در خواب غفلت مدیران فرودگاهی خراسان رضوی؛

پیشرفت های چشمگیر فرودگاه شاهرود و معطلی طرح های توسعه ای فرودگاه سبزوار

ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه

فرودگاه شاهرود روز سه شنبه 13 آذر 97 همزمان با سفر رئیس جمهور ایران به این شهرستان، به جمع فرودگاه های مرز مجاز هوایی کشور پیوست و همچنین چندین طرح توسعه ای عمده این فرودگاه در جریان همین سفر دکتر روحانی به بهره برداری رسید.

فرودگاه شاهرود در یک سال اخیر از توجهات خوبی برخوردار بوده و همواره خبر پیشرفت های آن در رسانه های کشور منتشر می شود. این در حالی است که فرودگاه سبزوار به عنوان تنها فرودگاه غرب استان خراسان رضوی با جمعیت بیشتری که تحت پوشش خود دارد در همین مدت چندان حرکت رو به جلویی نداشته و حتی می توان گفت از برخی جهات درجا زده است.

آمارها نشان می دهد اگرچه میانگین جابه جایی بار و مسافر در فرودگاه شاهرود به صورت ملموسی کمتر از  فرودگاه سبزوار است، اما برعکس هم پروازهای بیشتری نسبت به سبزوار دارد و هم پروژه های توسعه ای آن با سرعت و جدیت بیشتری اجرا می شود.

چندی قبل مهندس روشن بین رئیس فرودگاه سبزوار اعلام کرده بود که فرودگاه این شهر مظلوم واقع شده است و از نیازهایی نظیر تطویل باند، توسعه ترمینال، گازرسانی، همه روزه کردن پروازها به تهران و برقراری مسیرهای پروازی به مقاصد جدید به ویژه کیش و عتبات عالیات و ... به  عنوان اولویت های فعالیت و توسعه تنها فرودگاه غرب خراسان رضوی یاد کرده بود.

اینک با این رشد و توسعه سریع فرودگاه شاهرود و کم توجهی و رکود موجود در فرودگاه سبزوار بیش از پیش به نظر می رسد سخنان مهندس روشن بین درباره مظلومیت فرودگاه سبزوار صحیح بوده باشد.

البته فرودگاه سبزوار سالها قبل و در سفر رئیس جمهور سابق ایران به این شهر، مرزمجاز هوایی اعلام شد اما مسئله اینجاست که تا کنون استفاده ای از این امتیاز نشده و خصوصا در مدت های اخیر هیچ پروژه مهم و اساسی توسعه ای در این فرودگاه به ثمر نرسیده است، این در حالی  است که اتفاقا اردیبهشت ماه همین امسال فرودگاه سبزوار نیز میزبان و اولین مبدأ سفر رئیس جمهور  ایران به استان خراسان رضوی بود، اما گویا بین نتایج و ثمرات دو سفر رئیس جمهور به سبزوار و شاهرود از زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد.

اینجاست که باید از مسئولان شهرستان سبزوار به ویژه فرماندار و نمایندگان و نیز از مدیران شرکت فرودگاه های خراسان رضوی پرسید که این همه بی اعتنایی به نیازها و ظرفیت های فرودگاه سبزوار برای چیست؟

هرچند قاعدتاً مردم سبزوار از پیشرفت های فرودگاه شاهرود ناخرسند نیستند بلکه آن را به فال نیک هم می گیرند زیرا در یک نگاه کلی نگرانه ، هر نقطه ای از کشور که به پیشرفت و آبادانی دست پیدا کند، به نفع همه ماست و تاثیر مثبتش را بر دیگر نواحی نیز برجای می گذارد،  اما سئوال اینجاست که اگر در همین شرایط فعلی کشور فرودگاه شاهرود که جمعیت بسیار کمتری را تحت پوشش فعالیت های خود دارد، می تواند این پیشرفت ها را داشته باشد، پس چرا فرودگاه سبزوار باید اینطور در رکود باقی بماند و مظلوم واقع شود؟

آیا این تفاوت دلیلی جز پیگیری و پشتکار موثر مسئولان و نمایندگان شهرستان شاهرود و مدیران فرودگاهی  استان سمنان و کم کاری و غفلت مسئولان و نمایندگان شهرستان سبزوار و مدیران فرودگاهی استان خراسان رضوی دارد؟

واقعاً چرا مدیران اداره کل فرودگاه های خراسان رضوی تمام توجه خود را معطوف به فرودگاه مشهد کرده اند و کوچکترین قدمی در راستای طرح های توسعه ای فرودگاه سبزوار بر نمی دارند؟


نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما