تقدیر و تشکر مسئولین سبزوار در مراسم در مراسم "شوچله" از موسسه کیاسبز بیهق

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

به همت موسسه فرهنگی و هنری کیاسبز بیهق و گروه فرهنگی و هنری میعاد مراسمی باعنوان"شب چله" به مناسبت یلدا 97 در تاریخ 28 و 29 آذر ماه برگزار شد که با حضور گرم و پرشور مردم روبرو شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، حسین مقصودی نماینده سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی که در مراسم "شوچله" حضوریافت، گفت: انصافا امشب از این برنامه بسیار لذت بردم و همیشه در سخنرانی هایم به خصوص سخنرانی سال گذشته م در حضور اسحاق جهانگیری گفته ام اقتصاد مقاومتی فقط بحث صنعت و کشاورزی نیست. ای کاش بتوانیم از آیین ها و موسیقی های محلی و همچنین آثار تاریخی نیز بهره ببریم.

مقصودی در ادامه افزود: ایران بزرگترین و اولین کشوری است که در تاریخ قدمتی بی نظیر دارد و دیار سربداران همتراز ایران است، چرا که قدمتی بالای 7000 سال دارد.

وی ادامه داد: آیین های بومی و سنتی ، آب و هوا و 1700 اثر تاریخی سبزوار نه تنها می تواند برای جوانان شغل ایجاد کند بلکه جوانان این دیار همیشه شاد و سرزنده هستند.

مقصودی تصریح کرد: از مدیریت جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار به خاطر تحولی که در عرصه فرهنگ و هنر شهرستان ایجاد کرده و همچنین دست اندرکاران این جشن (موسسه کیاسبزبیهق و گروه فرهنگی هنری میعاد) و هنرمندان سبزواری تقدیر و تشکر می کنم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد سبزوار در ادامه این جشن گفت: خوشبختانه سبزوار امسال در سطح شهر شاهد برنامه های متنوع و شادی بود و این شور و نشاط را مدیون هنرمندان سبزواری که پای کار بودند، هستیم.

شجاع مقدم افزود: انشا... در دهه فجر جشن سنتی محله به محله را خواهیم داشت که قرار است در تمام محلات با حضور مردم جشن های محلی برگزار گردد و شور و نشاط را دربین مردم تقسیم کنیم.

وی در پایان از تمام دست اندکاران جشن "شوچله" به خصوص عوامل موسسه فرهنگی و هنری کیا سبز بیهق و مدیرعامل این موسسه جناب آقای سیدنوراله رضوی و همچنین گروه فرهنگی و هنری میعاد تقدیر و تشکر کرد.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما