از 54 پرستار نمونه سبزوار تجلیل شد

براتعلی رجبی / مجله اینترنتی اسرارنامه 
 
پنجاه و چهار پرستار نمونه سبزوار طی مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز پرستار از سوی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان مورد تجلیل قرار گرفتند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، در آستانه فرا رسیدن میلاد حضرت زینب (س) جشن بزرگداشت روز پرستار چهارشنبه 19دی ماه با حضور جمع کثیری از پرستاران ومسئولان علوم پزشکی وفرماندار سبزوار در سالن سیادتی، پردیس دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار شد و پرستاران نمونه تقدیرنامه های خود را از دست مسئولان دریافت کردند.
 
ریس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در این مراسم ضمن تبریک میلاد بانوی پرستار کربلا حضرت زینب(س) گفت: از زحمات صادقانه و دلسوزانه همه پرستارانی که در6 بیمارستان سبزوار و دیگر مراکز درمانی شهرستان مشغول به فعالیت هستند قدردانی می نمایم، به خصوص در این ده ماهه سال97که به هر حال سال سختی بود وسال 98 سخت تر از امسال خواهد بود. 
 
دکتر علیرضا مسلم افزود: نظام سلامت بخش قابل توجهی از خدماتش مرهون زحمات پرستاران است، البته ما در حوزه پرستاری به غیر از مشکلات پرداختی به همکاران  نقایص خودمان را هم داریم که باید همه ما بپذیریم که کیفیت های ما هنوز به حد استاندارد نرسیده است وباید تلاش کنیم که کیفیت را بالا ببریم چون رفتار برخی از همکاران پرستار ما با بیماران مخصوصا با همراهیان بیمارهنوز مناسب نیست و بخش قابل توجهی از نارضایتی ها که گزارش آن چه از طریق تلفنی وپیامک ، چه در فرم های کتبی به دست ما رسیده  مربوط به این حوزه است. 
 
وی تصریح کرد: البته بخش قابل توجهی از رفتار همکاران ما که باعث نارضایتی بیماران وهمراهانشان  شده، نشات گرفته از مشکلات اقتصادی است که در دانشگاه و زندگی شخصی دارند واین مشکل در کارشان نمایان می شود وبخشی هم ذاتی است، که آن بخشی که مربوط به دانشگاه است امیدوارم به کمک همه مجموعه علوم پزشکی این مشکلات کمتر شود تا ما بتوانیم خدمات بهتری به  بیماران بدهیم.
 
مسلم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در 8 ماه نخست سال 1397 کارانه به پرستاران سبزوار پرداخت شده است، گفت: من سال قبل اعلام کرده بودم  که در سال 97 می توانیم 2کارانه همکارانمان را پرداخت کنیم، اما در عمل 10 کارانه بیشتر پرداخت کرده ایم که مبلغی حدود 50 میلیارد تومان است این در حالی است که در 8  ماهه نخست سال 96 فقط 8 کارانه پرداخت کرده بودیم.
 
ریس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: برای پرداخت این50میلیارد تومان ما در تراز مالی مان از برخی موارد چشم پوشی کرده ایم و بعضا در برخی موارد عقب تر مانده ایم، به طوری که اکنون در پرداخت دوماه اضافه کار و 2ماه فول تایمی اعضای هیات علمی دانشگاه عقب تریم، همچنین در پژوهش کمتر هزینه کرده ایم و7 میلیارد تومان در تجهیزات پزشکی کمتر پول داده ایم. در واقع اصل حرف من این است که ما در همه حوزه ها صرفه جویی داشته ایم.
 
او همچنین گفت:ما در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در تمامی حوزه ها یکسری موارد پرداخت های نابجا و پرداخت های خارج از عرف، داریم که باید جلویش گرفته شود و از طرف دیگر باید کیفیت خدمات رسانی مان را بالا ببریم.
 
مسلم سپس با بیان اینکه باید روی کمیتمان نیز صرفه جویی کنیم، بیان کرد: خود پرستاران هم می توانند برای صرفه جویی در هزینه های علوم پزشکی وقتی که مشاهده می کنند، بیمارها کم شده است پیش قدم شوند و از سوپر وایزر بیمارستان ها بخواهید حالا که تعداد مریض ها کم، است آن ها را آف کنند تا اینگونه  در این بخش هم به لحاظ کمی صرفه جویی صورت بگیرد.
 
ریس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در بخش دیگری از این صحبت های خود گفت: اگر کسی از من بپرسد بعداز 6سال خدمت در این شهر مهمترین مشکل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار چیست؟ من می گویم که پرسنل،  دانشگاه را از خودشان نمی دانند، وقتی شما این مجوعه را از خودتان نمی دانید به شخصه از دست من کاری ساخته نیست.  
 
وی در پایان از همه نیروهای علوم پزشکی خواست هماهنگی وتعاملشان را با دانشگاه، افزایش دهند و حس مالکیتشان را به بیمارستان، دانشگاه وبخش خود در سال 98 بیشتر کنند تا انشالله مدیران دانشگاه هم بتوانند با کمک وپشت گرمی  نیروها در تمام حوزه ها از جمله حوزه پرداختی به آنان سربلند باشند.
 
در ادامه این مراسم رئیس نظام پرستاری سبزوار نیز ضمن تبریک روز پرستار به تمام همکاران خود گفت: در شرایط موجود ومشکلات  اقتصادی ، ما در ارتباط مستقیم با دانشگاه هستیم  ودر تلاشیم که مسائل مالی مطرح شده را بر طرف نماییم.
 
حمید ثقینی افزود: همانطورکه درجریان هستید بنده دوسال است که در استانی دیگر مشغول به خدمت هستم اما برحسب وظیفه وبه احترام آرای دوستان کنار نرفته تا وظیفه ام را کامل کنم تا انشالله این مسئولیت را به دوره بعد منتقل کنیم و از همین جا ازهمه همکارانم تقاضا دارم که درانتخابات آتی نظام پرستاری شرکت کنند و نیز دوستانی که می توانند قدمی در راستای اعتلای نظام پرستاری سبزوار بردارند حتما در انتخابات پیش رو کاندید شوند تا بهترین انتخاب ها صورت بگیرد.
 
وی همچنین گفت: در تلاش هستیم که به امید خدا در همین ماه برای  پاسداشت روز پرستار مراسمی را با حضور همه خانواده پرستاری از جمله تقدیر شده های سازمان و دانشگاه و  حتی بازنشسته ها مراسمی را برگزار نماییم.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما