حسین غایبی ( شباهنگ) با چهار فیلم درسی وهفتمین جشنواره فجر

براتعلی رجبی / مجله اینترنتی اسرارنامه

حسین غایبی(شباهنگ) بازیگر تئاتر سبزوار که چند سالی است به صورت حرفه ای در سینمای ایران مشغول به فعالیت است امسال در سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر با چهار فیلم «خون خدا ، ماجرای نیمروز2 ، پالتو شتری و23 نفر» حضور دارد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، این هنرمند سبزواری در فیلم «خون خدا» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی در نقش رئیس بانک ظاهر شده است. فیلم «خون خدا» روایتی است از یک کارتن‌خواب که شب نهم محرم پاکتی خون آلود به دست او می‌رسد که زندگی او را دچار تغییر می‌کند. حسین غایبی در این فیلم در کنار رضا اخلاقی راد، فرید سجاد حسینی، سعید داخ وشیوا ابراهیمی به ایفای نقش پرداخته است.

فیلم دیگری که در سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد ماجرای نیم روز2 (ردخون) به کارگردانی محمدحسین مهدویان است که حسین غایبی در این فیلم در نقش مرد بومی و روستایی با لهجه سبزواری در کنار هنرمندانی چون هادی حجازی فر، بهنوش طباطبایی، جواد عزتی و محسن کیایی بازی می کند.

فیلم ماجرای نیم روز2(ردخون) در دل سازمان منافقین و اردوگاه اشرف روایت می‌شود. روایت داستان سیما (بهنوش طباطبایی) با نام سازمانی خواهر لیلا – خواهر کمال و همسر افشین- نگاه ویژه ای به زنان سازمان دارد. در حقیقت در سینمای ایران مخاطب برای اولین بار تا این حد آشکار و بی پرده با عقاید این گروهک تروریستی و زنان منافق آشنا می شود، زنانی چون زهره و سیما  که برخلاف القائات سازمان نمی توانند حس مادری خود را فراموش کنند.

گفتنی است در این فیلم علاوه بر حسین غایبی (شباهنگ) ، جعفر نامنی و رضا رسولی پوردو تن دیگر از بازیگران تئاتر سبزوار نیز به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم دیگری که حسین غایبی در آن هم به عنوان بازیگر وهم در گروه فیلمبرداری حضور دارد «پالتو شتری» به کارگردانی مهدی میرزایی است ، این فیلم داستانی طنز درباره یک دانشجوی فلسفه را روایت می کند که پالتویی از پدر خود به ارث برده است. او پس از پوشیدن این پالتو  دچار افکار وسوسه انگیز و موذیانه ای می شود. حسین غایبی در فیلم «پالتو شتری» در کنار سام درخشانی، بهاره کیان افشار، لیندا کیایی به ایفای نقش می پردازد.

و آخرین فیلم حسین غایبی (شباهنگ) در سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر «23 نفر» است که وی در گروه فیلمبرداری حضور دارد. درباره روایت این فیلم می شود گفت: «23 نفر» داستان گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما