فرزند مرحوم حمید سبزواری: برای تحویل دادن وسایل پدرم به موزه هیچ مشکلی نداریم

براتعلی رجبی / مجله اینترنتی اسرارنامه

فرزند مرحوم حمید سبزواری گفت: ما به عنوان خانواده استاد برای تحویل دادن وسایل شخصی پدرمان به موزه ای که قرار است در سبزوار راه اندازی شود هیچ مشکلی نداریم اما اول از همه باید جا ومکانش مشخص شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، محسن ممتحنی در حاشیه مراسم شب شعر «چله شکوفایی» و رونمایی از کتاب «گلبانگ آزادی» پدر شعر انقلاب به خبرنگار ما گفت:  همه وسایل شخصی پدرم برای تحویل  آماده است و خانواده دوست دارند که پدرمان هروسیله ای را که داشته اند  از کتابخانه ، جوایز، تقدیرنامه ها و...تا وسایل شخصی اش همه ماندگار بماند و در جایی مثل موزه نگهداری شود.

فرزند استاد سبزواری اظهار داشت: همان اوایل فوت پدرم که برای مشخص کردن محل دفن به سبزوار آمده بودیم  یادم هست بعد از اینکه  پارک جانبازان برای دفن مشخص شد شهردار قبلی سبزوار آقای دکتر طالبی درجلسه ای که در  شورای شهر برگزار شد از حُسن هایی که برای این مکان برشمردند این بود که اول از همه این فضا در مرکز شهر است ودوم اینکه  در محوطه  این فضا مجموعه فرهنگی وجود دارد که می توان به نام استاد سبزواری از آن استفاده کرد.

وی افزود: بخاطر دارم همان اوایل فوت پدرم  بخشی  از لوازم ایشان را به همراه خودم به سبزوار آوردم که تقدیم مسئولین کنم اما متاسفانه دیدم محلی که قولش را داده بودند و می خواستند در اختیار ما قرار دهند، آماده نیست. من هم آثار را بردم و به صورت امانی به موزه شهر تحویل دادم.

محسن ممتحنی درباره همکاری نکردن خانواده استاد سبزواری با مسئولین سبزوار گفت: زمان فوت پدرم که همه خانواده راهی سبزوار بودیم با من تماس گرفتند که قصد داریم  کامیونی را به تهران بفرستیم تا همه وسایل استاد را برایمان به سبزوار بیاورد ولی مادیگر در هواپیما بودیم و اگر هم کامیونی فرستادند من در جریان نیستم.

وی خاطر نشان کرد: در سه، چهارسال پیش  زمانی که استاد در قید حیات بودند خانه های پدری را در خیابان قائم به اوقاف سپردیم که  بسازند و بازسازیش کنند تا دانشجویان ومردم سبزواراز آن استفاده کنند. درآن زمان ریاست اوقاف سبزوار حاج آقای صفری بود که متاسفانه ایشان اصلا با ما همکاری نداشتند، بماند که بعد از فوت پدر چه اتفاقاتی حول و محور آن خانه ها برایمان پیش آمد...اما بعد از این همه سال خانه ها همانطورافتاده است. یادم هست اوایل فوت پدرم در جلساتی که با مسئولین سبزوار داشتیم همه آنها به ما  می گفتند آرامگاه  استاد سبزواری را می خواهیم مثل حافظیه یا مثل خیام در نیشابور بسازیم اما متاسفانه بعد از 2سال شان استاد حمید سبزواری در زادگاهش رعایت نشده است.

فرزند استاد سبزواری در پایان  گفت: من از بچگی با پدرم در همه مجموعه های هنری و شعری شرکت داشتم حتی یکبار هم ندیدم که پدرم به خاطرهنری که دارد از کسی تقاضای یک ریال بکند چون مسائل مالی برایش اصلا مطرح نبود ، در شرایط بد اقتصادی فعلی  ماهم به عنوان خانواده اش به هیچ عنوان نمی خواهیم که زحمتی برای دولت داشته باشیم و هزینه خارج از آن چیزی که مال خودمان است برای پدرمان در این شهر صورت بگیرد.

همچنین دکتر جوادجعفری نسب نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه ما در سبزوار هنوز در حدو اندازه نام استاد حمید سبزواری کاری نکرده ایم.

این شاعر سبزواری افزود: سبزوار به عنوان زادگاه پدر شعر انقلاب باید از این فرصت استفاده کند و نشست های  تخصصی تر و کارشناسی تری درباره استاد سبزواری و اشعارشان برگزار کند تا راه روشنی برای شاعران جوان انقلابی که می خواهند در راه شعر قدم بردارند ترسیم شود.

دکتر جعفری نسب همچنین در مورد ویژگی های اشعار استاد حمید سبزواری گفت: سروده های سبزواری در همه محورهای محتوایی شعر انقلاب درخشان بوده است از این جهت که بیشتر آنها به ویژه در اوایل انقلاب باعث گسترش فرهنگ انقلاب شد و می توان شعر استاد حمید سبزواری را شناسنامه شعر انقلاب نامید و به حق عنوان پدر شعر انقلاب زیبنده نام ایشان است.


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما