نماینده سبزوار: در بین تمام استانداران خراسان از اول انقلاب، رزم حسینی تنها کسی است که امید به او دارم / توضیحات مقصودی درباره نیروگاه برق سبزوار و شهرستان شدن ششتمد

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
جدیدترین نشست خبری حسین مقصودی نماینده مردم شهرستان های غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب 24 بهمن ماه با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران دیار سربداران در محل هتل کاملیای این شهر برگزار شد و در مدت دو ساعت و نیم که این جلسه به طول انجامید اصحاب رسانه دیار سربداران از ریز و درشت عملکرد نماینده ای جویا شدند که در انتخابات سال 94 با کسب 103 هزاررأی، رکورد بیشترین آرای نمایندگان این خطه را تا کنون به نام خود ثبت کرد.
 
بخشی از  پاسخ های مقصودی به سئوالات خبرنگاران در مطالب قبلی همین وبسایت منتشر شده است برای مطالعه روی اینجا(1) و اینجا(2) کلیک کنید. و اینک اخرین بخش از مهمترین اظهارات مقصودی پیرامون اقداماتش در ارتباط با پروژه های مهم توسعه ای غرب خراسان رضوی منتشر می شود:
 
حسین مقصودی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره وضعیت نیروگاه 500 مگاواتی برق سبزوار در منطقه ریوند داورزن گفت: این نیروگاه در سال 1383 زمان آقای سیدآبادی و بزرگیان شروع شد، کلنگش به زمین خورد و در سال 86 مجددا کلنگ زنی شد و رها گردید. اما چرا در این مدت کار را شروع نکردند؟ چون سرمایه گذار وقتی می خواهد در جایی سرمایه گذاری بکند، اعتماد می خواهد زیرا امنیت سرمایه اش برایش مهم است. 
 
وی افزود: در آن سالها اختلاف بین نمایندگان نگذاشت کار این پروژه اجرایی و عملیاتی شود. در مجلس نهم در زمان آقایان محسنی و سبحانی یک مقدار فعال تر شد. توانستند پروژه را در اولویت بیستم دولت و مپنا قرار بدهند. زمانی که ما رفتیم مجلس با پیگیری هایی که داشتیم و رأی 103هزار نفری که مردم پروژه های بزرگ هم می خواستند، در کنار یادگارهایی که باید در روستاها از خودمان به جا بگذاریم، یکی از 7 پروژه بزرگی که برای خودمان تعریف کردیم، این نیروگاه 546 مگاواتی بود. 
 
مقصودی سپس گفت: در این دوره اتحاد بین نمایندگان یا شاید اگر اتحادی هم به آن شکل نباشد، اینکه حداقل اختلافی نبود، باعث شد سرمایه گذار برای زیرساخت ها و توسعه ترغیب شود و در سال  96 جزء 7 اولویت اول کشور و مپنا شد و برای باز شدن ال سی این پروژه از بانک صادرات کار زیادی نمانده است. 
 
وی تصریح کرد: یک مرتبه دیگر هفت ماه قبل مشکلاتش حل شد اما به خاطر اختلاف قیمت ها و این که دلار نوسان پیدا کرد سرمایه گذار ورود پیدا نکرد و به هم خورد و باز دو سه هفته قبل زمانی که آقای وزیر آمد و نیز در آخرین جلسه ای که بنده و دکتر مهری و آقای علی آبادی با مدیرکل مپنا داشتیم، بانک صادرات آخرین کد نهایی و آخرین حرکت را انجام داد و اکنون مشکلی در این مسیر نداریممشکل بسیار جزئی است. فقط بحث اختلاف قیمت هاست که در بحث دلار داریم.
 
وی با بیان اینکه این پروژه به زودی آغاز خواهد شد، گفت: باید مراقب باشیم کسانی که می خواهند یاس و نا امیدی ایجاد کنند و کسانی که می خواهند در بحث انتخابات سال آینده فضا را بر علیه مسئولین و نمایندگان فعلی مسموم کنند، جلوشان گرفته شود. زیرا پروژه فعال است و کار تمام شده است، خاطرتان جمع باشد. 
 
 
حسین مقصودی در بحث تقسیمات کشوری نیز گفت:  4روستا در کل استان خراسان تبدیل به شهر شد. آیا کسی پرسید چرا 3 روستای آن یعنی روستاهای حکم آباد، عبدالله آباد ریواده و مشکان در سبزوار (سبزواربزرگ) بود؟ این را من نمی گویم بروید از نشریه سیمرغ که در آخرین روز سال گذشته با نمایندگان نیشابور مصاحبه کرده، سئوال کنید. علناً دارند می گویند عامل اصلی، عدم اطلاعات ما و اطلاعات دقیق حسین مقصودی نماینده سبزوار از تقسیمات کشوری بود. این را نمایندگان نیشابور در نشریه سیمرغ چاپ کرده اند. 
 
وی همچنین اظهار داشت: ششتمد هم تمام مراحلش انجام شده است. در واقع شهرستان شدن ششتمد از نظر ما و دولت و وزیر کشور تمام شده است و فقط منتظر قرائت آن در هیئت دولت هستیم. بالاخره به زودی اعلام خواهد شد. بحثی داشتیم در زمینه امنیت کشور و قرار است همزمان با زبرخان نیشابور اعلام شود. ما همچنین بخش نوده انقلاب و فراشیان را به زودی در تقسیمات کشوری داریم. با شعار نمی شود سبزوار را به سمت توسعه حرکت داد. باید زیرساخت ها فراهم شود. ما عقلی، علمی و تحقیقی به سمت این زیرساخت ها حرکت کرده ایم.
 
این نماینده مجلس افزود: شهرستان شدن ششتمد به عنوان سی امین شهرستان استان خراسان سال گذشته تمام شد. در کمیسیون وزارت کشور که 13 عضو دارد، با 13 رای تصویب شد. ولی در همان کمیسیون صالح آباد تربت جام با 11 رای تصویب شد. با هم رفتند و کارهایشان تمام شد. قرار بود اعلام شود که صالح آباد اعلام شد و ششتمد ماند. علتی که ششتمد اعلام نشد این بود که مصادف شد با درگیری های کازرون و کار بسته شد. ما باز نامه ای به رئیس جمهور نوشتیم و بیش از دویست نماینده امضا کردیم که تقسیمات را باید دوباره پیگیری کنید و اعلام کنید.
 
وی درباره دلیل دیگری که اعلام شهرستان شدن ششتمد به تأخیر افتاده است، گفت: البته این هم تاثیر داشت که کسانی در اطراف ما بودند که می گفتند که باید زبرخان هم اعلام شود. در سطح کشور، دولت مشکلی با شهرستان شدن زبرخان ندارد چون نزدیک به 50 هزارنفر جمعیت دارد. ولی برای مرکزیتش مشکل داشتند در نیشابور. بعد از جلسات متعددی که شورای تأمین استان و وزارت کشور گرفت، مرکزیت زبرخان تصویب شد و طرحش در کمیسیون دفاعی و امنیتی هیئت دولت به تصویب رسید. در واقع دلیل عقب افتادن شهرستان شدن ششتمد سبزوار بیشتر این بود که معطل زبرخان نیشابور بودند . نوسانات قیمت هم موثر بود.
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس دهم در پاسخ به خبرنگار دیگری که پرسید چرا قرارگاه خاتم فقط در بعضی پروژه های کوچک روستایی در سبزوار فعالیت دارد، گفت: ما برای قرارگاه خاتم طرح تعریف نمی کنیم، قرارگاه خاتم برای ما بر مبنای موجودی و داشته هایشان طرح تعریف می کند. 
 
وی افزود: قرارگاه خاتم یک قانونی دارد که می گوید در هر جایی که پروژه دارد، تا شعاع 60 کیلومتری آن پروژه قسمتی از درآمدهایش را برای محرومیت زدایی، سرمایه گذاری می کن. اما در سبزوار قرارگاه خاتم هیچ پروژه ای ندارد که در شعاع 60 کیلومتری آن کار دیگری را بخواهیم انجام بدهد. البته درصد بسیار کمی از پول در اختیار فرماندهی قرارگاه خاتم است که او می تواند جابه جا کند و اگر ما درصدی را در زمینه جهاز یا مدرسه سازی یا خانه عالم در محدوده سبزوار از قرارگاه خاتم کمک گرفته ایم، از محل لابی ها و چانه زنی هایی است که صورت می گیرد. 
 
مقصودی درباره ورزشگاه 15 هزارنفری فوتبال سبزوار نیز گفت: ما سال گذشته چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات نمایندگان پول گذاشتیم ، 5 میلیارد تومان هم دولت گذاشت، آقای رئیس جمهور هم که آمد باز قول داد بیشتر بگذارند، در مجموع الان دارند کار می کنند و نسبت به قبل بهتر شده است. 
 
وی درباره استاندار جدید خراسان رضوی نیز گفت: رزم حسینی شاید در بین تمام استانداران از اول انقلاب تا الان تنها استانداری است که امید به او دارم که اتفاقی در خراسان رضوی بیافتد. زیرا سوابق خوبی دارد.
 
مقصودی با بیان اینکه رزم حسینی سوابق خوبی دارد، افزود:  شعارش توسعه و ولایت است و سیاسی کاری در کارش نیست. 
 
وی درباره بودجه سال 98 گفت: بودجه 98 چالش ها و مشکلاتی دارد. واقعا نمی شود پیش بینی کرد که چه می شود. یک کلام بگویم، از معدود بودجه هایی است که قابل پیش بینی نیست. حتی در هشت سال دفاع مقدس نیز بر مبنای جنگی که داشتیم بودجه سال دوم یا سوم یا چهارم جنگ قابل پیش بینی بود اما  جنگ اقتصادی که اکنون درگیرش هستیم یک جنگ پنهان است و بودجه سال آینده نمی دانیم در تحقق و تخصیصش چه اتفاقی بیافتد.
 
نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: من فکر می کنم در بودجه 98 به دهک های پایین جامعه و روستاهای ما و حاشیه شهر و حقوق بگیرها توجه نشده و این از نقاط بسیار منفی است که در این بودجه باید به آن توجه کنیم.
 
وی سپس گفت: در پروژه های مهم سبزوار در بحث بودجه راه آهن را مد نظر داریم و تأثیرگذاری بنده در بحث آبخیزداری و بندهای خاکی بسیار زیاد بوده که ما حداقل 10 یا 15 بند خاکی را داریم که قبل از شروع سال 98 دستوراتش را گرفته و در ردیف های بودجه گذاشته ام که پول نقد و تخصیص صد در صدی دارد. یعنی از وقتی که بقیه دنبال طرح هایشان باشند ما باید برویم کارهایش را شروع کنیم. قطعا هرچه شناختمان بیشتر باشد، تأثیرگذاریمان بیشتر باشد. سعی کرده ایم با کارگروه ها و اطلاعاتی که جمع کرده ایم اتفاقات خوبی بیاندازیم.
 
حسین مقصودی همچنین در نشست خبری سه شنبه شب 23 بهمن ماه خود به چندین سئوال دیگر خبرنگاران نیز پاسخ گفت که کانال تلگرامی اسرارنامه پاسخ های او را به صورت کوتاه و فوری در همان شب، به شرح زیر انعکاس داد:
 
نماینده سبزوار درباره دلایل استعفای صالحی وزیر ارشاد، گفت: او اگرچه نسبت به بقیه وزرا مدت کمتری در این سمت حضور دارد، اما بیشترین کارت زرد را گرفته است. کاهش بودجه از دیگر عواملی است که احتمالا عامل استعفای او بوده است. سید عباس صالحی از ابتدا هم وزیر مورد نظر رئیس جمهور نبود و در لحظات آخر بدون تصمیم کارشناسانه به مجلس معرفی شد و احتمال داده میشد که مدت زیادی نماند.
 
وی درباره نتایج اهدای شاخه های گل توسط او به وزرا در صحن مجلس گفت: با آن کار، پیام اعتراض مردم را به دولت رساندم و نتایج خوبی به دست آمد. دست گل ها در مجموع بی راه نبود.
 
مقصودی در پاسخ به سئوال خبرنگاران برای کارنامه عملکردش گفت: من بدون ارفاق به خودم نمره ۱۷ تا ۱۸ می دهم. شما نیز همه شرایط را در نظر بگیرید و نمره بدهید. 
 
وی سپس در پاسخ به خبرنگاری که پرسید به سبحانی چند می دهید، گفت: به آن بنده خدا چه کار دارم؟ یک مقدار تازه رفیق شده ایم، باز می خواهید به هم بزنید؟ (خنده جمع حاضر) 
 
نماینده سبزوار درباره استانی شدن انتخابات مجلس گفت: این طرح در شرایط فعلی به نفع کشور نیست و دیگر نمایندگانی از روستاها نمی توانند رای بیاورند. البته من باز هم رای میاورم. 
 
وی همچنین اظهار داشت: پیش بینی میکنم طرح افزایش نمایندگان در مجلس به تصویب نرسد. زیرا هم هزینه زیاد دارد و هم درباره آن اختلافات زیادی وجود دارد. 
 
این نماینده مجلس درباره توجه و حماتش از تولیدگران و فعالان بخش صنعت سبزوار به بعضی از واحدهای تولیدی که در این مدت احیاء شده است اشاره کرد و گفت: به طور مثال ارژن چوب 47 کارگر داشت، الان 70 کارگر دارد. من وزیر را شخصا بردم به مجموعه ارژن چوب.
 
حسین مقصودی در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: در مدیران فعلی کشور تنها کسی که می تواند کشور را از این وضعیت نجات دهد قالیباف است.
 
وی به سئوال یک خبرنگار درباره اعتبارات ۲۲۵ میلیاردی سفر رئیس جمهور به سبزوار گفت: آقای برادران گفته اعتباراتمان ۲۲۵ میلیارد بوده، از ایشان بپرسید. اما از رقمی که اختصاص یافته اگر ۵۰ درصدش هم طی سه سال داده شود، خوب است. 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما