مائده سادات حجازیان:

دانشگاه سوره هیچ حمایتی از نمایش«مهمانسرای دو دنیا» نکرد

براتعلی رجبی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

تهیه کننده سبزواری نمایش«مهمانسرای دو دنیا» گفت: این نمایش در سالن خصوصی تماشاخانه «ایران تماشا» تهران به روی صحنه رفت و با اینکه گروه ما دانشجویی بود، متاسفانه هیچگونه حمایتی از طرف دانشگاه سوره از ما نشد و از اجاره پلاتو که کلا 15جلسه بود تا اجاره سالن همه با هزینه های شخصی خودم پرداخت شد.

مائده سادات حجازیان در گفتگو با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه افزود: متاسفانه تماشاخانه های دولتی در تهران کلا با دو رویکرد پیش می روند یا باید پارتی داشته باشید یا اینکه از رزومه کاملی برخوردار باشید.  

وی ادامه داد: وقتی من دانشجو که ترم6 ادبیات نمایشی سوره هستم هیچکدام از این موارد را ندارم تکلیف من چیست؟ وقتی به یکی از تماشاخانه های دولتی مراجعه نمودیم دقیقا پاسخی که از طرف آن مسئول شنیدیم این بود، آیا کارگردان یا بازیگران تئاترتان جزء سلبریتی ها هستنداست؟ و در آخرهم  آب پاکی را روی دستمان ریختند که واقعا برای چه پیش ما آمده اید؟ این دقیقا جواب هایی بود که متولیان دولتی تئاتربه ما دادند پس من دانشجوی تئاتر که  اول راه هستم مجبورمی شوم  که به سمت سالن های خصوصی بروم و در بین سالن های خصوصی هم کمتر سالن هایی هستند که مثل تماشاخانه ایران تماشا با دانشجو کنار بیایند.

حجازیان درباره نمایشنامه مهمانسرای دو دنیا به قلم اریک امانوئل اشمیت که اخیرا به روی صحنه رفته است، اظهار داشت: این نمایشنامه داستان قرار گرفتن چند انسان بر اثر حادثه‌ای در جایی میان دو دنیا است، « مهمان‌سرای دو دنیا» نمایشی درباره زندگی است كه نتیجه‌گیری و تحلیل محتوایش را از برآیند دو تم غالب عشق و مرگ به دست می‌آ‌ورد. همه چیز از ورود ژولین پورتال به ناكجاآبادی مرموز آغاز می‌شود و در ادامه، تماشاگر متوجه می‌شود ژولین بر اثر یك تصادف به اغما رفته و روح او در این ناكجاآباد با شخصیت‌های دیگری كه هریك به دلیلی در حالت كما هستند، در انتظار مرگ یا بازگشت به دنیا به سر می‌برد. درست است که نمایشنامه های اشمیت مملو از درونمایه های فلسفی است اما چنان ساده این مفهوم های فلسفی را بیان می کند که قابل فهم برای همه اقشار ومخاطبان است تماشاگر خیلی خوب با آثارش ارتباط برقرار می نماید.

تهیه کننده نمایش «مهمانسرای دو دنیا» درباره آثار اریک امانوئل اشمیت گفت: آثار این نویسنده تا به امروز در سراسر جهان با استقبال مخاطبان و منتقدان بسیاری مواجه شده است ،در ایران هم علاوه بر کارگردانان بزرگی چون فرهاد آئیش و سهراب سلیمی دانشجویان تئاترهم آثار این نویسنده را به روی صحنه برده اند.

گفتنی است نمایش« مهمانسرای دو دنیا» از5 تا15 دی ماه به مدت 10شب،هر شب ساعت19 به کارگردانی سجاد همتی در تهران  به  روی صحنه رفت و «امیرحسین نعیمی، محمد براتعلی، محمد خوشبخت، نگار عزیزی، خرم بانو عسکری و یاسمین رفیعی» در این نمایش به ایفای نقش پرداختند وگروه هنری ساویس به تهیه‌کنندگی مائده حجازیان این نمایش را به روی صحنه برده است.

عواملی چون دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: مائده حجازیان، طراح نور: سید زهرا سیدعلی ، طراح گریم و مجری گریم: سپیده شمس، اسما یزدانیان، طراح پوستر و بروشور و تیزر: مهناز ملکی، طراح آکسسوار صحنه و لباس: پونه طاهرخانی، آهنگساز: علیرضا دادرس، مدیر صحنه: پونه طاهرخانی، منشی صحنه: فاطمه میرزایی و عکاس: مهناز ملکی در به صحنه بردن این تئاتر دخیل بودند.

لازم به ذکر است، مائده سادات حجازیان که اکنون دانشجوی ادبیات نمایشی دانشگاه سوره است، فعالیت هنری خود را در سن هفده سالگی با ساخت فیلم «پرانتز باز» در سبزوار آغاز  کرده است و اولین حضورش در تئاتر بعنوان منشی صحنه وگریم در نمایش «آقای اشمیت کیه» نوشته سباستین تیری بود و برای اولین باربعنوان تهیه کننده، نمایش«مهمانسرای دو دنیا» را با همکاری گروه ساویس در تهران به روی صحنه برده است.

 

 

نظرت را بنویس
comments

مزینانی

الان این خبر ارزش بارگذاری داشت اسرارنامه.. دم انتخابات کفگیر بد جور به ته دیگ خورده.یه کوچولو برگرد پشت سرت رو نگاه کن اسرارنامه.. چی کاشتی تو این پنج شش ماه پیش و قراره چی درو کنی..
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما