قول رئیس فرودگاه سبزوار برای نشست خبری خبرنگاران شهرستان با مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

رئیس فرودگاه سبزوار قول برگزاری یک نشست خبری بین مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی با اصحاب رسانه این شهرستان را مطرح کرد تا دکتر قاسم زاده به عنوان اولین مدیری که قبلا به مدت چند سال ریاست فرودگاه غرب خراسان را برعهده داشته است، پاسخگوی مطالبات و سئوالات خبرنگاران دیار سربداران باشد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه؛ علی اصغر روشن بین در نشست خبری کاروان رسانه انقلاب که روز شنبه 13 بهمن 97 با حضور عباس محمدیان رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی، خبرنگاران استان و شهرستان و همچنین مسئولین سبزوار برگزار شد، به شرح عملکرد فرودگاه پرداخت و گفت: فرودگاه سبزوار در سال 1382 به بهره برداری رسید و در سال 83 نیز فعالیت های پروازی خود را آغاز کرد. این فرودگاه در سال 84 به عنوان مرز هوایی شناخته می شود و اولین پرواز بین المللی و خارج از مرزها همچون سوریه ودمشق اتفاق می افتد و در سال 91 نیز پرواز عتبات عالیات شکل می گیرد.

وی ادامه داد: فرودگاه سبزوار با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است و اکنون در بین 54 فرودگاه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ، رتبه 29 تا 31 را دارد که با توجه به اینکه فرودگاه اقماری در اداره کل فرودگاه استان خراسان رضوی محسوب می شود و عملکرد آن معمولا بالاتر از 5 تا 7 مرکز استان است، جایگاه نسبتا قابل قبولی دارد.

رئیس فرودگاه سبزوار اظهار داشت: اکنون در فرودگاه سبزوار سه پرواز رفت و برگشت در طول هفته توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام می شود.

وی افزود: از اقدامات مثبتی که سال قبل انجام شد تهیه دو دیزل ژنراتور500 کیلووات آمپر برای فرودگاه و نصب آن بود که پشتوانه بسیار خوبی برای این فرودگاه است که خرید و آماده سازی فضای آن با حدود 30 میلیارد ریال اعتبار انجام شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

روشن بین به افتتاح و راه اندازی سیستم سانترال جدید در فرودگاه سبزوار اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا از فرودگاه به صورت منطقه ای استفاده می شود و فرودگاه سبزوار به عنوان دومین فرودگاه فعال در استان خراسان رضوی جایگاه ویژه ای دارد که می تواند منطقه غرب خراسان بزرگ را نیز تحت پوشش قرار دهد و حتی اگر زیرساخت ها به درستی شکل بگیرد، بهتر می تواند نقش آفرینی کند، از همین رو به زودی شاهد راه اندازی سیستم سانترال جدید در فرودگاه سبزوار خواهیم بود.

وی تصریح کرد: وجود فرودگاه های بم و کرمانشاه در انتقال کمک های مردمی، امداد و نجات به منطقه و اعزام مصدومان و مجروحان بر هیچکس پوشیده نیست که فرودگاه سبزوار نیز می تواند مانند این فرودگاه ها در مواقع حوادث غیرمترقبه برای منطقه نقش بسیار موثری داشته باشد.

رئیس فرودگاه منطقه غرب خراسان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که فرودگاه سبزوار با آن دست و پنجه نرم میکرد، خدمات هندلینگ بود. به گونه ای که خدمات هندلینگ با ارائه یک مجوز داخلی و شهرستانی که مطابق بخشنامه سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاه ها است، می توانست تاکنون فعالیت کند، اما متاسفانه در چند ساله گذشته فرودگاه شهرستان از خدمات این شرکت بی بهره بود.

وی با اشاره به آغاز کار شرکت خدمات هندلینگ در سبزوار، ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری هایی که صورت گرفت در نهایت توانستیم شرکت خدمات هندلینگ سامان را که در فرودگاه های بزرگ تهران و مشهد سرویس دهی می کند، از اول بهمن ماه 97 در سبزوار نیز مستقر کنیم تا شرکت های هواپیمایی دیگر از لحاظ خدمات هندلینگ کمبودی نداشته باشند.

*****

مهندس روشن بین در ادامه این جلسه به سئوالات خبرنگاران سبزوار به شرح زیر پاسخ داد:

رئیس فرودگاه سبزوار درباره علت عدم اطلاع رسانی هیچیک از حضور های مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی درسبزوار گفت: سفرهای دکتر قاسم زاده به سبزوار کاری و بسیار کوتاه بوده است و تاکنون به طور خاص و جداگانه برای ارزیابی عملکرد فرودگاه سبزوار به شهرستان سفر نکرده اند تا بتوانیم از خبرنگاران شهرستان دعوت به عمل آوریم، ولی قول می دهم که از ایشان جهت برگزاری نشست خبری با خبرنگاران شهرستان دعوت کنم.

در تاکید سئوال قبلی که توسط یکی از خبرنگاران سبزوار مطرح شد، خبرنگار روزنامه قدس از مشهد نیز افزود:  بنده از همین تریبون از شما خبرنگاران سبزواری می خواهم اگر آقای قاسم زاده را دیدید سلام همشهریانش را نیز به او برسانید زیرا متاسفانه دکتر قاسم زاده به طور کل روال را بر عدم پاسخگویی گذاشته اند.

  روشن بین درباره عدم تطویل باند و پارکینگ فرودگاه سبزوار گفت: در حال حاضر میانگین مسافران ما در پروازهایمان 62 نفر برای هواپیماهای 100 نفره است که اگر بخواهیم تطویل باند برای پروازهای پهن پیکر 380 یا 300 نفره داشته باشیم، به دلیل نداشتن مسافر، این امر توجیه اقتصادی ندارد.

روشن بین درباره پشتیبانی سبزوار برای پروازهای مشهد اظهار داشت: فرودگاه سبزوار تا رده متوسط می تواند پشتیبان فرودگاه مشهد باشد. به گونه ای که در ماه قبل  یک پرواز ایرتور و دو پرواز آسمان که در مشهد نتوانستند بنشینند ، در سبزوار فرود آمدند ولی این پشتیبانی تا حد متوسط صورت می گیرد و اگر این فرودگاه بخواهد پشتیبان کلی فرودگاه مشهد باشد،  باتوجه به اینکه پیک ترافیک فرودگاه مشهد 200 پرواز است، نیاز به اعتباراتی از سمت وزارت خانه دارد که مصوب شود و تطویل باند یا گسترش پارکینگ به راحتی صورت نمی گیرد.

روشن بین درباره کاهش پروازهای فرودگاه سبزوار گفت:  بنده با حمایت های فرماندار سبزوار و نمایندگان مردم، پیگیری هایی برای افزایش پروازهای فرودگاه انجام داده ام، اما از آنجایی که عرصه هواپیمایی و هوانوردی تحت تاثیر شرایط سیاسی و اقتصادی قرار می گیرد، متاسفانه این پیگیری ها تاکنون ثمربخش نبوده اند. مثلا هواپیماهای ایرباس و ATR که به ایران فروخته شد، دیگر تحویل داده نشد و شرکت هواپیمایی کشور با کمبود ناوگان روبرو گشت و به همین دلایل شرکت هواپیمایی آسمان 54 مسیر فرودگاهیش را کنسل کرد که سبزوار نیز جز آمار کنسلی ها بود. اکنون تنها پنج فرودگاه اصلی کشور در برنامه این شرکت هواپیمایی وجود دارد.

وی افزود: خوشبختانه عملکرد فرودگاه سبزوار معمولا بالاتر از 5 تا 7 مرکز استان است که جایگاه نسبتا قابل قبولی دارد.امید می رود که با پیگیری های صورت گرفته بتوانیم شرکت هواپیمایی ایران ایر را جایگزین شرکت هواپیمایی آسمان نماییم و شاهد افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار باشیم.

روشن بین در توضیح عدم استفاده از مدیران بومی در دستگاه های معاونتی خود، گفت:  فرودگاه یک حرفه ی تخصصی و به نحوی خاص است که دو معقوله ایمنی و امنیت در این حوزه حرف اول را می زنند و مکمل هم هستند. پلیس فرودگاه، سپاه فرودگاه، هواشناسی، سوختگیری، مراقبت پرواز، الکترونیک، قسمت حقوقی و حراست در کنار شرکت های هواپیمایی و خدمات هندلینگ مجموعه فرودگاهی را شکل می دهند. اگر هدف خدمت به مردم باشد بومی و غیر بومی بودن افراد تفاوتی ندارد و حتی در استان و مرکز استان نیز از نیروهای غیربومی استفاده می شود و به کار گرفتن نیروها، طبق صلاحدید اداره کل شرکت فرودگاه ها صورت می گیرد.

رئیس فرودگاه سبزوار در انتهای صحبتش در مورد برگزار نکردن نشست خبری با اصحاب رسانه در طول فعالیتش تنها لبخندی زد و سکوت کرد اما علی جزندری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار و عباس محمدیان رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی این قول را از مهندس روشن بین گرفتند که در اولین فرصت نشست خبری با اصحاب رسانه سبزوار برگزار نماید.

گفتنی ست در ابتدای این جلسه، برخلاف انتظار، احمد برادران به عنوان معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار شهرستان سبزوار، از پروژهای اساسی شهرستان چیزی نگفت و گذرا از آن رد شد و تنها به رویدادها و شرح عملکرد اداراتی که مسئولینش در آنجا بودند و قرار بود خود آنها برای خبرنگاران صحبت کنند، پرداخت. این در حالی بود که ولع و انگیزه خبرنگاران برای شرکت در این جلسه شنیدن اخبار پروژه های توسعه ای شهرستان همچون راه آهن، استادیوم  15 هزار نفری سبزوار و .... بود.


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما