بازگشت به کار 17 نفر از نیروهای تعدیل شده علوم پزشکی سبزوار

ریحانه ریاحی / مجله اینترنتی اسرارنامه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده ، 17 نفر از 22 نیروی تعدیل شده ای که به صورت شرکتی با مرکز بهداشت این شهرستان همکاری می کردند، دوباره به کار خود بازگشتند.

دکتر فاطمه نوده در گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه اظهار داشت: با مساعدت ریاست دانشگاه و پیگیری‌های فرماندار و نمایندگان تعداد ۱۷ نفر از نیروهای تعدیل شده در برنامه سلامت شهرستان و سایر واحدهای تابعه دانشگاه به کار گیری شده اند.

وی افزود: سال 96  همزمان با ابلاغ دستور العمل جذب نیرو برای حاشیه شهر و سلامت شهری، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تعدادی نیرو طی آزمون و مصاحبه تخصصی براساس جمعیت آماری شهرستان، در تخصص های مختلف همچون دستیار دندانپزشک، ماما، بهیار، بهداشت خانواده، تغذیه، سلامت روان و حتی نیروهای خدماتی و پذیرش در قالب شرکتی جذب کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: با تغییر سیاست ها و دستورالعمل های وزارت بهداشت، پرداخت اعتبارات صرفا بر اساس عملکرد و جمعیت فعال شده و خدمت گرفته تخصیص می یابد و با توجه به اینکه فقط ۷۰ درصد جمعیت سبزوار فعال شده بود تعدادی از نیروها تعدیل شدند .

وی با اشاره به دستورالعمل جدید که جذب نیروها باید بر اساس جمعیت خدمت گرفته و راستی آزمایی صورت گیرد، افزود: برای بازبینی عملکرد نیروها، علاوه بر مشخص کردن تعداد جمعیتی که خدمات می گیرند، راستی آزمایی نیز صورت می گیرد تا اثبات درستی یا نادرستی ادعاهای مطرح شده بررسی شود. از همین رو ارزیابی هایی انجام شد و براساس پایین ترین نمره  و عملکرد، 22 نفر از همکاران مراقب سلامت و ماما تعدیل شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه دانشگاه در قبال نیروهای شرکتی تعهدی ندارد و تنها بر کار آنها نظارت می کند، اظهار داشت: نه تنها دانشگاه علوم پزشکی بلکه تمامی ادارات و نهادهای دولتی نسبت به نیروهای شرکتی تعهدی ندارند و تعدیل نیروهای شرکتی کاری قانونی بوده است، چه بسا که این اتفاق در سراسر کشور نیز صورت گرفت و ما هیچ دخل و تصرفی در این موضوع نداشته ایم، ولی بازهم تمام تلاش مان را در جهت به کارگیری مجدد نیروها انجام دادیم که خوشبختانه به ثمر رسید.

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی علوم پزشکی سبزوار برای جذب نیروهای تعدیل شده، ادامه داد: در این مدت از تجربیات دانشگاه های دیگر شهرها استفاده نمودیم و همچنین با شرکت هایی که با دانشگاه ها در ارتباط بودند و تجارب خوبی داشتند ، ازنزدیک ارتباط برقرار کردیم و در نهایت به تقویت عملکرد خودمان پرداختیم که با این اقدامات توانستیم جمعیت آماری را افزایش دهیم و تعدادی از نیروهای تعدیل شده را مجددا جذب سیستم نماییم.

دکتر نوده با اظهار خوشحالی برای افرادی که دوباره به کار خود بازگشتند، افزود: به کارگیری مجدد نیروهای تعدیلی، حاصل چندین مکاتبه با معاونت توسعه و وزارت خانه ، پیگیری های مکرر ما و حمایت های رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بود که بابت این موضوع بسیار خرسندیم.

وی با بیان اینکه جذب مجدد نیروها بر اساس بالاترین نمرات صورت گرفت، گفت: برای جذب مجدد نیروهای تعدیلی، فراخوانی به نیروهای شرکتی غیرشاغل زدیم تا در جلسه برنامه ریزی استقرار نیروها حضور داشته باشند و ساز و کار جذب مجدد آنها برایشان روشن و شفاف باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: وضعیت 12 نفر از نیروهای تعدیلی که به کار بازگشتند، حتی از وضعیت قبلشان بهتر شده و مستقیما زیرمجموعه وزارت بهداشت شده اند و باقی آنها نیروی شرکت ندای آرمان سلامت بیهق محسوب می شوند.

وی در پاسخ خبرنگار که برای پنج نفری که هنوز جذب نشده اند چه تدبیری اندیشیده اید، گفت: افراد باقیمانده عملکردی ضعیف داشتند و بازگردان آنان امکان پذیر نمی باشد.

نوده اظهار داشت: از آنجایی که خدمات به مردم جزو اولیت های وزارت بهداشت است، طبق دستورالعمل وزارتخانه، نیروها باید در دوشیفت و حتی روزهای تعطیل خدمات دهند تا افرادی که برایشان مراجعه به مراکز در شیفت صبح مقدور نیست، بتوانند بعدازظهرها و در اوقات فراغت خود، مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین با موافقت آقای محرابی رئیس آموزش و پرورش سبزوار، از شورای آموزش و پرورش شهرستان مصوبه ای دریافت کرده ایم تا دانش آموزان مدارس در شیفت صبح به اتفاق والدین خود به مراکز بهداشت مراجعه نمایند و خدمات بگیرند و تعامل با سایر ادارات و سازمان ها از دیگر اقداماتی است تا جامعه آماری افراد خدمت گرفته را افزایش دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در پایان از برپایی ایستگاه سلامت در شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت ایام دهه فجر در جهت خدمات رسانی بهتر به مردم، جمعه 19 بهمن 97 در جایگاه نماز جمعه ایستگاه سلامت خواهیم داشت.


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما