حسین مقصودی: جاده های سبزوار در بین28شهر استان رتبه 27 را دارد

ریحانه ریاحی، براتعلی رجبی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
نماینده مردم سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: که جاده های سبزوار متاسفانه در بین 28 شهر استان خراسان رضوی رتبه 27را دارد.
   
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه،  شامگاه سه شنبه 23بهمن ماه 1397حسین مقصودی در نشست خبری با اصحاب رسانه سبزوار افزود: البته بعضی از مدیران شهرستان،  دوست نداشتند که این اطلاعات را به خبرنگاران بگویم اما به هر حال امیدوارم با دو بانده کردن جاده حکم آباد و جاده سلطان آباد یا تعریض جاده ششتمد و جاده روداب این شاخص را بتوانیم بالا ببریم.
 
وی درباره هندبال به عنوان ورزش اول دیار سربداران نیز گفت: طی جلسه ای که با سرپرست هندبال کشور داشتیم ایشان  مبلغی را کمک کردند و قرار شد مبالغ دیگری را هم در آینده کمک کنند ولی اگر به دنبال اتفاق خوبی برای هندبال سبزوار هستیم باید تلاش کنیم تا زیر ساختها را بسازیم و به دنبال اسپانسر قوی باشیم. متاسفانه در این اوضاع بد اقتصادی هنوز نتوانسته ایم که اسپانسر خوبی برای هندبال پیدا کنیم و باید دید در آینده چه پیش می آید.
 
مقصودی در بحث مسائل فرهنگی وهنری شهرستان اظهار داشت: در زمانی که بنده شهردار  بودم بر هیچکس پوشیده نیست که برای اولین بار اداره فرهنگی وهنری را در شهرداری احداث کردم. البته   نباید از حق گذشت که در حق فرهنگ وهنر وهنرمندان این شهر کوتاهی شده است ومتاسفانه مدیران شهری سبزوار به فرهنگ وهنراین شهر توجهی نداشته اند اما در دستور کارمان هست که در اولین فرصت جلسه ای با هنرمندان داشته باشیم.
 
وی درباره سهمیه 3درصدی استخدام معلولان سبزوارگفت: استخدام 3درصد مخصوص شهرستان نیست و این قانون کلی در سطح کشور است که طبق ماده15لایحه حمایت از حقوق معلولان دولت مکلف است حداقل 3درصد از جامعه معولان را جذب کند. درباره وامهای مشاغل و وامهای مسکن معلولان در سبزوار نیز باید بگویم متاسفانه اکثرا به خاطر نداشتن ضامن برگشت می خورد.
 
حسین مقصودی در رابطه با راه آهن سبزوار نیز گفت: راه آهن آرزوی دیرینه مردم این شهر است ولی متاسفانه افرادی هستند که گرچه در ظاهر خود را علاقه مند به توسعه سبزوار می دانند اما با سنگ اندازی هایی مانع پیشرفت توسعه راه آهن می شوند.
 
وی ادامه داد: مخالفین توسعه سبزوار همیشه مخالف راه آهن بوده اند؛ چرا که راه آهن دروازه توسعه سبزوار است. به طور مثال اگر فردی بخواهد سرمایه گذاری کند، ارزانترین شیوه حمل و نقل مواد اولیه و تولیدی آن، راه  و همچنین راه آهن است.
 
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن افزود: از محل اعتبارات نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در سال گذشته 9 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و همچنین با سفر رئیس جمهور به سبزوار مبلغ  100 میلیارد تومان به پروژه راه آهن این شهرستان اختصاص داده شد که متاسفانه تاکنون تخصیص نیافته است.
 
وی اظهار داشت: اگرچه رئیس جمهور به وعده های خود در این زمینه عمل نکرده اما نمی شود همه را تقصیر ریس جمهور دانست و یک سری مسائل دیگر در رابطه با عدم پیشرفت پروژه راه آهن  سبزوار تاثیر گذار بوده است.
 
مقصودی با اشاره به اینکه پروژه راه آهن سبزوار پیشرفت هایی نیز داشته است، گفت: نسبت به یکسری اراضی از40 مالک در ورودی سلطان آباد که برای واگذاری زمین هایشان اوراق قبول نمی کردند و پول نقد می خواستند، خوشبختانه نیمی از این پول نقدی به صاحبان زمین ها پرداخت شد و نیمی دیگر به زودی انشالله پرداخت می شود و همچنین مناقصه احداث ایستگاه های این پروژه انجام شده است.
 
وی همچنین گفت: اتصال راه آهن سبزوار به بردسکن و کاشمر که در سال گذشته مطالعات آن انجام شد، از دیگر اقدامات مثبتی بود که صورت گرفت. همچنین به زودی با اختصاص اعتبارات ملی راه آهن شهرستان جوین به اسفراین متصل می گردد.
 
مقصودی در ادامه گفت: در هفته آینده جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی پیرو تکمیل راه آهن سبزوار خواهم داشت که امید می رود با پیگیری های صورت گرفته ، این مطالبه مردم سبزوار به زودی تحقق یابد.
 
نماینده مردم شهرستان های غرب خراسان رضوی در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه حمید سبزواری مورد توجه وزیرارشاد  قرار نمی گیرد، گفت: سؤال من از وزیر ارشاد وقت این است که چرا به بزرگان و مشاهیر این شهر همچون حمید سبزواری، دکتر علی شریعتی و ...توجه نمی شود تا بتوانیم آنها را به جوانان معرفی نماییم؟
 
وی افزود: به محض اینکه  وضعیت وزیر ارشاد مشخص شود، جلسه ای برای پیگیری این موضوع هماهنگ می کنم. البته شهرداری و شورای شهر باید در کنار ما باشند و در تسریع امور نیز اقداماتی انجام دهند.
 
حسین مقصودی درباره پایتختی کتاب ایران نیز گفت: اگر می خواهیم سبزوار جزءسه شهر برتر پایتختی کتاب ایران شود احتیاج به عزم ملی در داخل سبزوار داریم. شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و نمایندگان باید بیایند وبه مجموعه اداره ارشاد کمک کنند.
 
وی اظهار داشت: برای اینکه سبزوار بتواند رتبه نخست پایتختی کتاب را بگیرد اول در چشم انداز سیاست های سال98باید در شورای فرهنگ عمومی تصویب شود و بودجه ای را برایش مشخص کنند وگرنه در غیر این صورت مثل این سالها تلاشمان آب در هاون کوبیدن است وبه نتیجه نخواهیم رسید.
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما