست من قضاوت نمی کنم که این بد یا خوب است اما نظرات تک تک اعضای شورای شهر متفاوت است من بعید می دانم در بحث حمایت از هندبال برای مدت زمان یکسال با هزینه یک میلیارد به اجماع برسیم ولی به نظر من تنها راه پیش رو همین است چون اگر به نتیجه نرسد سیاست زده می شود کما اینکه تیم هندبال یک تیم سیاست زده هم است اگر شهرداری تولیت هندبال را برعهده بگیرد از سیاست فاصله خواهد گرفت و یک تیم مردمی خواهد شد.
 
 او گفت: بسیاری از تیم های ورزشی دنیا با تولیت شهرداری هاست به خصوص در اروپا مثلا بسیاری از مسابقات در لندن با حمایت های شهرداری آن شهر برگزار می شود همچنین متولی برگزاری جشنواره بزرگ کن نیز شهرداری است  اگر شهرداری  حامی مالی هندبال شود قطعاً اتفاقات خوبی برای هندبال سبزوار در آینده رخ خواهد داد اگر اعضای شورای شهر به این اتفاق نظر برسند .
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: دست های پشت پرده در هندبال زیاد است هزینه هایی در هندبال می شود که هرگز ضروری نیست  فکر می کنم اگر بخواهیم به هندبال واقعاً برسیم این اندازه هزینه در بر نخواهد داشت. اگر تیم به شهرداری سپرده شود نظارت بیشتری بر هزینه های هندبال اعمال خواهد شد.
 
وی افزود: این موضوع که آیا شهرداری تولیت هندبال را بر عهده خواهد گرفت یا نه ، هنوز به شورا ارجاع داده نشده است و این موضوع باید در کمیسیون فرهنگی، گردشگری  مورد نقد و  بررسی قرار گیرد اگر این موضوع در صحن شورا مطرح شود سعی می کنیم تا نظر دیگر اعضای شورا را جلب کنیم یا حداقل یک نظر سنجی از بین مردم انجام دهیم که آیا مردم راضی هستند پول هایی که برای عوارض به شهرداری پرداخت می کنند به تیم هندبال اختصاص یابد ، یک میلیارد تومان یعنی ایجاد 20 پارک ، تکمیل پارک سلامت، تکمیل بسیاری از پروژه های بر زمین مانده از جمله باغ ایرانی.
 
وی در پاسخ به سوال گزارشگر مجله اینترنتی اسرارنامه، در صورتی که شهرداری حامی مالی هندبال سبزوار شود این موضوع استمرار خواهد داشت و یا اینکه با رفتن شهردار و بدست گرفتن سکان شهرداری به دست دیگری این موضوع منتفی خواهد شد؟ گفت: تا اتمام عمر این دوره شورا شهردار تغییر نخواهد کرد اما بهرحال اگر اعضای شورای شهر به این اجماع نظر برسند که تولیت هندبال را شهرداری بدست گیرد  مبنای ما  انعقاد قرارداد به مدت زمان سه ساله خواهد بود.
 
پسنیدیده همچنین در پاسخ به  سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه تاکنون سه جلسه برای حمایت از تیم هندبال با حضور مسئولین دستگاه های اجرائی برگزار شده اما از شورای شهر نماینده ای در جلسات حضور نداشته آیا این موضوع نشان از بی اهمیتی هندبال برای اعضای شورای شهر است؟ اظهار کرد: دعوت نامه ای برای شورای شهر ارسال نشده  وگرنه قطعاً  شخص بنده در جلسات شرکت میکردم بهرحال ما جدا از اینکه نماینده مردم در شورای شهر هستیم شهروند به حساب می آییم و همچنان که بحث هندبال برای مردم سربدار اهمیت دارد ما نیز علاقه مند به این ورزش هستیم اما تا الان  در جریان برگزاری این جلسات نبودم.
 
 
صنعت و اصناف برای حمایت از هندبال پای کار آمد
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با اعلام حمایت از تیم هندبال شهرستان گفت: در این شرایط سخت اقتصادی که اکثر واحدهای تولیدی با تامین منابع مالی و حتی پرداخت هزینه های جاری و حقوق پرسنل خود با مشکل مواجه هستند اما به محض با خبر شدن از این مطلب بخش خصوصی در حوزه صنعت و اصناف برای حمایت از این رشته ورزشی پای کار آمدند  و علاوه بر همراهی  در حد توان  نیز کمک هایی را برای تیم هندبال داشتند.
 
 علی امید بخش افزود: در نخستین جلسه ای که در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد بنده شخصاً حضور داشتم احیای این رشته ورزشی برای سبزواری ها دارای اهمیت است و  در همان جلسه قول حمایت از تیم را در حد توان دادم که این امر انجام شد و به بعد از این هم در حد توان کمک خواهیم کرد.
 
 
 
فرماندار شهرستان و جلساتی برای هندبال!
 
 در ادامه پیگیری های خود به سراغ عالی ترین مقام دولتی شهرستان  رفتیم تا اظهارات وی را در رابطه با هندبال که برند ورزشی دیار سربداران است جویا شویم که متاسفانه  بعد از چندین تماس تلفنی و هماهنگی، فرماندار حاضر  به مصاحبه نشد. سپس سوالات خود از طریق تلگرام در صفحه شخصی فرماندار ارسال کردیم که از تعداد پنج سوال ارسالی صرفا به یک سوال جواب داده شد که به شرح زیر است:
 
احمد برادران گفت: در راستای حمایت از هندبال که برند ورزشی شهرستان است تاکنون چندین جلسه باحضور بنده و معاونین وسایر مسولین برگزارشده است. تیم هندبال  به دلیل مشکلاتی که برای اسپانسر دارد درگیر مسائل مالی است که از اعتبارات دولتی قانونا نمی توان در این زمینه استفاده کرد‌.اماهماهنگی هایی برای استفاده ازامکانات دولتی ازقبیل سالن ... انجام شده تا تمام زیر ساخت های ورزشی در اختیار هندبال قرار گیرد.
 
وی ادامه داد:حتی به اتفاق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ملاقاتی با وزیر ورزش برگزار شد تا از کمک های وزارت برای هندبال سبزوار بهره مند شویم.
 
فرماندار ویژه سبزوار گفت:تنها راه حل برون رفت هندبال از وضعیت فعلی فقط جذب اسپانسردربخش خصوصی است    و دستگاه های دولتی به لحاظ قانونی نمی توانند از اعتبارات خود برای حمایت مالی از هندبال هزینه کنند.
 
برای مطالعه گزارش های بیشتر از الهام شبانی مقدم هم اکنون روی اینجا کلیک کنید. 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما