راه اندازی دفتر کمیسیون قضایی در شهرک صنعتی سبزوار/ 14 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی سبزوار به زودی به بهره برداری می رسد

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سبزوار گفت: دفتر کمسیون قضایی در شهرک صنعتی سبزوار جهت حمایت از سرمایه گذاران و کارگران و در نهایت جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی راه اندازی شد.

اسماعیل نامنی در گفتگو با خبرنگار اسرارنامه افزود: اعضای کارگروه دفتر کمسیون قضایی شهرک صنعتی سبزوار متشکل از پنج نفر است که رئیس دادگستری و دادستان به عنوان رئیس اول و نایب رئیس عضو این کارگروه هستند.

وی در ادامه به مشکل عمده واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: به طور عمده واحدهای صنعتی مشکلاتشان به دو سازمان اداره مالیات و سازمان تامین اجتماعی شهرستان بازمی گردد که متاسفانه این دو سازمان معضلی برای واحدهای صنعتی محسوب می شوند و اگر از این معضلات پیشگیری نشود، امکان فرار سرمایه گذار و در نهایت تعطیلی واحدهای صنعتی را خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سبزوار تصریح کرد: در سال 98، تعداد 2 واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک و همچنین تعداد 12 واحد در شهرک صنعتی شماره دو سبزوار به بهره برداری می رسد.

وی افزود: تمام زمین های شهرک صنعتی شماره یک سبزوار واگذار شده است و تنها دو واحد صنعتی بوستان و پارس هستی آسیا در حال ساخت و ساز هستند که انشالله در سال 98 به بهره برداری می رسند. اما در شهرک صنعتی شماره دو سبزوار 54 هکتار برای واگذاری وجود دارد که امید می رود در سال آینده شاهد بهره برداری واحدهای صنعتی این شهرک باشیم.

وی با اشاره به تجهیز شبکه مخابرات فیبر نوری در شهرک صنعتی شماره 2، گفت: خوشبختانه زیرساخت ها در شهرک صنعتی شماره یک تکمیل شده است و کمبودی در این منطقه نداریم. همچنین در شهرک صنعتی شماره دو نیز در حال آماده سازی زیرساخت ها هستیم که با پیگیری های صورت گرفته به زودی به اتمام می رسد، همانطور که تا کنون شبکه مخابرات فیبر نوری این منطقه به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: تعداد 115 قرارداد در شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی بابت واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی سبزوار منعقد شده است که این قراردادها توسط  62 واحد صنعتی فعال شهرستان، اجرا می شود.

وی با اشاره به نقش شهرک های صنعتی در اشتغال زایی گفت: در حال حاضر 827147 نفر در شهرک های صنعتی کشور فعالیت می کنند که سهم سبزوار بزرگ در جذب نیرو 1939 نفر بوده است و از این تعداد حدود 1500 نفر در شهرک های صنعتی خود شهر سبزوار مشغول به کار هستند.

نامنی تصریح کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر به خاطر نگاه مثبت دولت به صنایع و استقرار واحدهای صنعتی در شهرک ها، وضعیت صنعت سبزوار نسبت به سال‌های گذشته ارتقاء یافته و ما نیز سعی کرده ایم حدالامکان زیر ساخت ها را فراهم نماییم که تا کنون حاصل این تلاش ها، احداث و راه اندازی 6 شهرک و ناحیه صنعتی در منطقه غرب خراسان رضوی بوده است وانشالله در سال آینده شاهد افتتاح سه ناحیه صنعتی دیگر در نوده انقلاب، ششتمد و روداب خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه حتما نباید تسهیلات مادی از جانب دولت در اختیار شهرک های صنعتی قرار گیرد، توضیح داد: گرچه از طرق مختلف همچون سایت های کارا و بهین یاب و بانک صنعت و معدن که تنها شعبه ی موجود سطح استان خراسان رضوی است، تسهیلاتی به صورت مشارکتی در اختیار واحدهای صنعتی قرار می گیرد، ولی ما در حوزه معادن صنایع کوچک تسهیلاتی غیرمادی مانند توسعه خدمات نرم افزاری و فناوری شرکت های دانش بنیان و فناوری صنعتی در قالب فن بازار، توسعه شبکه صنعتی از طریق خوشه های صنعتی و نظام پیمانکاری های فرعی و تولید بدون کارخانه، توسعه کارآفرینی و منابع انسانی در واحد صنعتی، توسعه بازار و همکاری های بین المللی، توسعه اطلاع رسانی در زمینه صنایع کوچک و شهرک ها و نواحی صنعتی، ارائه خدمات کلینیک سیار صنعت، حمایت از ایجاد آزمایشگاه ها و واحدهای تحقیق و توسعه، کمک به تامین منابع مالی صنایع کوچک از طریق اعطای تسهیلات و صدور ضمانت ها و همکاری با دانشگاه ها و مراکز توسعه و فناوری و... در اختیار سرمایه گذاران گذاشته ایم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سبزوار افزود: در طول هر سال، یک مرتبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به بررسی مشکلات شهرک های صنعتی سبزوار می پردازد و همچنین ماهیانه با دستور فرماندار شهرستان در حوزه رفع موانع شهرک های صنعتی سبزوار، جلسات کارگروه برگزار می گردد.

وی با اشاره به رشد عملکرد شهرک های صنعتی سبزوار در سال 97، اظهار داشت: خوشبختانه شهرک های صنعتی سبزوار با رشد خوبی روبرو بوده، به طوری که تمام زمین های شهرک صنعتی شماره یک به اتمام رسیده است و باتوجه به تقاضای زیاد واحدهای صنعتی غذایی، تغییر کاربری زمین های شهرک صنعتی 2 را از طریق اداره محیط زیست درخواست کرده ایم تا بتوانیم زیرساخت های این منطقه را برای حوزه غذایی فراهم نماییم.

اسماعیل نامنی در ادامه با بیان پروژه های انجام شده در شهرک های صنعتی شماره (1 و 2) سبزوار گفت: در چند سال اخیر اقداماتی چون اجرای آسفالت و اجرای آیلند ورودی سمت توسعه و خیابان های اصلی، خرید یک کامیون 18 تنی آتش نشانی و اجرای ایستگاه آتش نشانی به همراه تجهیزات کامل و جذب 4 نفر نیرو آتش نشان ، اجرای روشنایی سمت معابر توسعه و فنس کشی دو مخزن آب شرب و صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک و همچنین حفر یک حلقه چاه و تجهیز آن، اجرای شبکه روشنایی معابر به طول 7 کیلومتر، اجرای آسفالت و جدول گذاری معابر  اصلی و فرعی، اجرای ساختمان نگهبانی، اجرای شبکه گاز داخلی شهرک، اجرای ایستگاه تقلیل فشار گاز و اجرای شبکه مخابرات فیبر نوری در شهرک صنعتی شماره دو صورت گرفت.

وی  تصریح کرد: مجموع میزان سرمایه گذاری واحدهای تولیدی فعال در غرب خراسان رضوی، 1380 میلیارد ریال بوده که سهم شهرک های صنعتی 1 و 2 سبزوار به ترتیب  803  و 395 میلیارد ریال اعلام شده است.

نامنی در ادامه افزود: خوشبختانه طبق قول مدیرعامل شهرک صنعتی خراسان رضوی مطالعات پروژه تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سبزوار امسال به پایان می‌رسد و در سال آینده وارد برگزاری مناقصه می‌شود. همچنین رمپ ورودی شهرک صنعتی شماره دو اجرا شده است و طی یک ماه آینده آسفالت خواهد شد

وی با اشاره به نبود عابر بانک در شهرک های صنعتی سبزوار گفت: زیرساخت و جانمایی عابر بانک فراهم شده است و اعلام آمادگی از طرف ما صورت گرفته اما هیچ بانکی تاکنون به خاطر دوری مسیر و مشکلات موجود حاضر به آوردن این دستگاه به شهرک های صنعتی سبزوار نشده است، اما با عین حال باز هم پیگیر این موضوع خواهیم بود.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما