برنامه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برای حل مشکلات نیروهای تعدیلی

الهام شبانی مقدم/ مجله اینترنتی اسرارنامه

مدیر توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: دانشگاه برای حل مشکلات نیروهای تعدیل شده برنامه ارائه داده است.

مهدی بازقندی در گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه اظهار کرد: سال 96 همزمان با ابلاغ دستور العمل جذب نیرو برای حاشیه شهر، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار جهت رعایت در جذب نیروی انسانی در 15 اردیبهشت همان سال آزمونی برگزار کرد که طی این آزمون و مصاحبه تخصصی براساس جمعیت آماری شهرستان، برآورد نیروی انسانی شد و  تعداد 88 نفر نیرو به سیستم  جذب گردید.

مهدی بازقندی با بیان اینکه تمامی این نیروها به صورت شرکتی جذب سیستم شده اند، افزود: قرارداد این شرکت با دانشگاه یک ساله است و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار عملاً باید در 15 آذرماه 97  از طریق مناقصه کار را به شرکت جدید واگذار می کرد، به همین خاطر فرایند مناقصه با ترک تشریفات همچنان در حال انجام است و قرارداد شرکت قبلی با مبنای قرارداد جدید به مدت 2 ماه تمدید شده است.

 وی تصریح کرد: با گذشت یک سال از خدمت این تعداد نیرو، دانشگاه علوم پزشکی کار و عملکرد تک تک آنها مورد ارزیابی قرار داد و مشخص شد که جمعیتی که در یک سال گذشته در برنامه سنجیده شده بودند نسبت به جمعیتی که امروز این نیروها جذب و تشکیل پرونده داده اند کاهش داشته است و براساس نسخه جدید و با توجه به کاهش جمعیتی، دانشگاه  مجبور است بخشی از نیروهای شرکتی را کاهش دهد.

بازقندی ادامه داد: اگر در ابتدا دانشگاه اعلام می کرد یک نفر نیرو می تواند جامعه آماری 500 نفر را پوشش دهد، اکنون که جمعیت از 220 هزار به 160 هزار نفر کاهش داشته است، به تناسب جمعیت حاضر، نیروهای شرکتی آگاه بودند که به دلیل کاهش جمعیت ، تعدادی از آنها که در یکسال گذشته از طریق آزمون جذب پایگاه های بهداشت شده اند باید کاهش پیدا کند و تعدیل شود .

 وی ادامه داد: دانشگاه نیروی مازاد بر کار نمی خواهد حالا که مبنای کار بر تعدیل نیرو است، برای جلو گیری از سلیقه ای کار کردن 60 درصد آزمون و  40 درصد عملکرد و پایش  نیروها  در نظر گرفته شد. اینگونه بود که جمع پایش و عملکرد این نیروها بررسی شد و از مجموع 88 نیرو در نظر گرفته شده ، 22 نفر نیرو که پایین ترین نمره  و عملکرد را داشتند تعدیل شدند.

مدیر توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار توضیح داد: تعدیل نیروهای شرکتی کار قانونی بوده و این کار نیز برخلاف قانون اتفاق نیفتاده است؛ دانشگاه از اینکه کسی را از کار برکنار کند خوشحال نیست. رئیس دانشگاه دغدغه دارد تا فرآیندی تعریف شود و امیدواریم تا در آینده این تعداد نیروی تعدیل شده جذب سیستم شوند.

بازقندی افزود: به هرحال چون تعدادی نیرو بیکار شده اند و این افراد هم پیگیری هایی را برای بازگشت به کار داشتند، جلسه ای پیرو دستور فرماندار شهرستان جلسه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون بهداشتی ، حراست، عوامل فنی در بحث پایش عملکرد و نیروهای تعدیل شده برای پیگیری به مشکلات این نیروها در محل سالن جلسات مرکز بهداشت برگزار شد.

وی تصریح کرد: نتیجه جلسه بر این شد که نیروهای حاشیه شهر در مدت دو ماه آینده ، سقف جمعیتی خود را بالا ببرند و این افراد به ازای جمعیتی که برایشان تشکیل پرونده بدهند در سیستم باقی می مانند و قرار نیست خدمت در پشت میز داده شود و باید در درب منازل به خانواده ها خدمات داده شود. اگر جمعیت مورد نظر توسط این افراد افزایش یابد، از بین افراد تعدیل شده، به ترتیب نمره فضلی که در پایش و آزمون بدست آوردند، مجددا دعوت به کار می شود.

بر این اساس  که در مرحله اول تعداد 5 نفر از آنها به کار گرفته می شوند، همچنین در فرآیندهای دیگر، افرادی در سیستم هستند که بازنشسته می شوند و باید جایگزین برای آنها تعریف شود که این جایگزینی از بین افرادی  انتخاب می شود که نمره فضلی را در پایش بدست آوردند .

وی همچنین افزود: دانشگاه علوم پزشکی براساس قراردادهای قانونی که در چارچوب پزشک خانواده یا روندهای دیگر دارد مرحله به مرحله بخشی از این افراد  تعدیل شده را جذب سیستم می کند.

بازقندی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه افراد تعدیل شده ای که در پایگاه های سلامت حاشیه شهر بلوک هایی را تحت پوشش داشته اند و با تعدیل این افراد و تا زمانی که نیروی جدید اطلاعات را بگیرد تا به کار مسلط شود اگر اتفاقی برای افراد تحت پوشش بویژه زنان باردار رخ دهد چه کسی پاسخگو  میباشد، گفت: نیروی جایگزین برای افراد تعدیل شده وجود دارد. نیروی جایگزین با تدابیر مرکز بهداشت، کار را در پایگاه بهداشتی به دست می گیرند و خدمت رسانی به افراد تحت پوشش را ادامه می دهند و مطمئناَ هیچ کس بدون مراقب بهداشتی نخواهد ماند.


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما